part 8♨

1.7K 109 9
                                    

"Ermm. Evvy,sebenarnya saya di bilik siapa ni sekarang?" bilang si Acacia hairan. Memang lh bh kalau bangun-bangun ja terus sampai dalam satu bilik yang penuh dengan warna hijau. Nda kah magic tu?

"Oh. Ini bilik abang sya,si branden. Sorry. Ermm,actually not my real Brother. Btw, kenapa?" bilang si evvy.

"Ermm. Branden tu siapa?" bilang si Acacia.

Tiba-tiba pintu dibuka perlahan oleh seseorang. Wajah branden terserlah setelah pintu dibuka sepenuhnya.

"Oh. Itu lh branden." bilang si evvy sambil menundingkan jarinya kepada branden.

"Hye. Saya branden. Bila lagi kau sedar?" bilang si branden sambil duduk di birai katil.

"Ermm.. Baru ja tadi. Tq for helping me." bilang si acacia sambil senyum.

"Well,everything for you." bilang si branden. Dan mulalah sesi renung merenung! Evvy paling nda suka bab macam ni!

"Ehermm..eherm.. Sorry ganggu. Bila evvy boleh jumpa raja ya?" bilang si evvy kekok.

"Oh. Kita boleh pigi sekarang. Btw,who's you? " bilang si branden.

"Oh. I'm acacia cleantha. Just called me acacia." bilang si acacia memperkenalkan dirinya.

"Oh. Nice name. Kau boleh jalan sudah? Kami mau jumpa raja. Beliau sedang tenat." bilang si branden.

"Oh.. Ok. Boleh sya ikut?" bilang si acacia.

"But you're still sick." bilang si branden ragu-ragu.

"I'm totally fine. See?" bilang si acacia sambil lompat-lompat. Teserlah sikap sebenar dia.

"Ermm ok. Now,mari lh. Oh ya. Branden, alvin di mana?" bilang si evvy.

"Oh. Dia di bilik raja. Dia menjenguk raja. Ok then,boleh kita jalan?" bilang si branden.

"Urmm. Ok! Jom!" bilang si Acacia tiba-tiba. Ok,nda sangka dia ni happy go lucky.

Lalu,mereka semua keluar daripada bilik branden dan mula masuk ke sebuah bilik yang betul-betul besar. Terdapat sebuah katil bersaiz king di tengah-tengah bilik dan ada seorang lelaki pertengahan umur terbaring di atasnya. Mesti itu raja!

"Alvin?" bilang si evvy apabila melihat cecair jernih mula jatuh dari kelopak mata alvin. He's crying! First time nampak!

Evvy cepat-cepat datang tempat si Alvin dan menggosok-gosok belakang alvin.

"Shh. Alvin,why? Tell me." bilang si evvy apabila melihat alvin mulai reda

Tiada jawapan daripada alvin.

Lalu,evvy melihat sekujur tubuh yang terlentang di atas katil. Sangat pucat dan tidak berdaya. Tidak kurang macam mayat hidup.

"Evvy.." bilang orang yang di atas katil.

Evvy segera memandang daven yang turut berada di dalam bilik tersebut. Daven mengangguk.

" y..ya raja?"bilang si evvy.

Raja tergelak kecil. Semua orang yang berada di dalam bilik terkejut.

"Perangai langsung tidak ubah macam mama." bilang raja tersenyum.

"Arr?" bilang si evvy blurr.

"Evvy,i'm your uncle. Remember? Evvy pernah jumpa uncle dulu. Masa tu,umur evvy baru 4 tahun." bilang raja.

Evvy senyum paksa. Muka macam pernah jumpa tapi nda pasti di mana.

"Evvy,masa uncle ni nda lama sudah."bilang raja senyum.

The HIDDEN TRUTHWhere stories live. Discover now