BAB 4

73 13 4
                                    

*keesokannya..di sekolah..

    "Wah!ni ke alat untuk melukis komik?"tanya aku dengan teruja sambil melihat ke arah alat-alat itu. (Biasalah tak pernah tengok kan)😂. Zati hanya menggukkan kepalanya. "Kertas..".Belum sempat Zati berkata aku dah menyampuk."Wah...sangat besar buku ni..ni ape namanya?"tanya aku sambil menunjukkan jari ku ke arah beberapa batang pen."Haish... sabarlah... tunggulah aku habis cakap dulu .. ni main sampok je!...tu nama nye pen tajam..tu pulak pemegang pen dan ink"jawab Zati.

Autor: tah...main sampok je Si Rin ni.. hahaha.. \(^0^)/

Rina: senyap la autor! /(~∆~)\

Autor: okey...

Back to the story...

    Aku hanya menggukkan kepala. "....dulu aku ingat susah nak cari..tapi sekarang semuanya ada kat depan mate je...."kataku."Nak cuba?"tanya Zati kepada ku."Eh!boleh ke?"tanya ku.Zati hanya mengangguk.Aku memegang pen dan mula melukis.

     "Ehh~~...asal tak cantik pon lukisan aku ni? Semua pelukis komik memang guna pen ni ke?Susah la.."kata ku."Tu semua.. untuk kau.."kata Zati."Eh!?Bukan benda ni mahal ke?Tak pe lah.. terima kasih..susahkan kau je.."kata ku."Jangan risau ..aku baru dapat biasiswa komik, aku masih ada duit lagi.."kata Zati."Wah~~..."."Tapi aku ada syarat.."kata Zati."Eh?!..Apa??.. Nak aku jual organ dalaman?!.." kataku.

Autor: Macam-macam lak kau ni..😒

Rina:  biar lah!🙄

*Back to the story..

     'kau ni..'desis hati Zati."Lepas kau dah habis lukis komik tu.. mesti bagi aku tengok.."jawab Zati."Eh?...aku boleh lukis ke?.."soalku kepada Zati. "Kau boleh..bukan ke kau ada lukis masa dalam kelas?"kata Zati. "Hah?!!.. kau tahu ke? (Kantoi 😛) .."kataku. "Aku tahulah..tapi aku senyap je.. lagipun aku nak sangat tengok komik yang kau buat.."kata Zati."Kalau macam tu..aku nak lukis komik lah!" kataku sambil tersenyum manis.

     Sebenarnya, orang lain ngan aku pon anggap aku ni malas.Nilah kali pertama aku teringin sangat nak buat benda yang aku minat.Mestilah ni pon disebabkan Si Izzati yang teringin sangat nak kejar impian dia sendiri. Tapi.. melukis komik ni kerja yang susah.














*Sorry semua..sebab dah lama tak update.. biasalah...nak dekat dah kan periksa .. so kena lah study.. sorry ye~~...😘

IMPIAN PELUKIS KOMIKWhere stories live. Discover now