Ep.3 - What you like

194 28 10
                                    

[Jung Hoseok's Pov]

"Jung Hoseok,kamu betul-betul yakin nak masuk sekolah tu ke ?" Tudiaaa ibu-ibu paranoid (Iklan dettol😂) sudah mareyy.

"Iye omma. Seok yakin. Lagipun Seok minat la,"

"Tapi kamu boleh cari pekerjaan lain dekat sini. Tak payahlah jadi witch. Jeball," omma merayu.

"Omma. Seok tahu omma risau,but please. Ini berkaitan masa depan Seok. Apa yang Seok nak jadi. Bukan Seok tak nak sambung legasi keluarga kita tapi Seok memang minat nak jadi witch. Jebal omma ? Please. Seok tak boleh go on dengan apa yang diajar,"

"Yeobo,biar jelah Seok nak masuk sekolah tu. Kita tak boleh paksa. Kalau kita tak kasi dia jadi witch,paksa dia teruskan legasi kita,lain jadinya. Legasi ni nanti hancur sebab dia tak faham apa yang diajar. Biar dia pilih haluan dia. Awak biar jelah please ?" Thank god appa tak kesah dengan apa yang aku pilih. Bersyukur aku ada appa yang memahami.

"Hurm. Baiklah,kalau macam tu. Tapi Seok kena janji something. Kalau Seok gagal untuk jadi witch,Seok wajib teruskan legasi kita. Arasso ?"

"Seok janji omma," aku tersenyum sambil memegang tangan omma yang lembut.

"Omma percaya akan kamu," omma memeluk aku erat.

"Okay. Mengikut jadual,sekolah bermula minggu hadapan. Dan Seok wajib daftar...huh ? Harini ?! Omma ! Harini !" Aku terlompat kerana terkejut. Omfg ! Aku tak kemas baju lagi weyh !!

"Okay chill Seok chill,"

"How omma ? Seok tak kemas baju lagi ni !" Dengan sepantas kilat aku berlari ke bilik aku untuk mengemas baju.

"Wingardium leviosa," omma mengetuk kayu saktinya kepada baju2 sebelum baju2 tersebut terapung dan mula melipat sendiri dan masuk ke dalam beg.

"Omma,ada wand ?" Aku terkejut.

"Bukan sekolah ahli sihir je ade sayang. Boleh beli kalau nak," omma tersenyum bangga.

"Hehe gomawo omma," aku mencium pipi omma singkat sebelum berlari ke sana sini mengambil barang yang diperlukan.

*******

"Okay omma,appa. Seok dah ready," aku turun ke bawah sambil membawa turun bagasi2 ke bawah.

"Oppa,oppa betul2 kena pergi ke ?" Jung Dawon memandang aku dengan muka sedih.

"Iye Dawon. Kalau cuti nanti oppa balik ye ?" Aku mengusap perlahan kepala Dawon.

"Janji?"

"Aiguu banyaknya janji yang oppa kena pegang," aku gelak bagi menghilangkan rasa nervous.

"Ala oppa ! Janji jelah ! Jeball," Dawon memelukku dengan erat.

"Iya oppa janji," aduh drama betul family aku lah. Aku nak masuk asrama je bukannya nak pergi bunuh diri.

"Okay dah dah. Tak payah nak berdrama. Seok nak masuk asrama je," appa bercakap bagi mematikan suasana sedih ini. Appa memang penyelamat aku huhu.

"Dahlah jom. Nanti Seok lambat. Ppalli," omma menarik bagasi aku ke dalam kereta.

"Semua dah sedia?"

"Aye aye captain !"

"Macam budak-budaklah korang ni," omma berkata sambil tergelak.

*******

"Kita dah sampai," appa memecah kesunyian.

"Okay," aku keluar daripada kereta dan mengeluarkan bagasi.

"Ingat janji tu ya Seok ?" Omma berkata sambil memeluk aku.

"Yes omma. Yes,"

"Bye oppa," Dawon memeluk aku diikuti oleh appa.

"Annyeong," aku mula berjalan ke dalam dan mencari senarai nama.

"Jung Hoseok..bilik 360," aku mula berjalan ke dorm berpandukan papan-papan tanda di sekeliling.

Aku mula mengetuk pintu. Sekali,tiada respons. Dua kali baru pintu dibuka.

"Annyeong ! Aku roomate baru korang,Jung Hoseok," aku menghulurkan tangan sebagai tanda pertemuan.

"Hye Hoseok. Aku Kim Namjoon. Welcome. Oh lupa pula,masuklah," Namjoon membuka pintu dengan lebih luas bagi memudahkan aku masuk ke dalam dengan bagasi.

"Oh ya,yang tengah tidur dekat sana tu Kim Seokjin ya,"

"Ah arasso. Gomawo," aku mula mencari katil kosong.

Selepas mengemas,aku mencapai buku dan mula membaca. Tanpa aku sedar,aku sudah melelapkan mata.

Tbc.
This ff is so fucking bored tho. Should i unpub ?

rinataeFoolJin_cookiely-bwillient_smolhoseokweirdogyneuls-jimintly-jeonasticklysyznanisKookieties-lmaopark-_swagmaknae_airmiloSooJae_Swagarmy_bts_97pminnaeraarin_zeekmira_srhshazeffataetanic-jeondullnabilahtaenanaalrianabaekyjk_NuYa_0110biskuteaterYlalaRenabJinsthetic-izzahrosly

 7 Wands 《BTS》Where stories live. Discover now