"Oscar! Det är första december idag!" utbrast en person jag känner väldigt väl när han klampade in genom dörren utan att varken knacka eller ringa på. Jag gick mot hallen och mötte vad jag hade väntat mig: en otroligt glad felix.
"Hej felix" svarade jag istället med ett stort leende på läpparna och ett svagt skratt.
"Men oscar det är första december! Det är snart jul!" yttrade han exalterat.
"Det är fortfarande tjugotre dagar kvar felix, bara en dag mindre än igår" skrattade jag och han blängde på mig.
"Nej det är annorlunda mellan trettionde november och första december!" fortsatte han.
"Ja det är två olika dagar" skrattade jag och kollade surt på mig.
"Sluta vara så jobbig, var glad med mig istället" sa han innan han började på sin nästa mening.
"Du har säkert inte ens kollat på julkalendern idag eller hur?" frågade han vilket jag skakade på huvudet åt.
"Nej det gör jag aldrig" svarade jag, hade inte kollat på den sedan jag var barn.
"Då ska vi göra det nu!" utbrast han glatt och jag hann inte ens säga emot innan han hade dragit med mig till mitt vardagsrum och slagit igång teven.
"Hur kan man inte se julkalendern?" frågade han medan han slog igång det första, och även enda släppta, avsnittet.
"Den är gjord för barn felix, den är inte direkt rolig att kolla på" svarade jag honom med ett svagt skratt.
"Det spelar ingen roll, den är ändå bra och man måste den" påstod han och jag bara skrattade svagt innan jag satte mig bekvämare i soffan för att se detta som felix tvingat mig till.
"Jag tänker komma hit varje dag tills julafton så du ser alla avsnitt" yttrade felix och log stort.
***
Så i'm back med en julkalender🤷🏽♀️ vet inte hur jag känner för den än så länge men vi får väll se, hoppas ni gillar den iallafall!! OCH DET ÄR FÖRSTA DECEMBER!!!
YOU ARE READING
All I want for christmas is you - Foscar
Fanfiction"Ja okej, jag tycker om dig Felix, väldigt mycket" sa jag, log och menade egentligen det som något helt annat än att jag bara tyckte om honom som bästa vän.