KRINGG!!!loceng berbunyi menandakan waktu persekolahan telah tamat. Evvy segera menyusun peralatan sekolahnya ke dalam beg.
"Daven,alvin. Jom lah." bilang si evvy. Seperti yang dijanjikan,dia akan mengikut mereka pulang ke rumah dengan syarat yang alvin akan sentiasa menjaganya.
Lalu,mereka bertiga keluar daripada kawasan sekolah.
"Oh ya. Daven,saya perlu lama kah di rumah kamu? Saya mau kemas rumah lagi ni nanti." bilang si evvy.
Daven mengeluh kecil.
"Evvy,mungkin ini terlalu awal untuk kau. Tapi,kau perlu ikut kami pigi dimensi kami. Kami betul-betul kesuntukkan masa. Raja akan mangkat pada bila-bila masa sahaja. Dan,kamu ialah penggantinya. Atau kamu juga boleh cari penawar untuk sakit pak cik kamu. Kami sudah cuba semuanya,tapi tidak berhasil." bilang si Daven panjang lebar.
Muka evvy berkerut. Raja? Dorang ni betul-betul sudah terpengaruh sama cerita dongeng ni.
"Err. Sorry?" bilng si evvy bingung. Alvin mengeluh.
"Evvy,kau perlu ikut kami. Sekurang-kurangnya minggu ni." giliran alvin untuk bercakap.
"Hurh! ok! Saya nda faham. Boleh kasi faham saya!?" bilang si evvy geram.
"Ok. Relax! Kau ikut kami pulang dan kau akan jumpa kawan-kawan kami di sana. Kami akan kasih faham kau k?" bilang si daven mengalah. Kalau mau kasih terang si evvy sekarang,sampai bisuk pun belum tentu faham.
Lalu,mereka bertiga mula jalan ke sebuah rumah banglo yang besar.
"Wow! Ini rumah kamu? Besarnya!" bilang si evvy teruja.
"Nope. This is not our house. This is your house. " bilang si Daven.
Membulat besar mata si evvy. Gila kah ni rumah dia!
"But how!?" bilang si evvy terkejut.
"Ok. Ini sebenarnya rumah bapa kau. Kau sudah dapat surat harta dady kau kan? Ini adalah sebahagian dari tu. Tapi,bapa kau suruh kami yang jaga" bilang si daven. Alvin masih diam.
"Ouhh. Ok. But,siapa dady saya yang sebenarnya ni?" daven dan alvin terkejut.
"Sekarang umur kau 17 tahun kan evvy? " bilang si alvin.
Evvy mengganguk.
"So,bapa kau nda kasih tau kau masa hari jadi kau yang ke-15 tahun?" bilang si alvin. Riak muka evvy terus berubah.
"Bapa saya eksiden masa mau ambil keputusan ujian saya. Pada hari yang sama juga merupakan birthday saya yang ke-15." bilang si evvy cuba senyum.
Terlopong alvin dan daven. Raja sebenar mereka sudah tiada!
"I..i'm so..sorry evvy."bilang si alvin gagap untuk kali pertama!
Cepat-cepat evvy menggeleng.
"Nope. It's okay. Saya faham kamu pun terkejut. Btw,who's my father acctually?" bilang si evvy hairan.
"Oh. Again Sorry. Bapa kau sebenarnya raja kepada the angel castle. Tapi,ayah dan ibu kamu terpaksa membawa kamu ke sini sebap serangan makhluk demon. Dorang mau kau." bilang si alvin dengan gaya yang cool kunun.
"Ha..a? Ra..raja?" bilang si evvy gagap.
'Meants saya ni puteri? Oh no!!!!' monolog evvy dalam hati
"Ya evvy. Itulah kami bawa Kau sini. Ok lh. Jom masuk jumpa kawan-kawan saya yang lain." bilang si Daven last-last.
Evvy hanya mengangguk.
YOU ARE READING
The HIDDEN TRUTH
Fantasy'Malang'. Satu perkataan yang sering digunakan ke atas seorang perempuan bernama Evvy Annysia yang berumur 17 tahun. Seorang budak remaja yang sering dipulaukan dan diejek kerana satu tragedi. Ibu bapanya yang meninggal semasa ingin mengambil keputu...