[Min Yoongi's Pov]
"Haih,duit dah habislah nak makan," aku mengeluh apabila melihat dompet aku kosong.
"Apa aku nak makan ? Roti pun habis," aku memegang perut aku yang berbunyi dari tadi.
"Better aku cari kerja untuk dapat makan," aku mencapai jaket yang tergantung dan mula berjalan keluar.
Aku mencari kedai2 yang menawarkan pekerjaan.
Kan bagus kalau omma dengan appa still hidup. Takdelah aku kena cari makan sendiri. Haih,dah 4 tahun aku hidup seorang diri. Diorang kemalangan 4 tahun lepas. Tepat2 waktu hari jadi aku. Okay,Yoongi move on Yoongi move on :)
Eh bunyi apa tu ?
"Pencuri ! Tolong !" Kelihatan seorang perempuan berlari terkedek-kedek sambil mengejar pencuri yang berada semakin dekat dengan aku.
Mak cik,mak cik lari camtu takkan dapat kejar.
Dengan perlahan aku mengeluarkan kayu sakti pemberian appa aku dan terapungkan pencuri tersebut dengan cepat.
Semua orang yg lalu lalang di situ mengepung pencuri tersebut.
"Omo ! Gomawo anak muda ! Kamu dah selamatkan barang-barang mak cik daripada kena curi," perempuan tersebut menundukkan kepalanya sambil mengucapkan terima kasih beberapa kali.
"Takde masalah mak cik," aku tersenyum dan menundukkan kepala.
*******
"Haih,akhirnya tak dapat cari kerja dan aku kelaparan," aku masuk ke dalam rumah dalam keadaan sedih.
"Min Yoongi,"
Huh ? Siapa panggil nama aku ni ? Setahu aku dalam rumah aku ni,aku sorang je yang duduk. Ke tuan rumah nak duit sewa ? Oh no..
"Sorry saya takde duit buat masa ni," aku memusingkan badan aku menghadap suara tadi.
"Asal aku nak minta duit pulak dari kau ?"
"Eh ? Bukan eh ?" kelihatan seekor makhluk setinggi paras pinggang aku berdiri di hadapan aku.
"Call me Nick," (Huehue korang ingat kan Nick 😂)
"Nick ?"
"Yeah that's my name,"
"Pft tak sesuai,"
"Aku tak kesah sesuai ke tak tapi tujuan aku datang sini nak tawarkan kau satu tawaran ni,"
"Kau ni aku baru ajak gurau,"
"Aku takde masa budak,"
"Okay okay. Tawaran apa ?"
"Belajar di 'School of St. Jonathan,"
"Sekolah tu ? Maaf. Aku takde duit," aku mula berjalan meninggalkan Nick.
"Duit takde sape kesah. Sekarang ni aku tengok kau ada bakat jadi ahli sihir yang berjaya," kata-kata dia membuatkan aku terhenti.
"Kau,nampak apa yang berlaku tadi ?"
"Suasana kecoh siapa je tak dengar ?"
"Okay. But I really don't have money okay ?"
"Kan aku cakap duit tak penting. Aku akan bincang dengan pengetua untuk beri kau masuk ke dalam sekolah tu dengan percuma,"
"Tapi aku tak mampu nak ulang-alik,"
"Asrama,"
"Asrama ? How bout this house ?"
"Kau duit sewa pun tak mampu," dia memerli aku.
"Aku tak suka orang perli aku so my answer is no,"
"Aku gurau pun salah ke ? Tadi kau gurau boleh. Okay okay. Bab duit kau boleh minta dekat professor sana. Diorang akan bantu. Tapi disebabkan kau asrama,mereka akan kasi duit bila kau nak keluar dan pulang ke rumah. That's mean bila cuti sahaja,"
"Okay. Deal," aku bersalaman dengan Nick sebagai tanda setuju.
"Okay. Aku pergi dulu. Kau tahu dekat mana jalan nak ke sana bukan ?"
"Aku tahu. Jangan risau,"
"Okay. Jumpa dekat sana," akhirnya Nick menghilang dan kesunyian mula memenuhi ruang.
*******
"Okay aku dah habis kemas. Let's go," setelah mengemas,aku memandang ruang di dalam rumah aku buat kali terakhir sebelum berpindah ke dorm. Ataupun dikenali sebagai asrama.
*******
"Sekolah yang paling aku nak masuk,akhirnya aku berjaya," aku berjalan memasuki ruang sekolah tersebut.
Appa dengan omma mesti bangga kan? Hehe yoongi berjaya masuk sekolah kegemaran appa dengan omma..
"Dorm mana dorm," aku berjalan sambil memandang papan tanda di sekeliling.
"Okay okay Min Yoongi.." aku mencari nama aku di senarai-senarai pelajar.
"Okay bilik 360," aku mula berjalan ke bilik 360.
Aku mengetuk pintu namun tiada respons. Setelah 5 kali aku mengetuk,akhirnya pintu dibuka dan keluar seorang lelaki tingginya mungkin 5'5 kaki ?
"Kau siapa ?" Dia bertanya. Eh nampak aku ni macam delivery man ke ?
"Budak baru. Min Yoongi,"
"Oh masuklah," dia mula membuka pintu dengan lebih luas. Aku membawa masuk beg2 ke dalam.
"Weyh bangun2," dia mula menepuk peha dua lagi lelaki yang sedang tidur.
"Pehal sia ?"
"Ish kau ni kacau aku tidur jelah,"
"Bangunlah. Roomate baru," dia menepuk lagi rakan-rakannya yang sedang berbaring lagi.
"Again ?"
"Yela. Kita kan sepatutnya ada 7. Kau dah lupa ke ?"
"Yela,yela. Apa nama kau budak ?" Eh biadapnya laki ni.
"Min Yoongi,"
"Aku Kim Namjoon. Yang agak kurang ajar tu Kim Seokjin. Yang tak cakap apa-apa tu Jung Hoseok,"
"Oh okay," aku membawa bagasi2 aku ke sebuah katil yang berada di penjuru. Aku tak suka bergaul dengan orang luar. Tapi mungkin boleh sebab ni roomate aku kan.
Aku melihat mereka semua menyambung tidur. Erm aku pun ngantuk,tidur jugaklah. Setelah mengemas barang,aku tertidur kepenatan dan kelaparan.
Tbc.
LOL DAH LAMA SIA TAK HAPDEIT YA AULOH
YOU ARE READING
7 Wands 《BTS》
Fantasy"Sekolah ni khas untuk cipta manusia menjadi ahli sihir berjaya" "Dan korg org yg terpilih" "Lain daripada dunia lain" "Welcome to School Of Jonathan"