Tepat jam 7.30 petang,dorang sampai di rumah. Sampai saja di rumah,keadaan rumah sunyi sepi tiada orang.
"Aik? Mana dorang semua ni?" bilang si evvy bermonolog.
"Dorang balik pigi angle's castle sekejap tu. Ada hal di sana. Malam ni,kita dua orang ja di rumah. Bisuk baru dorang pulang." bilang si alvin relax.
'&#&&-$(&%$'-%(&$! Why don't they tell me first!'bilang si evvy dalam hati.
"Urghh. Sudah lah kau mau memaki tu. Nanti naik atas,mandi and turun bawah makan." bilang si alvin lalu naik atas.
"Ishh! Mengarah macam nenek-nenek ni! Hurh!" bilang si evvy sambil hentak-hentak kaki dya.
dari tadi lagi dia kena arah-arah oleh si alvin. Siapa yang nda marah kan? Kena suruh angkat barang,susun barang lagi. Sekarang pun kena suruh juga!
"Uii! Jadi ni barang ni sepa mau angkat!?" teriak evvy dari bawah.
"Angkat lah sendiri. Bukan barang sya." bilang si alvin relax.
"What! Uii! Kesian lah bh sya ni.. Sudah lah pindik,kicil lagi!" bilang si evvy lagi.
Alvin terus jalan tanpa pusing belakang.
"Ish! Dayus!" bilang si evvy merungut sambil angkat barang-barang yang dorang beli dan dari rumah lama evvy tadi.
Lepas siap evvy angkat barang dia naik atas,dia susun barang-barang dia dalam almari yang disediakan dalam tu bilik.
"Hurh! Penatnya~" bilang si evvy.
Setelah 5 minit evvy berehat,evvy pun mandi.
Seperti biasa,mulut evvy merdu menyanyikan lagu.
"I've been hearing symphonies
Before all I heard was silence
A rhapsody for you and me
And every melody is timeless
Life was stringing me along
Then you came and you cut me loose
Was solo singing on my own
Now I can't find the key without you
And now your song is on repeat
And I'm dancin' on to your heartbeat
And when you're gone, I feel incomplete
So if you want the truth
I just wanna be part of your symphony
Will you hold me tight and not let go?
Symphony
Like a love song on the radio
Will you hold me tight and not let go?" kedengaran merdu suara evvy menyanyikan lagu symphony.Siap saja evvy mandi,seperti yang disuruh,diapun turun ke bawah untuk makan.
"Aik? Mana makanan?" monolog evvy.
"Hari ni kita sama-sama masak." kedengaran suara alvin dari ruang tamu.
"Aik? Branden??" bilang si evvy. Yalah,biasanya branden yang akan masak kan?
"Kan dia jalan. Kalau dia masak,bangas(basi) lah bh tu makanan. Hurh! Nama ja dulu masuk kelas pertama. Tapi masih buduh rupanya." bilang si alvin.
Evvy mengerutkan muka tanda tidak puas hati.
"Ya lah bh! Apa kita mau masak?"bilang si evvy ganas.
" kjap. Kau tingu dulu apa yang ada dalam ice box."bilang si alvin mengarah.
"Wait what!? Hey! Me again!? Kau lagi bh!" bilang si evvy marah. Puas sudah dia kena suruh-suruh tadi.
"Ish! Ok! Pemalas.."bilang si alvin menjeling.
Wait what? He called evvy the lazy? Who is the laziest acctualy? Evvy or alvin? Siapa yang mengarah macam boss tu?😂
" ok,dalam ice box ada spaggethi,carrot.. Ermmm,daging ayam.. And oh! Sos prego!"bilang si alvin.
"Oh,kita masak spaggethi ja lh." bilang si evvy lalu masuk ke ruangan memasak dan mengambil spaggethi lalu direbus.
Dengan lincah evvy menyiapkan makanan. Alvin? Duduk² macam boss!
YOU ARE READING
The HIDDEN TRUTH
Fantasy'Malang'. Satu perkataan yang sering digunakan ke atas seorang perempuan bernama Evvy Annysia yang berumur 17 tahun. Seorang budak remaja yang sering dipulaukan dan diejek kerana satu tragedi. Ibu bapanya yang meninggal semasa ingin mengambil keputu...