ehe halooooo~~maap lama menghilang *bow* banyak masalah berlaku antaranya, phone rosak, demam, idea hilang huehue~ kentang akan cuba update daily semula eheee~~
__
" TAKMO! YUNGIE TAKMO MAIN BENDA TU!" Yoongi memeluk kuat tiang disebelahnya. bagaikan nyawanya bergantung pada tiang tu.
" alaaa pwease Yungie main sekali? membazir je dah bayar masuk tapi tak main" pujuk Jimin buat kali ke berapa ribu entah. haa hiperbola sangat.
" alah takpe Yungie anggap tu sedekah. Minmin pergilah main Yungie tengokkan aje dari tiang ni okay?" balas Yoongi cepat.
" awhh tak syok lah macam ni! tengok, budak lima tahun tu main elok aje" Jimin menunjuk pada dua orang budak lingkungan 5 tahun meluncur ais dengan penuh swag.
Yoongi? cakap lah baby meluncur ais sekalipun, sikit pun dia tak rasa tercabar ;A;
Takpaa aku sanggup korbankan swag aku demi ice skating ni! kalau aku jatuh tergolek lagi maruah aku terkubur macam mana? huwaaa
" eee tengok uncle tu, style acah mafia siap berconteng leher tapi peluk tiang huehue"
" tak macho langsung! HAHAHA"
Yoongi menganga lepas dengar budak-budak lima tahun tu mengatanya masa lalu disebelahnya. eh kuangja budak budak tu! kalau lantai ni tak berais, memang aku kejar sebat pungkoq dia!
" betul ni Yungie tak nak main?" agaknya Jimin dah fedap kot nak pujuk Yoongi. baru je Yoongi nak angguk, seorang lelaki menghampiri mereka.
" hai! sorang je ke? jom saya temankan awak main ski nak?" lelaki itu mengenyitkan matanya kepada Jimin. WAH WAHH KAU BUTA KE SUAMI DIA KAT SEBELAH NI?!
" saya--"
" MINMIN JOM KITA SKATING JOM YUNGIE DAH TAK SABAR DAH NI" sekuat mungkin Yoongi bersuara sambil menarik lengan Jimin. wow terus rasa macam tengah jalan atas padang huehue.
__
" Yungie tunggu kejap ea? Minmin nak pi tandas sat" Yoongi mengangguk pantas dan menunggu Jimin dikerusi yang disediakan.
Betul-betul lepas Jimin pergi, Yoongi terasa ada tangan kecil sedang menarik lengan bajunya. Yoongi menoleh ketepi dan terkejut apabila seorang budak kecil disebelahnya.
" err ya?" ragu-ragu Yoongi bertanya. bukan apa, bukan budak-budak takut dengannya ke? ni relax je budak ni.
" un-uncle.. Minjae tak jumpa eomma Minjaee" budak bernama Minjae itu menarik-narik lengan Yoongi. dan Yoongi agak gelabah sekarang.
APA AKU NAK BUAT NI? BUDAK NI PUN SATU, AKU NI TENGAH NAMPAK MACAM POLIS KE SUH CARI MAK DIA AJDOIPSHFIO
Jimin! Jimin mesti tau nak handle budak ni. dia kan cikgu tadika mesti dah champion settlekan problem remeh ceni kan?
" err.. Minjae tunggu kawan u-uncle kejap ya? nanti dia tolong Minjae cari eomma Minjae" teragak-agak Yoongi membahasakan diri unvle. cis aku ni tua sangat ke? at least panggillah hyung :D
Dan Yoongi kembali cuak bila Minjae mula menangis.
" N-NANTI EOMMA TINGGALKAN MINJAE HUWAA" Minjae mula menangis teresak-esak dan menaril perhatian orang ramai yang lalu disitu.
Aduhh mesti diorang fikir aku peras ugut budak ni tu yang menangis. ohfouafhasj
" ehh Minjae jangan menangis! eomma Minjae takkan tinggalkan Minjae punya! err jom uncle belanja aiskrim nak?" Yoongi cuba umpan budak tu dengan aiskrim.
" NAKK" maka berhenti terus tangisan Minjae. cis kids jaman now.
.
.
.
" nah. nanti kawan uncle datang sini" Yoongi menghulurkan aiskrim kepada Minjae. budak tu pun dengan happy nya melantak aiskrim itu.
( HAHAHA ANGGAPLAH KETAM TU AISKRIM. ohh ingat tak Yoongi dalam ff little? ini lah budaknya xD nama betul dia Chris Yeziyu :3)" uncle uncle" panggil Minjae. Yoongi yang sedang memejamkan matanya hanya menggumam.
" uncle takde pasangan hidup lagi ke? sedar lah uncle tu makin meningkat usia" selamba Minjae mengkritik Yoongi.
Ashtaga shentapnya aku sepak jugak budak ni karang :'DD
" nak buat macam mana. takde sape nak kat uncle" jawab Yoongi mudah. nampak sangat diri ini tidak laku sobsob
" tapi uncle handsome je! tatto kat leher tu nampak cool gila tau! uncle takde suka kat sesiapa ke? crush uncle pun tak notice ke?" tanya Minjae lagi.
Budak ni jujur tapi.. :')
" siapalah uncle ni sampai crush nak notice.." balas Yoongi perlahan. Jimin takkan mungkin sukakan dia.
" ee jangan kata gitu uncle! siapa crush uncle tu?" sibuk Minjae bertanya. disebabkan Minjae ni takde kaitan denan hidupnya lepas ni, so boleh lah Yoogi jujur.
" kawan uncle tu lah. Park Jimin nama dia" Yoongi senyum tawar.
" lahh nama punya comel! uncle mesti tak pandai ngorat Jimin noona tu kan?" becok Minjae bertanya. ewah dengan Jimin kau panggil noona, dengan aku uncle. cis
" manada! uncle dah banyak kali tunjuk perasaan kat dia tau. mungkin memang uncle tak layak untuk dia" sedih benor suara Yoongi berkata.
" siapa kata awak tak layak untuk saya hurm Yungie?"
Satu suara menyampuk dari belakang. mata Yoongi terus membulat.
oh shit.
__
YOU ARE READING
[c] kindergarten | ym
Fanfiction+boleh ke seorang lelaki yang mempunyai tattoo dibelakang lehernya, bertindik di telinga, bermuka heartless--- --- jatuh cinta pada cikgu tadika? __ #2 in chick lit [05122017] Jimin as a girl. maap saya memang suka imagine Jimin jadi gigirl huehue _...