Kenape sekarang dia datang balik?!
Kenape?!
Aku baru nak kecapi bahagia tapi dia datang balik...
Reader tau kan perasaan rai sekarang ni?
Amsyar: umi?
Aku tersenyum memandang amsyar yg jalan terkedek2 kat aku.. comel betul!
Amsyar: umi angan angis...nanti am itot angis ugak..(umi jagan nangis.. nanti am ikot nangis jugak..)*lap air mata rai guna tangan* umi ni.. asyik nangis je.. sian umi.. tak pe! Nanti am ukul uncle ahat tu! *semangat membara*
Wow.. semangat tol dia ni.. haha..
Raihana: sweet la anak umi ni..*senyum*
Amsyar: anak umi memang shuwit!*buat peace*
Raihana: *ketawa kecil*
Amsyar: yey! Umi ketawa!
Raihana: *senyum*
Amsyar: umi umi.. tau tak.. tadikan am atuh an.. pastu.. kaki am akit au! Tapi bile nengok umi nangis.. kaki am da tak akit au.. tapi cni plak yg akit..*pegang dada*
Sweet stalker ah dia ni.. untung sapa isteri dia bile besar nanti..
Raihana: habistu sekarang sakit lagi tak?
Amsyar: tak! Sebabbbbbb... umi dah ketawa adi...
Raihana:alololo.. kenape comel sangat anak umi ni?
Amsyar: sebab umi pon comel!
Raihana: bijak anak umi! Mumtaz!
Amsyar:*sengih*
Raihana: am dah solat?
Amsyar:*berdiri mcm askar**letak tangan atas dahi* sudah umi!
Raihana: bagus! Good! Mumtaz!
Amsyar:*sengih**tetibe menguap*
Raihana: alololo.. anak umi ngantok ye? Ha jom tido..
Amsyar: assalamualaikum umi..
Raihana: waalaikummussalam..
Click
Keesokkan harinya..
Raihana: amsyar.. bangun.. solat subuh~
Amsyar: *bangun**mamai**turun dari katil**tersepak karpet**jatuh**bangun balik* am ok..*sambung perjalanan masuk dalam bilik air*
Raihana:*ketawa kecil*
Aku mula didik dia solat dari 3 tahun.. so.. bile besar takde la liat sangat nak solat mcm abi dia..
Asal aku tetibe teringat kat dia pulak ni?!
Skip...
Usai je solat aku mengajar am mengaji kemudian siapkan sarapan.. rutin harian aku..
Tepat pukul 7 pagi aku dan amsyar akan pegi ke pejabat... aku ade sediakan tempat penjagaan kanak2 kat sebelah pejabat aku.. so aku tak risau sangat pasal am..
Siap ade cctv yg tersorok dalam beberapa sudut yg aku sorang je yg tau, aircond, tv, mainan, dinding lut sinar, dan sudut tajam2 dalam bilik du dah diseletipkan ngan span..
Pasal bunyi tak perlu risau sebab aku punye pejabat kalis bunyi.. cuma lutsinar bahagian dinding untuk tengok am.. ye la.. aku kurang percaya.. bkan tak percaya tau! Kurang percaya sebab yg jaga ni indon ngan pekerja muda..
Aku memegang kepala aku yg bersalut tudung.. serabut doh ngan keje yg berlambak.. ni.. ceo la katakan..
Nanti aku ade meeting ngan klient lagi, keje ni lom siap... tapi bile tengok am seronok bermain ngan anak pekerja aku dalam tu aku rase semua bende tu hilang..
Haha...
Tok tok tok!
Raihana:masuk!
Kirana: bos.. ade orang nak jumpa..
Raihana: siape?
Kirana: katanya nama dia.. ermm.. tak silap saya.. harraz..
Raihana: kata ngan dia saya tak ade kat pejabat..
Kirana: tapi.. dia kata nak bincang hal penting ngan bos..
Raihana:*hembus nafas* suruh dia masuk..
Kirana: baik..*keluar*
Tok tok tok!
Raihana: masuk!
Harraz:*masuk pejabat rai*
Raihana: ape kau buat kat cni?!
Harraz: nothing.. just.. nak tuntut hak saya..
Raihana: hak ape? Aku dah cerai dengan kau! So kita dah tak ade ape2!
Harraz: saya nak am dan awak!
Raihana: ape? Kau kate ape tadi?
Harraz: saya nak am dan awak..
Raihana: berapa kali aku ckp! Kita dah-
Harraz: cerai? Then kita kawin balik!
Raihana: senang je kan kau ckp mcm tu?*derp face* kau ceraikan aku semata mata nak ngan perempuan tu... then kau datang balik jumpa ngan aku.. minx kawin balik.. mcm takde ape2 berlaku? Manusia jenis ape kau ni?!
Harraz: I know! But I am really miss you! 8 tahun tu bkan kejap! Saya cari awak sebab nak bagitau hal sebenar! Saya tanye kat man dia langsung tak nak bukak mulut!
Raihana:*senyum sinis* dah tu.. kenape kau tak bagitau 8 tahun yang lepas? Huh? KENAPE BARU SEKARANG?!
Harraz: sebab saya-
Xxx: hey uncle ahat!
Raihana:*senyum* am?
Harraz: *nak pegi kat am*
Amsyar: angan ekat!(jangan dekat!) Uncle buat umi angis! Am tak ole maafkan! Awan awan! embak iyeeeee!!!(am tak boleh maafkan! Kawan kawan! Tembak dia!!!!)
Amar: yahhh!! Pitchiu pitchiuu!*tembak az gune pistol air*
Amir: pitciuu!!*tembak gune pisto air*
Amirah:*baling senduk mainan kat az*hiyakkkk!!!
Ni bff anak aku.. semua nama bermula dari am.. hahaha.. betul2 jodoh ni..
Harraz:ok uncle menyerah kalh!*lari*
Amsyar: yes!
Raihana: terima kasih amar, amir, mirah and am..
Pasukan am: ama ama! (Sama sama!)
Raihana:hurmm.. disebabkan kamu semua tolong aunty tadi.. urmm.. aunty lanje.. korang aiskrim.. nak?
Pasukan am:nak!
Mcm mane diorang boleh jadi tentera kepada kucing yg jinak dalam sekelip mata?
Skip
Harraz situasion
Haish! Habis basah baju aku.. but.. diorang tu bijak betullah..*ketawa kecil* comel betul tadi tu.. hahaha.. aku da mcm watak jahat dalam cite ni.. but tak pe... sekali sekala jadi jahat.. haha.. aku takkan putus asa.. untuk mendapatkan hak aku!
Muahahahaha!!
Tbc
Az dah gile.. btw.. GILE AH BUDAK TU! Perghh!! Untung seh rai dapat anak mcm tu! 1 dalam sejuta au! Jangan memain!
YOU ARE READING
Kau Perempuan Ke?!
RomanceKejadian yang berlaku beberapa tahun yang lalu atas sebab kecurangan ibunya yang menyebabkan kematian àyah raihana telah mengubah pendirian raihanan ke pada ganas dan kasar... lebih senang di katakan tomboy.... Aku benci kau! - raihana Ibu tak kira...