*Izzati P.O.V
"Kau Izzati dapat biasiswa .. bukan biasiswa je .. tadi dapat wang sebanyak 5 ribu .. walaupun kita sama kelas dan sekolah.. tapi saya hanya kelas B je (rujuk balik 'Note' Bab 10) .. aku dah janji nak beli makanan yang terbaik untuk kucing jugak ... Sebenarnya aku tak puas hati.~~"kata Afrina sambil menangis..
Aku hanya tekun mendengar apa yang dikatakan oleh Afrina.."Bodoh!"kata ku kepada Afrina dengan membuat muka yang tidak rasa bersalah.
Afrina terkejut mendengar apa yang dikatakan oleh aku sebentar tadi..
"Kau kata aku bodoh?..~~.."tanya Afrina kepada ku.
"Mula-mula aku risau yang kau akan sedih tapi tak sangka kau sangat sedih ... Kau tengok ni dulu .. "kata ku kepada nya.
"Eh??..ni..bukan HEART tahun ni? .. ni komik cinta tiga tahun lepas.."kata Afrina.
Buku tersebut telah bertukar tangan .. Afrina membuka halaman yang ditandakan oleh aku ..
"Eh!!~~~..'IzzSya'..kelas C??!!?!.." kata Afrina dengan terkejut nya.
"Ye..karya pertama aku hanya dapat kelas C je (rujuk balik 'Note' di bab 10).. "kata aku kepadanya.
"Rupa-rupanya kau pun pernah jadi macam ni.."kata Afrina .
"Karya yang seterusnya juga kelas C" kata aku lagi kepada nya.
"Tapi..masa tu kan kita masih sekolah rendah .."kata Afrina.
"Hmm..ye..tapi..kau kali pertama dapat kelas B jadi .. sebab kali pertama dah tentukan sendiri kalah .. sedihnya.."kata ku .
"Dapat hasil kan karya..dah nampak sangat pandai.. Mira ..dengan menyertai pernyataan kali ini .. kau telah maju ke arah kejayaan.. potensi kau jugak bagus..kau perlu banyak berusaha lain kali.."kata ku dengan panjang lebarnya kepada Afrina.
"Ya..lain kali.."kata Afrina kepada aku sambil menghadiahkan senyuman yang manis kepada ku.
*End Izzati P.O.V
'Aku baru 13 tahun .. ni baru pertama kali .. aku masih berpeluang lagi .. masih boleh berusaha' omel hati Afrina.
"Amat terharu ... Terhadap hubungan antara kamu berdua" sampuk ibu Afrina.
Afrina dan Izzati terkejut dengan sampukan ibu Afrina. Yelah mana tak terkejut .. duk 'ber'drama tiba-tiba ada pulak yang menyampuk ..
"Kalau ibu ada kawan macam tu .. mesti mak akan jadi pelukis komik lebih lama .." kata ibu Afrina.
"Pelukis komik..??" Kata Izzati dalam kebingungan.😂😂
"Oh!..ya.. saya pelukis komik.. 'marya'.."kata ibu Afrina sambil menekankan sedikit perkataan 'marya'.
"Eh!! .. ibu jangan cakap .. memalukan!!"jerit Afrina kepada ibunya.
" Marya?? " Kata Izzati lagi yang masih dalam kebingungan.😅😅
"Bukan!.. tak! .. bukan! .. Izzati..itu bukan apa-apa!!.."jerit Afrina lagi kepada Izzati pula..
Autor: Ish!.. menjerit je tahu .. nasib baik aku tak pekak lagi..😒
Afrina: Wah!!... 'Autor' lame tak nampak kau..😆
Autor: (haish.. budak ni .. tukar topik la pulak..🙄)...
Izzati: ha'ah la..lame tak nampak kau .. entah mane lah kau menghilang..😂
Ibu Afrina: 'Autor' kau merajuk lah sebab haritu kene marah ngan Si Izzati ni ha..😅 (rujuk balik bab 10)..
Afrina: Oh! ... Ye eh..😮
Izzati: Hihi~~...sorry 'Autor'..😬
Autor: Hmm...😑
Ibu Afrina: 😓😓😓
*Back to the story..
"Saya peminat utama awak!!!!!" Jerit Izzati pula.
"Eh..!!!!!!!~~" Afrina.
"Impian Ikhlas .. ialah buku kesayangan saya .. lepas baca je komik tu saya ingin menjadi pelukis komik .. terima kasih kerana berikan saya impian .." kata Izzati dengan panjang lebar nya.
'rupa-rupanya ... Izzati suka Marya!!' omel Afrina.
"Hmm..bagi saya..zaman Marya amat sukar dan sengsara .. saya tak ingin fikirkan lagi .. rasa macam nak cucikannya .."kata ibu Afrina.
"Wah.. macam luka ibu.." sampuk Afrina semasa ibunya bercakap.
"Tapi sekarang .. saya pernah lukis komik yang terbaik kerana awak .. terima kasih .." kata Izzati pula kepada ibu Afrina.
"Ya.. sama-sama" kata ibu Afrina sambil menghadiahkan sebuah senyuman yang manis kepada Izzati.
*Hai semua!...terima kasih sebab korang semua sudoh membaca sampai bab 12 .. 😄 .. yah .. rasa terharu pon ade .. hihi ~~ ..😆.. okey lah .. harap korang bergembira dengan cerita yang saya buat ni..😊.. bubye semua .. selamat membaca dan semoga terhibur ...🐰❤
YOU ARE READING
IMPIAN PELUKIS KOMIK
FantasyAmira Afrina , pelajar sekolah menengah berhasrat untuk menjadi seorang pelukis komik.Dia tidak percaya bahawa impiannya akan tercapai tapi dia sedang maju ke arah impiannya.Pelbagai rintangan yang perlu dihadapi olehnya demi mencapai impiannya untu...