"Já s Glennem se můžeme vrátit zpátky pro víc benzínu," navrhla Maggie k ostatním, stojícím okolo umírajícího ohně.Slunce vyšlo před pár hodinami a nyní, když všichni byli relativně odpočinutí, nastal čas vrátit se k povinnostem."Nemyslím si, že je to dobrý nápad," řekl Hershel své dceři. "Nemohu riskovat i tvou ztrátu." Dodal.Beth po jeho boku přikývla v souhlasu s otcem."Hershel má pravdu," řekl Rick, kývaje hlavou ke Glennovi a T-Dogu. "Ženy zůstanou tady s Darylem, mnou a Hershelem. Glenne, T-Dogu: vezmete auto a pojedete zpátky na dálnici. Najdete co nejvíc zásob a poté se rychle vrátíte zpátky."Glenn uchopil svou zbraň a přikývl na souhlas Šerifovi, T-Dog naopak začal prohledávat své kapsy, aby našel klíče od auta."A co farma?" zeptal se náhle Glenn.Rick se k němu otočil. "Co s ní?""Máme nějaké plány na návrat... já... já myslím podívat se, jestli tam je něco, co se dá ještě použít."Skupina vzhlédla Rickovým směrem; všechny zajímalo to stejné."Ne. Až se vrátíte, přesuneme se na další místo. Návratem na farmu riskujeme, že nás budou pronásledovat chodci. Víc, než doposud."Tak zněla jeho konečná, rozhodující slova na toto téma; poté se obrátil ke všem zády a vydal se k vodopádu, nedaleko od nich.Následně se všichni začali loučit s muži, vydávajícími se na cestu. Popřáli jim hodně štěstí a poté se rozešli každý jiným směrem, ale se stejným záměrem - zůstat zaměstnaný.Carol zajímala stejná věc, jako Glenna. Ale ona se chtěla vrátit na farmu z čistě sobeckých důvodů. Ne jen pro materiální věci, které potřebují, ale hlavně ještě jednou pohlédnout na místo posledního odpočinku její Sophie. Chtěla se vrátit a podívat se na hrob a to i přesto, že věděla, že pod zemí neleží její dcera - jen nějaká mrtvá věc, která převzala nad Sophiiným tělem kontrolu. Chtěla se tam vrátit, aby si ve své mysli mohla tento okamžik uchovat do konce svého života.S povzdechem se Carol rozhlédla kolem sebe; bylo chladno a to i přesto, že slunce usilovně svítilo. Nechala své myšlenky rozutéct se a pohlédla dolů, na svůj obraz v hladině u vodopádu. Voda byla průzračná. Jedna z mála věcí, které se nezničili koncem světa.Šla na druhou stranu vody, ale ne daleko od ostatních. Když se ohlédla, mohla stále všechny vidět. Klekla si na kolena, sundala Darylovu bundu, kterou si odmítl vzít zpátky toho rána, stejně tak svůj svetr, než spojila své ruce, ponořila je do vody a trochu si opláchla obličej.Koupel by byla v tomto okamžiku pravou volbou, ale Carol neměla moc možností na výběr. Povzdechla si, poté se její tvář opět potkala s ledovou vodou.D/C/D/C/D/CNa druhé straně vodopádu stál Daryl, se svým samostřílem, kráčejíc po obvodu místa, kde se usadili. Rick a Hershel byli nedaleko od něj, taktéž na hlídce. Daryl se rozhlédl po skupině a uvědomil si, že jim někdo schází.Carol.Nepříjemný pocit vzrůstal společně s divoce bijícím srdcem."Kde je?" řekl nahlas.Strachoval se o ni. Doufal, že je v pořádku. Ale při Bohu věděl, že jakmile se mu dostane do rukou, pořádně jí to vysvětlí!Ne fyzicky, samozřejmě - sám sobě přísahal, že by jí nikdy neublížil, ani toho nebyl v podstatě schopen - ale rozhodně jí hodlá vysvětlit, jak se věci mají..."Před chvílí tu ještě byla," řekla Maggie, vzhlížejíc od hraní hry s Beth a Carlem."Do prdele!" vykřikl mezitím, co si připravoval samostříl a pohledem pročesával okolí. Byl dobrý ve stopování, ale nyní jeho mysl a smysly pohltily ty nejhorší představy o tom, co by se mohlo Carol stát."Carol!" zvolal, ale ne moc nahlas pro případ, že by v okolí byli nějací chodci."Jdi se podívat nahoru na vodopád, my budeme hledat tady dole," houkl na něj Rick.Daryl se dost naštvaně vydal na druhou stranu vodopádu. Věděl, že Carol není tak blbá, aby se potulovala někde sama, ale zároveň si nebyl jistý, kam se poděla. Nemohl z ní spustit zrak ani na vteřinu bez toho, aby se někam vydala nebo se něco stalo.Nebyla to jeho práce, dohlížet na ní, ale i tak to dělal... dal si to za úkol."Ty jsi snad úplně pitomá, ženská!" vykřikl, když ji spatřil, jak si obléká svetr.Carol nadskočila při prásknutí jeho hlasu a otočila se k němu, s bundou přitisknutou pevně k hrudi. Zničil celý okamžik, který právě měla - konečně se cítila uvolněná za celou tu dlouhou dobu několika uběhlých dní. Slunce svítilo, voda byla průzračná, ale stál tu naštvaný - i když neuvěřitelně pohledný muž."Nejsem pitomá. Jen zvědavá.""Zvědavost tě jednou zabije," odsekl mezitím, co svěsil kuši a přistoupil blíže k ní. "Měl jsem str...--"Chtěl říct slovo strach, ale zastavil se před jeho vyslovením. Nechtěl sám sobě přiznat, jak moc mu na ní záleží. Nebyl na to připravený.Carol překvapeně pozvedla obočí, plná zájmu; chtěla vědět, co chtěl říct."Prostě už nikam nechoď sama, rozumíš mi?" řekl se zlobou v hlase. "Dělej, jdeme zpátky."Povzdechla si, když se k ní otočil zády a vydal se z kopce dolů. Daryl si brzy uvědomil, že Carol nejde vedle něj. Otočil se, aby spatřil, jak stojí s hlavou nakloněnou na stranu a sleduje ho."Špatně slyšíš, nebo co? Řekl jsem, pojď!"Neotočil se zpátky, dokud se Carol nepohnula a co nejrychleji ho dohnala. Poté se oba dva vydali zpátky ke skupině.D/C/D/C/D/CS postupem dne se vrátili T-Dog s Glennem, s autem naplněným zásobami - s tím, co se dalo zachránit a bylo to nějak užitečné, čehož i tak mnoho nebylo. Prošli snad každým autem, které by mohlo mít benzín a nějaké jídlo. Našli od každého trochu a doplnili palivem dvě dodávky, auto a Darylovu motorku - zbytek byl uschován na horší časy.Glenn a T-Dog byli pryč déle, než si původně mysleli a noc se chystala již brzy spadnout na okolí.Měli světla na autech a dostatek benzínu, ale nechtěli riskovat cestování v noci. A to i přesto, že zůstat na místě bylo větší nebezpečí, byla to jejich jediná možnosti, kterou byli ochotní si zvolit.Ve dne měli dostatek světla na snadnější cestování a také mohli lépe vidět chodce, stejně tak se mohli lépe maskovat během cesty.Daryl se vydal na rychlý lov - veverek bylo málo, ale zvládl sehnat čtyři. Jídla z nich nebylo zrovna dostatek, ale pořád to bylo lepší, než nic. Navíc, T-Dog a Glenn našli toho dne trochu jídla na dálnici.Předal svůj úlovek Lori. S povzdechem si promnul oči a rozhlédl se."Chceš svou bundu zpátky?" zeptala se náhle Carol, když se k ní otočil. Na okamžik studovala jeho tvář a přistoupila blíž. "Máme přikrývky na noc. Vím, že ti musí být zima..." dodala pomalu a dotkla se opatrně jeho paže.Pouhé pohlazení Carolininých prstů zapříčinilo okamžitou husí kůži. Očima přejel od její dlaně až k tváři."Ne, jsem v pohodě," odpověděl, přehazujíc si samostříl přes rameno. Co jí měl asi tak říct? Mohl by být za parchanta a říct jí, aby mu bundu vrátila, ale co by z toho získal, kromě pocitu ještě většího hajzla."Nebuď hloupý," zareagovala Carol a učinila pohyb, aby sundala svou bundu. Její čin byl však zastaven dotekem, jeho ruka na její."Řekl jsem, že jsem v pohodě," řekl se snahou znít přísně, ale jeho slova byla klidného rázu.Carol pomalu přikývla s malým úsměvem díků, než přehoupla bundu zpátky a svá ramena a zapnula ji.D/C/D/C/D/CDaryl stál vedle Ricka s rukama překříženýma na hrudi. "Tak jaký je plán na zítra?""Budeme putovat na západ, dokud nenajdeme nějaké bezpečné místo," odpověděl mu trochu nejistě Rick. Poté, co se včera vyjádřila celá skupina k jeho vůdcovství, cítil se, jako by všechno ztrácel. Ale byl by blbý, kdyby někdo převzal moc, kterou tak těžce získával. Ať už mu důvěřovali nebo ne - bylo mu to jedno. Slíbil, že udrží všechny v bezpečí a to bylo to, co se chystal udělat."A potom?" zeptal se Daryl. Jejich pohledy se střetli. "Budeme čekat, dokud nás zase neobklíčí chodci?" dodal bezstarostně. V jeho mysli běhala slova Carol o tom, že je jen Rickův poskok."Tentokrát budeme připravení, víme co očekávat, když se to znovu stane," pronesl Rick bez jediné touhy potom, slyšet další názor na toto téma.Daryl zavrtěl hlavou, nebyl to plán, který chtěl, ale nehodlal se o tom hádat. "Možná bychom se měli vrátit na farmu, jen pro zásoby, které jsme tam nechali." Navrhl opatrně."V žádném případě!" zavrčel Rick."Můžu jít sám a být zpátky před východem slunce," pokračoval Daryl.Rick zavrtěl důrazně hlavou. "Nemůžu to riskovat, tahle skupina tě potřebuje.""Nic se mi nestane... umím se o sebe postarat," řekl Daryl sebejistě. Ten tón zanechal v jeho ústech podivnou pachuť - nikdy nebyl sebejistý."Je mi líto, Daryle, ale odpověď zní ne," zarazil ho Rick.Daryl si povzdechnul směrem ke svému příteli. Rozuměl, proč se takto rozhodoval - neměl by nikoho, kdo by mu hlídal záda, kdyby tam ještě stále byli chodci a na jednu stranu byl vděčný za Rickovu starost, ale stále si myslel, že to byl dobrý nápad vrátit se na farmu. Měli tam zásoby, které nutně potřebovali - medicínu, jídlo, oblečení, zbraně a nože - věci, které jim mohli pomoci přežít, až se posunou kupředu.D/C/D/C/D/CPoté, co se všichni najedli a uložili ke spánku, Carol zůstala stát při ohni a sledovala ostatní. Byla to realita toho, co se stalo na farmě. Byli na míle daleko a zítřejšího dne budou ještě dál. Tohle byla její poslední šance jít zpátky.Neuměla bojovat, kdyby to bylo zapotřebí. Neuměla střílet ani ze zbraně, ani z kuše. Jediné, co uměla, bylo křičet a to jí zrovna nebylo moc nápomocné. Věděla jen, že Glenn chtěl jít také zpátky pro zásoby, či pro to, co z nich zbylo. Dokonce věřila v to, že nebyl jediný, kdo chtěl jít zpátky, ale nechtěla zbytečně riskovat tím, že by budila ostatní.Carol si přitáhla Darylovu bundu k tělu mezitím, co se potichu vydala od ohniště u cesty. Zastavila se jen, aby vzala Maggiinu basebalovou pálku, kterou měla sebou.Na střední škole hrávala baseball, takže máchat pálkou bylo asi to jediné, co uměla. Nesla jí napřaženou před sebou, připravenou k úderu a pomalu se plížila k autům, která byla zaparkovaná nedaleko.Otočila se, aby se ujistila, jestli ostatní ještě stále spí, když v tom jí ústa přikryla ruka a druhá přišpendlila její tělo k jinému za ní - uvědomila si, že ne každý spal."Šššš..." zašeptal Daryl do jejího ucha a pomalu odtáhl ruku z úst Carol. Druhou měl stále kolem jejího pasu.Když se ale nepohnula, aby se dostala z jeho sevření, uvědomil si, jak blízko ji drží. Spustil ruku z jejího štíhlého pasu a řekl: "Co si sakra myslíš, že děláš?" zeptal se dopáleně. Na okamžik zaplul pohledem za ní, aby zkontroloval, jestli všichni ještě spí."Jdu zpátky na farmu," odpověděla mu vážným tónem."Jedině přes moji mrtvolu," odsekl jí zle."Sám si řekl, že se tam musíme vrátit. Jsem si jistá, že chodci jsou už pryč a my tam máme stále věci, které potřebujeme. Zítra budeme odjíždět a návrat nebude možný," ztěžka polkla a svěsila hlavu. "A... potřebuji se ještě jednou rozloučit."Daryl trhaně, sotva zřetelně přikývnul. Věděl, co tím myslela; nebylo to jen o zásobách, které potřebovali, ale chtěla ještě naposledy navštívit svou dceru.Chápal ji.Zatracená ženská - měla pravdu.Daryl si povzdechnul a podíval se znovu na ostatní a promnul si čelo. "Vzbudím Glenna - ale ty s námi nejdeš," řekl a jemně jí od sebe odstrčil, aby se mohl vydat ke skupině, ale Carol ho uchopila za ruku a zatáhla zpátky. Zastavila ho."Co?""Ty jsi mě neslyšel, co jsem právě řekla? Jdu s tebou!" vysvětlila sebejistě. "Zvládnu sehnat věci, které potřebujeme mezitím, co budeš hlídat," naléhala na něj dál. Věděla, že její návrh byl riskantní, ale byla tu velká šance, že vyjde."Zatraceně," zavrčel si pro sebe Daryl. Otočil se k ní, takže na ní shlížel přísným pohledem. "Co řeknu, to platí, rozumíš? Zůstaneš blízko u mě a nebudeš nikde očumovat," odmlčel se, aby tomu všemu dodal většího rázu a ještě jí prošpendlil vražedným pohledem. "... nebo tě vlastnoručně zabiju!"Poté se otočil a vydal se rázným krokem pro Glenna. Málem si ani neuvědomil, co udělal - vyhrožoval jí a to byla jedna z věcí, které nechtěl nikdy udělat. Zpomalil, ohlédl se přes rameno a spatřil její vyděšený výraz na tváři. Měl by se jí omluvit, ale právě v tom okamžiku potřeboval její strach, aby věděla, jak vážně to myslel.Riskoval život obou dvou - když se nad tím trochu víc zamyslel - byl to debilní nápad jít zpátky, pravděpodobně tam stejně nic nezbylo. Ale na druhou stranu věděl, že to potřebují přinejmenším zkusit a tohle byla jejich poslední šance.Než se vydal pro Glenna, ještě jednou se na ní ohlédl - připadal si jako totální zmetek.Potřeboval, aby věděla, že by jí neudělal nic, co by jí ublížilo; věřila mu celou svou duší - dala to jasně najevo - a on nyní ztrácel tuto důvěru kvůli špatně voleným slovům.Daryl věděl, že se musí omluvit. Ale prozatím si musel být jistý, že se dostanou na farmu a zpátky rychle a potichu.
YOU ARE READING
~ ~ It all Makes Sense When It's the End of the World ~ ~
RomancePředstava o tom, jak by to mezi Carol a Darylem mělo dopadnout ve třetí sezóně. Příběh začíná hned po konci dílu Beside the Dying Fire. Mezi Carol a Darylem něco je. Oba kolem sebe kouží a jemně se oťukávají i přesto, že jsou uprostřed konce světa...