maaf kentang tak update semalam dan maaf juga tak update yoonmin imagine tu *bow*
kentang baru baik demam mengejut semalam tu hah. ni kepala baru rasa ringan sikit ╥﹏╥
tapi,
THANK YOUUU!!! *menangih meleleh air mata*
__
" okay Min, sebelum tu Yungie nak tau. Minmin pernah main piano sebelum ni?" tanya Yoongi sambil memberi Jimin duduk di kerusi.
" tak pernahhh. sebab tu Minmin teringinnn sangat nak main piano" Jimin berkata teruja.
" okay Minmin nak belajar main lagu apa?" tanya Yoongi lagi.
" erm sejujurnya, Minmin tak nak belajar main piano tapi Minmin suka tengok orang main piano" Jimin tergelak kecil.
Kejap. KEJAP. DIA KATA DIA SUKA TENGOK ORANG MAIN PIANO? ADAKAH DIA SUKA BEETHOVEN MIN?
" erm..Minmin nak Yungie main ke?" malu-malu kambing Yoongi tanya.
" NAK NAKK" begitu teruja Jimin berkata spontan menggocang lengan Yoongi.
Auhh blushing abeee >////<
Yoongi menarik nafas dan hembus perlahan. apabila mood main pianonya dah datang, terus dia menjadi Beethoven Min.
Habis je Yoongi memainkan lagu Twinkle Twinkle Little Star, Jimin terus tepuk tangan dengan teruja." pandainya Yungie main! " Jimin memuji Yoongi lagi. tersipu-sipu Yoongi dibuatnya.
" lain kali, Yungie mainkan lagu lain boleh?" penuh berharap Jimin bertanya. ha ye lah lagu kanak-kanak romantik mende kan.
" okay. lain kali Yungie main lagu Semut Berkawad pulak. romantik kan?"
__
" yow hyung. " Yoongi mengangkat muka bila seorang lelaki menyapanya.
" yow Jihoon. kau tak kerja ke? asal suh aku jumpa kat cafe ni?" Yoongi menghirup ice latte nya.
Lelaki tak tinggi bernama Jihoon itu segera duduk didepannya. ewah seronok Yoongi mengata orang lagi rendah dari dia.
" dulu ingat tak kau kata nak jadi producer lagu kat syarikat kawan aku?" Jihoon membuka laptopnya.
" oh masa yang sebelum aku bukak kedai dulu ea? ha kenapa? dah tiga tahun aku move on kenapa tanya balik?" Yoongi menaikkan sebelah keningnya.
" kawan aku yang jadi producer tu nak berhenti. dia suruh aku carik pengganti dia. kau nak tak hyung?"
Yoongi mula menjerit teruja.
" WAHH SERIOUS? NAK WEH NAKKKKK" Yoongi menggeselkan pipinya pada bahu Jihoon.
" eee shuh shuhh. nanti orang ingat aku yang comel ni kunyit shuhhhh" Jihoon menolak muka Yoongi ketepi.
" eleh muka kita ni lebih kurang je so mesti orang fikir kita adik beradik huehue" Yoongi menyekeh kepala Jihoon.
" eee sakitlah babun! aku tak nak kasi kau kerja ni lah!" ugut Jihoon balik.
" YIHH JANGAN LAHH OKAY SORRY SENPAI ╥﹏╥ " Yoongi memeluk Jihoon erat meminta maaf.
" kau janji ea akan ikut syarat perjanjian?" Jihoon mengalihkan laptopnya didepan Yoongi.
" aihh main syarat-syarat pulak! kau ingat ni novel melayu ke?! apa aku kena kahwin dengan adik kau baru boleh kerja sana?" Yoongi memuncung tak puas hati.
Sorreh, ai dah ada bini nama Park Jimin okayy huehuehuehue
" hotak mu kahwin kahwin! syarat contract lah lamakk noob lah kau Yoong" kutuk Jihoon semula.
" okay okay aku si noob yang kacak aku tauuu. apa syarat nya?" tanya Yoongi tak sabar. ini adalah impiannya ingin menjadi producer lagu dari kecil lagi.
" first of all, kau kena kerja kat syarikat induk kat Frankfurt, German."
"what?"
__
" byebye" Jimin melambai kepada murid terakhirnya yang baru pulang bersama ibunya.
Baru je Jimin nak masuk dalam, sebuah kereta hitam berhenti di depannya.
Yungie?
Yoongi keluar dari keretanya dan menghampiri Jimin dengan senyuman agak tawar.
" Yungie? Daniel kan dah balik dengan appa dia tadi?" tanya Jimin pelik.
" Minmin, saya ada tiga benda je nak buat kat Korea ni sebelum saya mati. awak nak tau apa dia?" beritahu Yoongi tiba-tiba.
Walaupun Jimin agak keliru, dia tetap menangguk.
" first, saya nak tengok adik saya kahwin depan mata saya. tapi dia baru 18 tahun so no no. kedua, saya teringin nak masukkan kepala dalam mulut harimau tapi saya allergic kucing so no no." Jimin terkedip-kedip dengar Yoongi bercerita.
Dia dapat rasakan bukan Yoongi yang selalu malu-malu didepannya. apa dah jadi dengan Yoongi itu?
" yang terakhir?" Yoongi senyum. dia menghampiri Jimin dan mengusap kepalanya perlahan.
" saya nak habiskan satu hari bersama orang yang membuatkan pipi saya merah, jantung saya berdegup kencang bila memandangnya. jadi, keluar dengan saya esok Park Jimin?"
__
YOU ARE READING
[c] kindergarten | ym
Fanfiction+boleh ke seorang lelaki yang mempunyai tattoo dibelakang lehernya, bertindik di telinga, bermuka heartless--- --- jatuh cinta pada cikgu tadika? __ #2 in chick lit [05122017] Jimin as a girl. maap saya memang suka imagine Jimin jadi gigirl huehue _...