Tionde december

222 26 11
                                    

Jag vaknade av att Felix smidigt försökte klättra över mig för att ta sig ur sängen, vilket absolut inte gick bra. Någon spark i benet lyckades jag få medan han försökte ta sig upp från täcket och sedan när han skulle över mig lyckades jag få en fot i skrevet.

"Felix" kved jag och han kollade förvånat mot mig.

"Förlåt att jag väckte dig" yttrade han försiktigt.

"Det är lugnt men ge fan i min kuk" muttrade jag, det gjorde fan jävligt ont. Felix tyckte däremot tydligen det var kul för så fort jag yttrat det så brast han ut i gapskratt.

"Förlåt" skrattade han fram och jag blängde på honom.

"Ursäkten är godtagen om du kan gå härifrån så jag får fortsätta sova" muttrade jag men kunde inte undgå att le i slutet. Felix skrattade åt det men gick därifrån. Jag kurade ihop mig under täcket och var precis på väg att somna om när Felix väckte mig ännu en gång.

"Oscar kom!" ropade han ute i lägenheten någonstans. Jag suckade högt, låg kvar i några sekunder innan jag tillslut drog av mig täcket och kände den kalla luften i rummet. Så istället för att gå ut i bara kalsonger och frysa ihjäl tog jag täcket och lindade det runt mig, gick sedan ut ur sovrummet och fann Felix i vardagsrummet. Så fort han såg mig så började han skratta.

"Vadå? Det är kallt?" svarade jag bara oskyldigt. Hur han själv kunde gå i bara kalsonger är för mig oklart men han ryckte bara på axlarna till det jag sa.

"Men kolla! Det har snöat!" utbrast han glatt istället och drog med mig fram till fönstret. Och mycket riktigt. Under natten så hade det lagt sig ett snötäcke över Stockholm, äntligen. Jag log minst lika stort som Felix, vi båda älskade verkligen snö.

"Vi måste gå ut ju!" yttrade jag glatt och Felix nickade.

"Ja!" svarade han och vi båda nästan sprang in i mitt sovrum för att ta på oss kläder. Och på bara fem minuter stod vi påklädda ytterkläder och redo för att gå ut i snön. Man kunde nästan tro att vi var fem år och äntligen skulle få gå ut och åka pulka.

Jag hann inte annat än kliva ut genom dörren innan Felix hade kastat en massa snö på mig.

"Hey!" utbrast jag innan jag sprang efter honom. Han skrek ljust när han såg att jag sprang mot honom och sprang iväg men började springa alldeles för sent för att komma undan. Jag kom snabbt ikapp honom och drog ner honom på marken och satte mig sedan gränsle över honom så han inte tog sig någonstans. Högt skrekskrattade han när han såg att jag plockade upp massa snö som jag sedan släppte på honom.

"Oscar!" skrek han och jag skrattade högt åt hans nu blöta ansikte. Men reagera på att han sedan kastade ännu mer snö på mig hann jag inte innan det var för sent.

"Det rinner innanför tröjan" yttrade jag obehaget när snön började smälta och rann längst min kropp. Felix skrattade högt åt det.

"Du din" började jag, tog tag i hans händer och tryckte dem mot marken. Han skrattade högt medan han försökte ta sig lös och jag kunde inte annat än skratta åt oss.

"Oscar min rumpa är blöt" gnällde han tillslut och jag skrattade högt. Han hade bara mjukisbyxor på sig och låg ner i snön så såklart så blev han dyngsur.

"Jaja, kom då" yttrade jag efter jag rest mig och sträckte fram handen för att hjälpa honom upp.

"En sista bara" yttrade han innan han pressade en massa snö i mitt ansikte och bittert tittade jag mot honom när han skrattade åt det, och skrattade sen även ännu mer över min blick.

***
Har en rätt annorlunda foscar som snart är klar, skulle ni läsa om jag publicerade den???
Glad Andra advent btw!!!!! Två veckor kvar till julafton nu!!

All I want for christmas is you - FoscarWhere stories live. Discover now