Dovolila jsem si pro potřeby názvu trochu vykrást vlastní příběh a poupravit jej, čistě pro účel nenazvat kapitolu tak typicky, jako pravidla. Jde mi jen o pár zásad, které by bylo dobré dodržovat, abychom spolu vycházeli. Zároveň se zde dočtete, co všechno můžete čekat či nečekat a jak to bude probíhat.
Hlavní desatero
1. Chovejte se, prosím, slušně. Nejsem žádná cvičená opička, mám také vlastní život a i na Wattpadu mám vlastní tvorbu.
2. Vyhrazuji si právo nepřijmout vaši žádost, pokud při zběžném průzkumu naznám, že příběh není myšlen vážně, je to troll nebo bych s křikem utekla pro Savo, abych si vyčistila oči.
3. Co se žánrů týče, nejsem vyhraněná, přihlaste tedy TAKŘKA cokoliv.
4. Pro fanfikce mám ale speciální pravidla: NEPŘIJÍMÁM fanfikce na skutečně žijící osobnosti. Čistě pro mé přesvědčení, kdy mi to vůči těmto lidem přijde skutečně neslušné. Toto zahrnuje slavné herce, zpěváky, youtubery, sportovce, jejich rodiny a já nevím, koho všechno. Plus také uměle vytvořené sourozence, což je pro mě opětovně těžký zásah do soukromí skutečných lidí. Dále si vyhrazuji právo nepřijmout příběh o fandomu, který neznám, protože v tomto žánru si zakládám na dodržování původního charakteru postav. Když fandom a postavy neznám, logicky nemohu nic zhodnotit. Jsem schopna udělat výjimky, když si troufnu. Aby bylo jasno, mému srdci vévodí Sherlock a Marvel, tudíž jsem na tyto příběhy jako ras.
5. NEPŘIJÍMÁM příběhy, kde jsou znevažována vážná témata únosu, znásilnění, fyzického či psychického týrání apod. Pokud to berete se vší vážností, nemám problém, ale věřte mi, ono se to pozná, jestli nad tím přemýšlíte nebo ne.
6. Abych měla vůbec co hodnotit a z čeho vycházet, 5 kapitol je minimum pro to, abyste mohli příběh přihlásit. Výjimku tvoří kratší povídky.
7. NEPŘIJÍMÁM příběhy, kde já sama dělám betu. To je logické, ne?
8. Příběh NEMUSÍ být dokončený.
9. Přihlášením příběhu se zavazujete také k tomu, že můj názor budete respektovat. Byť by se vám to nemuselo líbit, zkrátka to překousněte a slušně poděkujte. Nadávky či jiná osočování opravdu nestrpím.
10. Buďte trpěliví.
Forma hodnocení
Žádné body, žádná procenta, žádná písmenka jako na univerzitě. Nic takového. Čekejte jasné, patrně ale taky dosti podrobné (čili dlouhé) rozebrání, které nebude stát na žádném bodování. Nebudu nic dělit na části jako cover, název, pravopis, děj, originalita a jiné, abych každou sekci odděleně obodovala jako nějaký stroj. Ne. Všechno to vezmu komplexně, hezký celý balíček komplet.
Byť jsem chvíli český jazyk a literaturu studovala, nejsem člověk s doktorátem nebo nějaký génius. Na pravopis dbát budu, ale opět nebudu vypichovat každou nesrovnalost. Jako celek zhodnotím, co vám dělalo problémy. Žádný seznam výtek nečekejte. Když ale narazím na tak bolestivou chybu, až z toho padnu pod stůl, to se ozvu. Někdy je to totiž vážně k zbláznění.
Jde mi ale především o logiku a návaznost. Vždy se zaměřuji na to, jestli ty postavy v určitých situacích reagují adekvátně ke svému charakteru, jestli nejsou moc přeumělkované. Logika a já jsme vážně velcí kamarádi, takže si budu dávat pozor také na to, jestli na sebe všechno navazuje, jak má, jestli jako čtenář pochopím to, co tím asi autor chtěl říci. A hlavně, a na to jsem vážně velký pedant, si budu dávat pozor na to, jestli nepíšete nějaké blafy o něčem, co je skutečnost. Týká se to prakticky všeho, i úplných maličkostí. Napište, že vaše postava spolkla kyanid a přežila a patrně vám sama na sobě budu demonstrovat, jak kyanid funguje. Uspěte někoho chloroformem a já si půjdu šlehnout, abych se už nikdy nemusela probrat. Logika se skrývá i v úplných maličkostech, které vám možná nepřijdou důležité, ale opak je pravdou. Už jsem se setkala s argumenty: nejsem lékař. No a co. Ano, nemůžeme si ověřit všechno, ale hodně toho si lze nastudovat tak, abyste nepsali, že vám v kómatu přežilo v těle matky dítě. Zkrátka a dobře: bacha na logiku.
Časová náročnost
Jelikož jsem děsný hnidopich, dávám si na své práci záležet. Pamatujte tedy na pravidlo deset: buďte trpěliví. Nejsem stroj, který jede na baterky Duracell. Jsem jen člověk, který má taky nějaký práh výkonnosti. Chodím do školy, na univerzitu, některé týdny jsou náročnější, jiné volnější, střídá se zkouškové období, čeká mě také praxe. K tomu mám také svůj osobní život, povinnosti doma a zároveň svou tvorbu zde na Wattpadu. Nejsem zkrátka k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Tudíž nečekejte, že přihlásíte příběh a za tři dny máte hodnocení.
Neudávám si žádný měsíční pořadník. Nejsem ho schopna dodržet, to přiznávám. Každý den, každý týden je jiný a něco se prostě stane. Až bude čas, nálada a mozková kapacita, sednu si nad váš příběh a zpracuji ho.
Sestavím si pořadník autorů a děl, tedy spíš takový seznam. Hlavně proto, abych to měla napsané a věděla, kdo a jaký příběh čeká. Nemůžu vám říct, kolik si toho naberu a kolik toho za jak dlouho stihnu. Přihlaste se, já si vás zapíšu a až naznám, že je toho možná až moc, přihlášky uzavřu a budu se věnovat tomu, co je na seznamu.
Přihláška
Nyní už k samotnému přihlašování. Stačí základní údaje, abych věděla, co mě čeká a jak je to dlouhé. A také, abych si ověřila, zda jste četli pravidla a nepřihlašujete mi něco, co odmítám.
!Přihlášky posílejte POUZE pod tuto kapitolu, abychom se neztráceli. Na přihlášky na jiném místě nebudu brát zřetel!
1. Název příběhu
2. Autor
3. Žánr
4. Stručný výklad děje
5. Čím váš příběh může zaujmout?Hořím zvědavostí, na co všechno se budu moci podívat. Snad jsem vás příliš neodradila a najdete v sobě odvahu postavit se i takovému pedantovi, jako jsem já.
ČTEŠ
Recenze pravdou protkané
RandomRádi byste slyšeli upřímný, ničím nezkreslený názor na svůj příběh? Jste ochotni postavit se tváří tvář pravdě, ať je jakkoliv krutá? Skvěle, vítejte! Oddíl recenzí týmu Napiš Knihu se vám otevírá, připraven probrat se haldou nápadů, příběhů, kapito...