El-Mü'min (c.c.)

647 35 7
                                    

Selamun aleyküm kardeşler bugünkü esmamız "El-mü'min (c.c )" imanınızın artmasına vesile olur inşallah.

El-Mü’min (c.c.) esmasının manası :

Gönüllerde iman ışığını uyandıran, kendine sığınanlara emniyet, güvenlik, rahatlık veren, Mü’minleri azabından ve yarattıklarının hepsini zulümden emin kılan, kalplerde iman nurunu yakan, kullara huzur ve güven veren.

1.) manası ; mahlukatını korkulardan emin kılması ve onları güven içinde yaşatması…
2.)manası ; kullarına iman nurunu vermesi ve onları mümin yapması…
3.)manası ; Allahın emin olması, sözünde sadık olup vaadinden dönmemesi…
4.)manası ; Kullarının emin olup, sözlerinde sadık ve güvenilir olmasıdır.

Bu ismin verdiği emniyet ile, insan kendi bedenindeki sayısız denecek kadar çok faaliyetin nizam ve intizamla yürüdüğünden emin olarak, başka işlerle uğraşır. Ve yine, insanlar bu isme istinat ile, zeminin kaymayacağından ve yıldızların düşmeyeceğinden emin olarak işlerini tam bir emniyet içinde yürütürler.

İman şerefine erişen bir kul, Her şeyin dizgini O’nun elinde; her şeyin hazinesi O’nun yanındadır. diyerek, Allah’a teslim olur ve tevekkül eder. Kendisini, dünya musibetlerinden kabir azabına, mahşerin dehşetinden Cehennem ateşine kadar her türlü tehlike ve zarardan ancak Allah’ın emin kılabileceğine iman ederek, O’nun rızası üzere çalışır ve huzur bulur.

🌷İçinde Ya Mü’min İsm-i Şerifi geçen Kur’an ayetleri :🌷

Haşr suresi 23. ayet

هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ

Okunuşu :
Huvallâhullezî lâ ilâhe illâ huve, el melikul kuddûsus selâmul mu’minul muheyminul azîzul cebbârul mutekebbir (mutekebbiru), subhânallâhi ammâ yuşrikûn (yuşrikûne).

Anlamı :
O Allah ki; O’ndan başka İlâh yoktur, Melik’tir (hükümrandır), Kuddüs’tür (mukaddestir), Selâm’dır (selâmete erdirendir), Mü’mindir (emniyet verendir), Müheymin’dir (koruyup gözetendir), Azîz’dir (yücedir), Cabbar’dır (cebredendir), Mütekebbir’dir (pek büyük olandır). Allah, şirk koşulan şeylerden münezzehtir (uzaktır).

Cevşen duası :

Ve es’elüke biesmâike
Yâ Mü’min
Yâ Müheymin
Yâ Mükevvin
Yâ Mülakkin
Yâ Mübeyyin
Yâ Mühevvin
Yâ Müzeyyin
Yâ Mu’azzim
Yâ Mu’avvin
Yâ Mülevvin

سُبْحَانَكَ يَا لآَ اِلٰهَ اِلآَّ اَنْتَ اْلاَمَانُ اْلاَمَانُ اَجِرْنَا مِنَ النَّارِ Sübhâneke lâ ilahe illâ ente’l-emâ ne’l-emâne hallisnâ mine’n-nâr.”

Allah’ım ben, ismin hürmetine sana el açıyor (yalvarıyorum),
Ey kalplerde iman nurunu yakan ve kullarına huzur ve güven veren mümin
Ey bütün varlıkları ilim ve kontrolü altında tutan Müheymin,
Ey bütün mahlukatı yoktan meydana getiren Mükevvin,
Ey bütün yaratıklarına dünyadaki vazifelerini öğretip telkin eden Mülakkin,
Ey kulları için açıklanması gereken her şeyi beyan eden Mübeyyin,
Ey musibetleri hafifleten ve zorlukları kolaylaştıran Mühevvin,
Ey her şeyi münasip şekilde süsleyen Müzeyyin,
Ey dilediğini yücelten ve kullarına büyüklüğünü gösteren Muazzim,
Ey muhtaçların yardımına koşan Mavvin,
Ey her şeyi çeşit çeşit renklerle bezeyen Melevvin,
Bütün kusurlardan münezzehsin, Senden başka ilah yok. Eman ver bize. Bizi cehennemden kurtar.

"Güne Bir ayet bırakalım "

Kendileri ile huzur bulasınız diye sizin için türünüzden eşler yaratması ve aranızda bir sevgi ve merhamet var etmesi de onun (varlığının ve kudretinin) delillerindendir. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır.

Rûm, 30/21

“İmana gel ki elemden emin olasın. Kadere teslim ol ki selâmette kalasın.” (Mesnevî-i Nuriye)

AYETLERLE ESMA-ÜL HÜSNA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin