Wajah evvy jelas kelihatan marah.
"Evvy.. Psst." bilang si lina sambil menarik-narik hujung baju evvy.
Evvy menoleh dan buat style 'kenapa? '
"Why are you looking soo mad? Anything happen waktu sy tidur tadi?? " bilang si lina ingin tahu.
Evvy mengukir senyuman .
"No.. Teda lah. Sya ok ja."bilang si evvy senyum.
Hilang marahnya pada Alvin sebentar tadi.
Throwback~
"Alvin. I'm hungry."bilang si evvy sambil menarik-narik hujung baju alvin.
"Ok. Jom makan. "Bilang si alvin dengan senyuman sinis.
~The white demon restaurant~
Mata evvy terbuntang luas apabila memasuki restoran itu. Penuh makanan! Nasib baik retoran yang dorang pigi ni demon yang baik. Cuma,pelik. Yang kelihatan cuma darah, daging and cili.
Seorang pelayan datang dengan buku nota kecil yang TERAPUNG! Dia memandang evvy dengan pandangan yang pelik.
"Jngan risau. Kw order. Dorang akan masak apa yg kw suru"bilang si Alvin dengan senyuman sinis dan manis. Entah mana satu yang betul.
"Hurmm. Sya mw ayam masak merah and mee goreng." bilang si evvy .
"Klw air? Bagus kau order awal² sebap dorang akan lmbat layan pelanggan yg sdah order. "Bilang si alvin.
"Nanti lh. Sya lapar. Lgipun bkannya pedas pn kn? "Bilang si evvy yakin.
Senyuman sinis makin kelihatan.
"Bagi saya hidangan yg sama dengan dia. And oh ya. Ekstra cili k."bilang si alvin .
Pelayan hanya mengangguk dan kembali ke tugasnya.
Setelah 5 minit berlalu, makanan mereka pun sampai.
"Ini dia puan, encik. Silah menjamu selera. "Bilang tu pelayan dan pergi.
"What? He called me puan? Fikir sy sdah kawin kh? "Bilang si evvy geram.
"Waiters di sini boleh ramal masa depan setiap pelanggan."bilang si alvin tenang memakan makanannya.
Evvy bingung. Meramal? Klw begitu, kenapa pnggil si alvin tu encik pula?
Evvy segera mengetepikan perasaan peliknya dan fokus kepada makanannya.
Nyum! Nyum!
Satu suap...
Ok ja! Sedap!Dua suap....
Boleh tahan pedas!Tiga suap....
Wuhuu! Wow!Empat suap...
Pedass!Lima suap....
"AIR!!" bilang si evvy teriak.
Alvin tergelak.
"Waiters.. Air!!! "Bilang si evvy lagi. Tapi malangnya, waiters di sana hanya melihat evvy dan kembali membuat kerja.
"Alvin!!! "Teriak evvy mahu air.
"Sya sdah bagi tau tadi. " bilang si alvin tenang memakan makanannya.
"Alvin!…" suara evvy semakin perlahan. Air matanya semakin begenang di kelopak matanya.
Alvin menoleh. Betapa terkejutnya dia apabila evvy mula menangis kepedasan.
"Astaga! Evvy. "Bilang si alvin panik lalu memeluk evvy.
'I don't need a hug! I damn seriously need water! 'Teriak hati evvy kerana tidak manpu bercakap.
Tiba-tiba..
Chup!
Bibir alvin melekat di bibir evvy. Satu cairan sejuk masuk ke kerongkong evvy. Perlahan-lahan rasa pedas evvy hilang.
Alvin menjarakkan dirinya. Evvy masih terkejut.
"Jom pulang. "Bilang si alvin dengan senyuman manis.
Pipi evvy memerah.
End of throwback
To be continue
~hye guys! Lama nda jumpa! Sya mw bilang sorry sngat² sebap lama nda update. Sis btul² tiada masa. Again, sorry. Sya harap kamu masih snggup baca and vote ni cerita! Bubeye~😂 sorry untuk typo.
YOU ARE READING
The HIDDEN TRUTH
Fantasi'Malang'. Satu perkataan yang sering digunakan ke atas seorang perempuan bernama Evvy Annysia yang berumur 17 tahun. Seorang budak remaja yang sering dipulaukan dan diejek kerana satu tragedi. Ibu bapanya yang meninggal semasa ingin mengambil keputu...