"Ayu angkat tak?" Zue bertanya lagi.
"Tak..ini dah 3 kali operator yang angkat. Habis lah topap aku." rungut Hana.
"Entah-entah dia dah tidur kot" Anati menyampuk.
"Takkan lah..baru 8.30 kot. Agaklah..awal sangat die tidur." Hana menjawab.
Telefon Hana berdering. Tertera nama Ayu.
"Nape?"
"Kenapa apenya.. kitorang da ad kat depan ni,,bukak lah pintu" ujar Hana
"Lah..ye ke? Nape ta tekan bell?" tanya Ayusambil turun dari katilnya. Memang menjadi rutin bagi rakan-rakannya tidur di rumahnya..memandangkan keluarganya sering ke luar negara,hanya rakan-rakannya shj yg mnemaninya di rumah.
Gate utama terbuka.
Ayu menunggu mereka di muka pintu. "Kau da tido ek? kitorg tekan bell dekat 100 kali tau" bebel farah. Ayu hanya tergelak.
" Mana ada..mungkin aku yang tak perasan kot..heheh sori k guys" ujar Ayu sambil meminta maaf.Mereka semua menuju ke ruang tamu. Masing-masing sibuk bercerita. Ayuu hanya tersenyum melihat gelagat mereka.
"Korang lepak sini dulu ye...aq na tgk kt dapur ape yg cik wa masak" ujar Ayu.
"Ok..." hampir serentak mereka mnjawab. Kemudian mereka gelak sesama.
★★★★★
Daniel terlihat Ayu di bangku padang seorang diri. Lantas dia merapati Ayu. "Ayu..kenapa ni?" tanya Daniel pabila terlihat airmata Ayu.
"Saya..perlukan awak..tolong sentiasa bersama saya..boleh ta?" Ayu merayu. Daniel tak pernah melihat sisi Ayu yang ini. Apatah lagi penggunaan kata nama saya-awak tak pernah di praktikkan ketika mereka bersama.
Daniel melabuhkan punggung di sebelah Ayu. "Saya akan sentiasa disisi awak..waktu susah mahupun senang." janji Daniel. Entah mengapa tiba-tiba shj Ayu merapati nya...dan masuk dalam dakapan erat Daniel.
Daniel memeluk erat. Satu perasaan aneh hadir. Dia tak tahu mengapa,tapi dia harus melindungi gadis dipelukannya ini. Tanpa teragak-agak, Daniel mencium lembut ubun-ubun Ayu. Dia memjamkan mata. "Saya sentiasa disisi awak" pesan Daniel.
Daniel tersedar dari mimpi. Perlahan-lahan dia meraup mukanya sambil beristighfar. Dia pelik,kenapa dia asyik mengalami mimpi yang sama. Tapi dia tidak nafikan,setiap kali bersama ayu,instinct untk melindungi Ayu sgt tinggi.
Wlupn dia tahu Ayu seorang yg kasar perwatakannnya..dia pasti Ayu ada kelemahan,dan kelemahan itu lah yang dia harus lindungi. Dia memegang dadanya. Jantung nya berdegup kencang. "Patut ke aku beritahu perasaan aku pada Ayu?" soalnya sendirian.
Jam menunjukkan 12.30 tgh mlm. Ayu masih duduk di balkoni. Rakan-rakannya yang lain agaknya sudah lama tidur.
"Ayu" entah dari mana Asyraf muncul. Ayu terkejut. "Awk buat apa kat sini?" tanya ayu tegas. Dia masih terkejut dengan kehadiran Ayu.
"Saya rindukan awak..terlalu rindukan awak" rayu Asyraf. Naluri wanita nya tersentuh. Airmata bergenang. "Kita tidak ditakdirkan bersama Asyraf,kisah cinta kita sepatutnya tidak wujud." jelas Ayu.
Perlahan-lahan Asyraf merapatinya. Jantung Ayu berdegup kencang.
YOU ARE READING
KINI TIADA..
Teen Fiction"Jangan tunggu saya. Jangan tunggu penjelasan saya. Hubungan kita sudah berakhir saat kita mulakan dulu. Takdir yang tentukan perjalanan ini. Redhailah. Semoga awak bahagia." dia terus melangkah pergi. -AYU Hatinya masih terpaut pada Asyraf, namun k...