Felix låg som vanligt i min famn i soffan. Det var verkligen hur vi spenderade nästan varenda dag men det var såpass mysigt att det inte gick att säga nej till. Dessutom så var vi båda alltid så slut efter jobbet att vi inte hade ork till så mycket annat.
Felix verkade vara rätt inne i vad som visades på teven medan jag inte hade lagt fokus alls på vad som hände. Istället hade jag legat i mina egna tankar samtidigt som jag svagt rörde mina fingrar över Felix höft i olika mönster och så fort jag slutade så bad han mig fortsätta.
"Jag kommer typ somna" mumlade Felix lågt, hörde till och med på rösten hur trött han var.
"Gör det du" mumlade jag tillbaka, lämnade en puss på hans huvud och slog armarna om honom. Det tog inte alls lång tid innan jag hörde på hans andning att han somnat och jag själv låg där vaken rätt länge. Egentligen var jag också väldigt trött och att somna som Felix gjort lockade men jag kunde inte riktigt somna.
Jag tror nog både jag och Felix vet om att det finns någonting annat än vänskap mellan oss. Det har det gjort länge men på senare tid har det verkligen fyrdubblats. Jag älskar honom. Jag är så jävla kär i honom men jag vet ju inte hur han känner. Att han måste känna något för mig förstår jag ju men tänk om det inte alls är lika mycket som jag känner för honom. Och hur ska jag ens våga berätta för honom. Ska jag bara kyssa honom och låta det berätta, eller ska jag säga det till honom. Dessa tankar har verkligen snurrat runt i mitt huvud så länge nu, inte har jag kommit fram till något beslut heller. Det enda jag ville var att få kunna kalla han mig. Jag ville kunna kyssa honom. Jag älskade verkligen det vi har nu men jag vill ha det sista också. Jag vill ha Felix som min pojkvän.
***
Jaa här är kapitlet som jag råkade publiceras i typ fem sekunder för två dar sen men som Alma ändå han läsa HAHA
ESTÁS LEYENDO
All I want for christmas is you - Foscar
Fanfic"Ja okej, jag tycker om dig Felix, väldigt mycket" sa jag, log och menade egentligen det som något helt annat än att jag bara tyckte om honom som bästa vän.