KRINGG!!! Loceng berbunyi menandakan hari sudah pagi. Evvy menggeliat perlahan dan sambung tidur semula. TUKK! terasa sesuatu mengetuk kepala evvy. Segera evvy melihat ke belakang. Rupa-rupanya jam loceng yg tadi! Hurh!
"Urghh! Pikir di bumi sja ada ni jam loceng jahanam. Rupanya di sini lagi dasyat. Siap ada bodyguard a.k.a pengetuk lgi. Hurh!" bilang si Evvy marah.
Lalu,evvy segera menuju ke bilik mandi dan membersihkan diri.
Selepas siap membersihkan diri,diapun memakai t-shirt berwarna merah jambu dan seluar legging panjang.
Usai sudah siap memakai pakaian,dia terus ke bawah. Kelihatan alvin,daven,bryson,branden,Acacia dan raja yang sedang makan pagi.
"Lambat bangun. Kami habis sarapan mau pigi sekolah kau baru bangun. Hebat.." bilang si alvin dengan senyuman yang cukup menyakitkan hati.
"Sya masih baru di sini. So,mind your own business. Jangan mau bising macam tu jam. Siap memukul lagi!" bilang si evvy menyampah. Teringat insiden 'diketuk' oleh jam pada pagi tadi cukup membuat dia sakit hati.
Evvy segera mengambil tempat di hadapan Alvin. Terpaksa ok! Tiada tempat duduk kosong lagi selain tu. Nda kan mau duduk di lantai😂
"Kau kena ketuk? Well,ini first time dengar puteri kena ketuk oleh jam loceng. Tapi It's normal for a 'lazy' princess right?" bilang si alvin sinis. Sengaja dia tekankan perkataan 'lazy'.
Muka evvy yang putih mula merah mendengar bebelan alvin. Bukan sebap malu tapi Marah!
"Whatever!" bilang si evvy ganas dan menumpukan perhatiannya kepada lauk di atas meja.
"Woahh.." bilang si evvy. Memang lh bh kalau hidangan untuk 'breakfast ' sja sudah ada susu,kopi,nasi goreng,mee,roti,telur,bacon,and banyak lagi. Banyak² hidangan yang evvy nampak,satu saja yang dia rasa betul-betul tertarik. Hotdog!
Dengan segera evvy mengambil nasi goreng dan 3 ketul hotdog. Favourite food tuu!
"Woah.. Ini orang atau biawak yang mau makan?"bilang si alvin sinis.
" so what? Sausage sedap pula arr."bilang si evvy menjeling.
Tapi dalam diam evvy sebenarnya memuji kekacakan dan kecomelan yang ada pada muka alvin. Sangat semula jadi lagi-lagi memakai baju sekolah. Hot gituu!!
"Mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.." raja berkata perlahan tapi masih didengari oleh evvy.
"Uncle? Are you okay?" bilang si evvy risau. Bahaya bah kalau nampak orang bercakap lonely ².. Tanda-tanda awal mau jadi gila tu😂
"Oh i'm okay. Teingat mamy evvy pula. Mamy evvy pun suka makan sausage. Kadang-kadang asal breakfast tiada sausage,mamy evvy langsung nda makan." bilang raja senyum lucu.
Ya,memang betul fakta pasal ibu evvy yang itu. Telampau suka makan sausage sampai nda ingat dunia. Perlahan-lahan senyuman terukir di bibir mungil milik evvy. Makin rindu rasanya dengan ibunya itu!
"Aik? Senyum-senyum macam orang gila ni kenapa?" bilang si daven.
"Teringat cinta depan mata lah tu~" bilang si bryson mengejek.
"Ish! Mana da. Suka-suka ja.." bilang si evvy.
"Elehh! Jangan tipu.. Abang tak sukaaa~" bilang si branden.
Lalu mereka semua ketawa kecuali Alvin.
"Evvy,lepas ni kita jalan-jalan di kawasan istana boleh? Nanti sy nda mau jadi macam sausage yang kau makan tu. Kering macam ikan masin.." bilang si acacia.
"Boleh bh. Lepas tu kita pigi bilik sy k? Sya rasa mau menyanyi pula. Hehe.." bilang si evvy tersenyum.
"Wait what? Evvy,you can sing? Woahh.. Buli abang dengar kah?" bilang si bryson mula menggelar dirinya 'abang'.
YOU ARE READING
The HIDDEN TRUTH
Fantasía'Malang'. Satu perkataan yang sering digunakan ke atas seorang perempuan bernama Evvy Annysia yang berumur 17 tahun. Seorang budak remaja yang sering dipulaukan dan diejek kerana satu tragedi. Ibu bapanya yang meninggal semasa ingin mengambil keputu...