Bab 15

9.7K 192 2
                                    

"Aku suruh buat kerja senang pon susah sangat ke korang nak settle hah!!"

"Ta- tapi bos!! Kit- kitorang dah buat sebaik yang boleh.."

Prangg

"Korang ni memang tak boleh diharap langsung nak aku turun jugak."

Bengang betul dengan mangkuk ayun macam diorang ni semua. Kerja senang pon berbulan tak siap siap. Memang nak bos sendiri yang siapkan jugak gamaknya.

Ada kuli menyusahkan majikan baik tak payah ada kuli. Membazir duit je bayar upah.

"Aku bagi korang masa seminggu kalau tak boleh siap jugak kerja ni aku pecat sorang sorang. Faham!!"

"Y- ya!!! Baik bos!!"

Mereka dengan tergesa gesa menarik diri dari bosnya. Kalau mengamuk habis sorang sorang kena sepak terajang dengan bosnya yang panas baran.

'Menyusahkan aku betul la!! Kerja simple pon tak boleh diharap. Memang nahas korang kerja aku bagi tak boleh nak settle jugak nanti korang yang aku settle.'gerutunya dalam hati.



















"Woi!!! Bangun lah!!! Kau tak kerja ke hari ni??"Khai mengejut Raf yang bukan main lena lagi tidur.

"Ermm... Tak nakk... Cuti..."

Khai mengerutkan keningnya. Haihh bos apa lah yang malas sangat nak pergi kerja ni. Tak kesah lah dia bos kan lantak lah.

Khai membiarkan Raf tidur kembali. Khai siap membersihkan dirinya dan turun ke dapur untuk buat sarapan. Dah macam maid dah. Isteri?? Memang tak lah simpang malaikat 44.























Khai menghabiskan masa dengan menonton televisyen. Khai hanya membiarkan Raf tidur. Bila nak bangun lantak kau lah kau pandai pandai lah bangun sendiri.

'Apasal bosan gila hari ni. Macam tak ada benda nak buat. Nak buat apa erk??'monolog Khai dalam hati. Asyik terperap dalam rumah je.

Khai bercadang untuk keluar mengambil angin. Tapi Raf belum bangun bila agaknya dia bangun.

'Nak pergi ke tak? Nak pergi ke tak?'

Khai berkira kira dalam hati untuk pergi tanpa pengetahuan Raf atau pergi dengan kebenaran Raf.


















Khai berjalan jalan di taman berdekatan rumah Raf. Pagi pagi ambil angin kat taman sambil tu boleh berjogging sekali.

Khai pergi macam tu je. Biar lah Raf berehat. Bukan lama pon keluar kejap je. Bukan jauh sangat taman dengan rumah. Berapa kilometer je. Boleh jalan kaki lagi.

Khai pergi taman dengan berjalan kaki dengan memakai baju untuk  berjogging.

Selesai jogging Khai menapak untuk pulang dengan berjalan sehingga ke pintu pagar rumah.

"Uwahh!!"

"Erk!!"terperanjat Khai yang baru selesai berjogging tadi.

"Kau dari mana ni dengan berpeluh peluh. Kena kejar anjing ea."terkekek Raf dengan kata katanya sendiri.

Khai hanya membuat muka ketatnya. Apahal mamat ni entah dah lah baru bangun tidur pastu nak ejek orang pulak.

"Kau nak makan pemanpo ke? Aku baru balik jogging lah. Kau tu tak berjongging ke? Patut lah gemuk je aku tengok. Hahaha!!"berdekah dekah Khai tertawakan Raf yang membuat muka kelat dengan kata katanya barusan.

Chupp

Terkedu terus Khai dengan perbuatan Raf. Dia dicium? Sekali lagi dicium!!! Arghh!!!

"K- kau tak guna!!"merona merah macam tomato masak wajahnya.

"Wow!! You are blushing right now. So cute. And beautiful."Raf mengenyitkan matanya. So sexy!!! Erk!!!

"Main tipu!! Sa- sape suruh kau ci- cium aku hah!!"makin bertambah merah mukanya apabila menyebut 'cium'. 'Apasal dengan aku ni?? Erk!! Jangan cakap aku dah jatuh cinta dengan mamat songsang ni!!'

"Relax okay. Do not worry to much baby. Kita dah buat lebih dari ni jangan lupa."sekali lagi dia mengenyitkan matanya sebelum berlalu untuk mandi. Raf tersenyum sinis ke arah Khai di belakangnya.



















Pendek??? Gomenasai!!!~.~
Arigatou kpd all readers#tunduk
Just wait ye!!^.^
See you!!!^_^
Ade watak baru>_<
Nanti akan ketahui siapakah dia"."

HOT'S GUY (bXb) ✓Where stories live. Discover now