*Sekolah..
"Hadoii...lambat dah ni.. (lambat ke sekolah) ..ibu punya pasal la ni..huh.." kataku sambil berlari menuju ke kelas.
Aku berlari dengan laju dan terus ke kelas.Aku membuka pintu kelasku dan menuju ke tempat duduk ku.
"Huh..?!?..ouh Ana! Komik saya. Kalau komik saya dah siap .. awak kena baca tau!.."kataku dan terus berlalu."Huh.."
Mesti..kalau impian aku ni tak tercapai? Diaorang akan ketawa kan aku ke? Macam-macam yang aku fikir ni .. haih .. pening betul kepala ni ..
"Huh! Zati !"kataku dan aku terus berlari menuju ke arah Zati.
"Huh? Afrina?"kata Zati. Walaupun aku ni tak pandai. Walaupun aku ni seorang yang pendiam. Tapi aku mesti jadi seorang yang kuat.
"Hah..hah..aku..aku nak..aku nak jadi pelukis komik!"kataku. Aku Amira Afrina . Impian aku ialah ingin menjadi seorang pelukis komik.
*1 minggu kemudian..
"🎵La..la..la..🎶.. dah siap ..fuhh..nak rehat dulu lah.." kataku.
"Rina!!kamu kata kamu akan buat kerja sekolah ngan melukis komik serentak..haih..mulanya,ibu ingatkan nak sokong kamu dan beri kata-kata semangat kat kamu..tapi,ni lain pulak jadinya.. setiap kali kamu lepas buat sesuatu kerja mesti kamu baring di atas katil dan tak buat apa-apa..apa lah yang nak jadi ngan kamu ni..?!?!" Bebel ibuku.
'haih..nak buat camner..tadah jelah telinga ya..haih..mohon tabah..' omelku."tapikan ibu.. kucing pun tidur atas katil dan tak buat apa-apa.." kataku.
Autor:Apa kaitan?
Afrina:Diamlah..!
Autor:Hmm..yelah..yelah..
*Back to the story..
"Kucing ngan manusia tak samalah..!"bentak ibuku."haih..bila fikirkan balik kamu ni anak Marya, haih..rasa malunya.."sambung ibuku lagi sambil menayang muka masam kepadaku.
'nama ibu lagi memalukan..😂'omelku sendirian.
Autor:Oii..Oii..Oii..tak baik lah mengata kat ibu sendiri..😑
Afrina:Diamlah..kau yang buat cerita ni kan..😒
Autor:......🤐
*Back to the story..
"Oh ya..apa perasaan kamu semasa menggunakan alat kesayangan ibu? (Alatan melukis)"tanya ibuku kepadaku.Yelah kepada sape lagi..kalau bukan anak kesayangan ibu ni..hihihi..angkat bakul sendiri la pulak..
"Err..".'kalau nak diikutkan..Ink yang ibu bagi tu bau busuk.. sesangat busuk..pen dan pemegang pulak kotor..kertas dah berubah menjadi kuning..satu hal lagi..Ink tu pulak kering..ye memang kering..sebab barang yang lama kan..'omelku sendirian. "Ok je..lagipun Rina dah dapat alatan dari Natasya Izzati.."kataku.
"Natasya Izzati??.."soal ibuku dengan penuh tanda soal.Yelah ibu aku ni bukan nyerrr kenal lagi sapa Si Izzati tu.Lagipun ibu aku kenal Ana je..
"Ha'ah..Nilah dia.."kataku sambil menunjuk gambar di dalam majalah HEART tersebut...
"IzzSya..??"kata ibuku..
Majalah HEART pilihan setiap remaja yang ada 150 juta pembaca..setiap bulan ada 300 karya dari orang ramai..tapi hanya seorang je yang akan dapat..orang tu ialah IzzSya 13 tahun ..
*Kepada pembaca ku sekalian.. saya nak ucapkan terima kasih kerana sudi membaca cerita saya.. dan yang mana masih menunggu bab yang seterusnya..sila bawa bersabar.. sebab saya baru je lepas habis daripada exam yang penting.. tinggal 2 kertas je yang tak ambik lagi..so..lepas je exam .. saya buat bab yang seterusnya..😊
YOU ARE READING
IMPIAN PELUKIS KOMIK
FantasiaAmira Afrina , pelajar sekolah menengah berhasrat untuk menjadi seorang pelukis komik.Dia tidak percaya bahawa impiannya akan tercapai tapi dia sedang maju ke arah impiannya.Pelbagai rintangan yang perlu dihadapi olehnya demi mencapai impiannya untu...