Afrina P.O.V
"Bunyi melukis~~"
"29..30..31..32! Cukup 32 keping!! Ok.. seterusnya....""Amira Afrina!!"..ohohoho..ibu ni ape pasal.. kacau orang nak siapkan komik pulak..
"Ibu...?"aku berpaling kearah ibu ku.. "Musim cuti ni saya nak ke rumah kawan nak lukis komik..bukan kamu cakap macam tu? Tapi kenapa kamu masih di sini?"ibu menyoal ku..adeh ibu ni pon..
"Alah..Rina tengah kemas barang ni..nak pergi dah pon.."kataku sambil menyusun barang ke dalam beg.. "Jadi Rina keluar dulu!!Bye!" Aku terus mencapai kasut dan sarungkannya dikaki..
"Rina..Rina..dulu kamu selalu tidur memanjang..budak tu dah banyak berubah~^°^~" -ibu
Dulu ramai orang lain anggap aku ni pemalas..tak ada benda yang berfaedah hendak dibuat..selalu tidur memanjang..tapi sejak aku jumpa Zati aku dah berubah..aku nekad nak jadi pelukis komik yang terkenal jadi aku Kene maju ke arah impian aku..
*Rumah Izzati
"Zati!!"jeritku di luar rumahnya.. "Eh? Afrina..apa khabar? Lama tak nampak.."tegur abang Izz setelah membuka pintu rumah mereka.. mereka? Mestilah..abang Izz ngan Zati kan adik beradik..
"Ya! Saya baik je..nak tanya.. Izzati ada di rumah?"tanya ku dengan malu-malu.. "Oh? Nak cari Izzati? Ade je kat dalam..jemput masuk.." abang Izz menjemputku masuk ke rumahnya..
•••
"Errk.." Aku pergi duduk di kerusi sebelah Izzati."Maaf baru-baru ni dia jarang tidur awal..agaknya disebabkan dia terlalu banyak minum kopi."kata abang Izz.
"Err..Zati..Maaf ganggu awak.."kata ku sambil menggerakkan sedikit badan Izzati."Tak..tu nama abang long..Zzzz".'Ha?Dia kata apa tadi?Dia mengigau ke? Apa yang dia mimpi tu??'omelku.
Aku merenung tepat di mukanya.Tiba-tiba Izzati membuka matanya."Eh?Rina dah datang?"tegur Izzati.
Izzati dah banyak tolong aku. Dialah orang yang telah mengubahkan pendirian aku dari seorang yang pemalas kepada seorang yang rajin.
"Oh!Ya! Harap Kita boleh habiskan lukisan masa cuti sekolah ni..cepat habiskan lukisan lepas itu hantar.Macam mana?"kataku kepada Izzati sambil menunjukkan hasil kerja aku."Oh!Bukan kali ni."kata Izzati pula.
"Ha?Ehh?!!Kenapa pulak?!" Tanya aku."Hmm..apakata Kita terus hatar ke sana je."Izzati memberi cadangan."Itu..hantar ke sana? Apa? Maksud?"Tanya ku pula."Kita terus hantar ke bahagian penerbit.Minta editor tolong tengokkan."terang Izzati.
"EH?!Budak sekolah menengah pon boleh jugak ke?!"Tanya aku dengan teruja. "Tak ada had limit"kata Izzati dengan tenangnya."Sekarang musim cuti,duit pun ada.Cukup untuk yang mana yang patut.Inilah masanya,mesti Ada manfaat."cadang Izzati.
"Bila kau nak pergi?" Tanyaku dengan teruja."Minggu depan?"soal Izzati."Ok!Set!Aku pun nak ikut."kataku dengan gembira."Aku dah agak kau akan kata macam tu.."duga Izzati.
"Aku dah salin nombor telefon bahagian penerbit."(Izzati dah sedia siap-siap)."Zati! Kau macam ibu aku"kataku pula."Bagus!kalau nak hantar ke pihak penerbit kenelah banyakkan berusaha."nasihat Izzati."Baik!"kataku.
#Enjoy korang!😘
YOU ARE READING
IMPIAN PELUKIS KOMIK
FantasíaAmira Afrina , pelajar sekolah menengah berhasrat untuk menjadi seorang pelukis komik.Dia tidak percaya bahawa impiannya akan tercapai tapi dia sedang maju ke arah impiannya.Pelbagai rintangan yang perlu dihadapi olehnya demi mencapai impiannya untu...