BAB 3

95 15 0
                                    


*keesokan paginya..

     'Pasal kelmarin tu kan... Asal aku nak ambik tahu sangat ..hurmmm...biarlah..'. Secara senyap-senyap~~ (nak masuk dalam kelas..takut ada Si Zati tu).'Eh,dia tak datang lagi ke atau datang sekolah?' kataku di dalam hati."Kau buat apa tu?"tanya seseorang dari belakangku."Warhh! Maka kau hitam!" Melatahku sebab terkejut. "Eh! mak aku tak hitam lah..urmm..kau terkejut ke..maaf.."jawab orang itu.Rupa-rupanya itu ialah Zati."Ish.. Zati ni terkejut aku .. nasib baik tak tercabut jantung aku ni .."marahku kepada Zati."Hihi..maaf!"kata Zati.Aku hanya menggukkan kepala sahaja.

     Aku terus ke mejaku.Tiba-tiba Zati mengeluarkan sesuatu.Sesuatu itu adalah majalah Heart."Ah! Itukan majalah Heart!!"kataku.Zati terus memaling ke arah ku dan menggukkan kepalanya."Ah!maaf,hati-hati tau.Sebenarnya aku pon bawak majalah Heart tu secara senyap-senyap tapi ibu aku jumpa dan majalah tu sekarang ni ada kat ibu aku.Sebenarnya majalah terbitan yang baru ni aku tak habis baca lagi..hihi.."kataku lagi.

     "Kau nak tengok?"kata Zati kepadaku."Boleh ke?"tanya ku kepada Zati.Zati hanya menganggukkan kepalanya.Aku terus mencapai majalah tersebut."Kau ni memang suka baca komik ke?"tanya Zati kepada ku."Ya! Aku memang suka! Sebab kandungannya selalu buat aku gembira tak pon marah. Aku jugak akan jerit dan nangis masa baca komik!"jawab ku dan terus membuka majalah yang dipegang oleh ku.Zati hanya mendengar sambil mengangguk.

     "Ah! Aku ni banyak cakap Han sendiri je. Sebenarnya, aku datang ke sekolah dengan lebih awal sebab nak mintak tunjuk ajar dari kau. Sebab aku nak tahu kalau kau nak jadi pelukis komik ke atau tak"kataku dengan jelas."Hmm... sebenarnya tu lah impian aku"kata Zati."Aku sama dengan kau.Sangat suka komik dan aku dapat ilham pon dari komik jugak."sambung Zati lagi.

     "Jadi kau tak tidur malam sebab lukis komik?"tanya ku kepada Zati.Zati hanya menggukkan kepalanya."Wah!~~Hebatnya kau~~" puji ku kepada Zati.(hohoho!jangan kembang tau Cik Zati oi 😂)."Kau nak pergi kat sana tak ? (Tempat terbitnya buku-buku komik).Aku hanya menggukkan (maksudnya nak pergi)."Pasal lukis komik macam  mana?"tanya ku."Lain kali aku bawak alat untuk lukis"jawab Zati."Betul ke ni?"soalku lagi dengan tidak percaya.Zati hanya menganggukkan kepalanya.

*Masa rehat...

    "Rina,kau ni hebat la. Sebelum ni selalu lewat ke sekolah. Tapi sejak kebelakangan ni datang ke sekolah awal. Asal tetiba datang awal?"tanya kawan baikku iaitu Ana."Huh..itu.. rahsia!"jawab ku dengan memberikan  senyuman yang manis.Sekarang ni aku suka datang ke sekolah dengan awal.






















So korang ... Camner? Okey tak? Kalau ada salah ejaan tu sorry ye .. ^°^ ..

IMPIAN PELUKIS KOMIKWhere stories live. Discover now