Dörren står vidöppen.
Ytterdörren som jag till hundra procent kan återkalla var stängd alldeles nyss stod nu öppen och min mun likaså. En känsla av absolut obehag fyller mig medan jag går fram och stänger dörren.
Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde innan jag upptäckte att luften plötsligt blivit kallare, men hur viktigt kan det ha varit om jag glömde det såhär snabbt?
Precis när tankarna om ett inbrott börjar surra runt i mitt huvud, vänder jag mig om. Det faktum att belysningen i hallen är släckt gör så att jag behöver lägga ned extra energi på att fokusera mina ögon på gestalten i min hall, "Harry?!" andades jag ut vettskrämt.
Harry når fram till mig och jag blir tvungen att backa tills min rygg slår i den nu stängda dörren, "Jag har inte kunnat sluta tänka på dig." Harrys händer hittar snabbt till min midja och jag låter min blick åka mellan hans högra och vänstra öga, helt tagen av förvåning men även någon förtjust känsla.
Jag känner hans läppar snudda vid mina, "Har du tänkt på mig, också?"
"Ja." Erkännandes släpps ut ur min mun utan mitt godkännande, men det finns ingen plats att ångra dom då Harry sekunden efter pressar hans läppar mot mina mjukt.
Jag känner hur min mun faller öppen i förvåning och Harry är snabb med att använda det till hans nytta då han kysser mig djupare. Han kommer omöjligt närmre mig, och hans händer hamnar plötsligt på knapparna till min blus. "Tänker du låta mig ta din oskuld?" Orden är det minsta jag förväntar mig och jag flämtar till. Jag är precis på väg att släppa ut samma ord, men istället rynkar jag pannan, och Harry möter min blick.
"Hur visste du att jag är oskuld?"
_______________
Jag vaknar med ett ryck och tittar mig omkring frenetiskt. Jag inser att jag ligger, ensam, utan en skymt av Harry, på soffan i vardagsrummet. Det är ljust ute och jag kan direkt dra slutsatsen att det inte blir någon skola för mig idag heller. Om det ens är en skoldag.
Jag sätter mig upp omtumlat, tänker tillbaka på min dröm. En suck flyr mina läppar, och jag sätter ned fötterna på marken. Jag märker då att ett glas apelsinjuice, en macka och ett papper ligger på köksbordet och jag dyker direkt fram med handen och tar upp den.
Jag är på jobbet, du är sjukskriven, jag ska ha en förklaring när jag kommer hem annars
Om man menade att sätta dit annars som ett hot eller om han helt enkelt haft för bråttom och glömt skriva resten vet jag inte, men oavsett är det effektivt då jag direkt börjar tänka på sätt jag kan förklara gårdagen på. Tja, det jag kommer ihåg.
Mitt huvud känns lätt och på något sätt kan jag inte gripa tag i mina tankar, dom bara vimlar runt. Det känns som om jag vet vad som hände igår, men hittar inte minnet. Precis när det känns som om jag är på rätt spår så är tanken lika borta som för en minut sedan.
Jag märker alvedonen på bordet samtidigt som jag märker sättet det molar i huvudet och jag sväljer ned den tillsammans med lite apelsinjuice. Drömmen dyker upp i mitt sinne igen och jag börjar direkt känna mig en aning illa till mods med tanke på vad mitt sinne kunde skapa,
Jag behöver en dusch. Inte bara skulle varmvattnet tänkas hjälpa, utan dessutom kan jag nästan fortfarande känna lukten av alkoholen.
Någon slags känsla ligger kvar och pirrar när jag stiger upp från soffan och går mot badrummet. Jag vet att det är ifrån drömmen, och jag är snabb med att ta det förgivet som otrevnad fast jag är fullt medveten om att känslan är alldeles för lätthanterlig för att vara någon sorts obehag.
ESTÁS LEYENDO
Cherry Wine // Harry Styles (sv)
FanficAllting som någonsin gått fel kan jag på något sätt spåra tillbaka till honom och stunden jag mötte honom. Mitt liv gick från paus till snabbspolning inom några dagar och det känns som om jag aldrig riktigt hann med. Trots det, ångrar jag inte en e...