Hmm patut ke kentang tukar title 'kindergarten' ni kepada 'crush'? HAHAHAHA__
" terima kasih encik dan cik ni sebab jagakan Minjae" berkali-kali wanita itu berterima kasih. Minjae di pelukan eommanya hanya tersengih memandang Yoongi yang bermuka pucat itu.
" hehe bye bye uncle Yoongi! ingat pesanan Minjae tau huehue bye noona cantik~" Minjae melambaikan tangan kepada Yoongi dan Jimin.
Yoongi menjegilkan matanya. pesanan apa kau bagi?! urgh ni semua salah Minjae. sekarang dia menjadi awkward dengan Jimin.
" jom Yungie?" ajak Jimin. Yoongi mengangguk perlahan. nak bersuara pun titew malu huwaa
" EHH ADA FERRIS WHEEL LAHH" tiba-tiba Jimin menjerit teruja sampai terkejut Yoongi. fuhh tanjat boboi
" Yungie Yungie Yungie Yungie Yungie pwease kita naik tu pwease pweaseeeeeeeeeeeeee" Jimin cuba merayu secomel mungkin dan itulah salah satu kelemahan insan kacak bernama Min Yoongi.
Yoongi pandang Ferris Wheel itu. secara spontan jantungnya berdebar. peluh menitik didahi.
Shit. aku fobia dengan tempat tinggi. ;A;
Tapi pada masa yang sama aku tak nak kecewakan Jimin ;A;
" err, kita-- kita main benda lain dulu nak? tak best lah terus naik benda tu ehe" Yoongi cuba cipta alasan. mungkin bila main benda lain Jimin akan lupa pasal natang tu?
" OKAY JOM!" Jimin dengan penuh semangat menarik tangan Yoongi ke arah booth lempar gegelung ke botol.
Tapi Yoongi lupa sesuatu. Ferris Wheel tu besar gedabak jadi tak mungkin lah Jimin akan lupa heh
.
.
.
" alahh tak masuk lagi" Jimin mencebik kecewa bila gelung itu tak masuk kedalam botol. Yoongi yang hanya perhati gelagat Jimin tersenyum.
Sebenarnya dia bersyukur bila Jimin tak bangkitkan isu 'crush layak tak layak' tadi sebab bila Jimin sampai je, eomma Minjae pun sampai mereka lupa pasal isu itu.
Jimin lupa kan?
" Yungiee tak masukk" Jimin mencebik sedih kepada Yoongi. haaa ni yang abe tak kuat ni ㅠ.ㅠ
" okay meh sini juara lempar cakera darjah enam dulu settlekan!" Yoongi dengan penuh semangat menyinsing lengan bajunya.
.
.
.
" MOTHERFU-- AYY KENAPA ASYIK TAK MASUK SAPE TIUP TIME AKU LEMPAR HA?!" Yoongi dah hilang sabar bila sampai lemparan ke lima pun tak masuk juga.
Jimin hanya ketawa. dia menepuk bahu Yoongi, macam bermaksud ' redha je lah kalau dah kalah tu
" fufu nanti Yungie belikan teddy bear tu kat My One Shop ya Min" Yoongi mengelap air mata palsu bila mengenangkan dia tak dapat bagi patung yang Jimin nak tu.
" heeee its okay! " Jimin senyum manis. baru je mereka nak pergi dari booth itu, pekerja itu memanggil.
" ehh bro sis sabaq sat. ni hadiah korang tak nak ke?" dahi mereka berkerut.
" eh kan tak menang? asal dapat hadiah pulak?" mamat ni mengejek aku sebab aku kalah ke cane ni?
" ini hadiah sagu hati kepada pasangan suami isteri untuk bulan ni. alah tak yah memaluu amek nah amekk" pekerja itu tersengih dan menghulurkan anak patung itu kepada Yoongi.
Suasana sunyi.
Adakah pekerja yang bermuka innocent ini baru sahaja menyebut 'SUAMI ISTERI' tadi? :D
" eh saya salah cakap ke tadi?" tanya pekerja itu dengan muka innocent.
Patut ke Min Yoongi terajang budak ni ataupun memeluknya?
__
" WAHHH CANTIKNYA PEMANDANGANNN!" Jimin menjerit dengan penuh keterujaan. penuh khusyuk Jimin melekapkan mukanya pada cermin tingkap 'gondola¿' itu.
Yoongi?
Dari tadi dia cuma menggigil merenung lantai. homaigad takutnya wehhhh ;^;
MACAM MANA KALAU NATANG STUCK KAT BAHAGIAN ATAS SEKALI? MACAM MANA KALAU AKU TERJATUH? MACAM MANA KALAU--
" Yungie? kenapa ni hurm? awak asyik menggigil. sejuk ke?" Jimin memandangnya dengan muka yang risau.
" ha? err..err ya Y-Yungie sejuk" Yoongi cuba sengih walaupun kaku. MEMANG TAK LAH WOI AKU NAK NGAKU AKU TAKUT KETINGGIAN HILANG MACHO AKU
Jantung Yoongi tiba-tiba berdegup laju. kenapa?
SEBAB JIMIN SI KEWASH TIBA-TIBA PELUK AKU YA AMPUNNNN ALKAKSJALANSJSKSA
" Yungie masih sejuk ke?" lembut Jimin tanya. Yoongi yang sudah blushing macam hape tu mengangguk.
INI BUKAN SEJUK DAH INI MASALAH JANTUNG ㅠ.ㅠ
" Yungie, kalau Minmin tanya jangan marah ya?" Jimin meletakkan kepalanya dibahu Yoongi. haa tekalah apa reaksi Yoongi huehue
" t-tanya lah.." balas Yoongi perlahan.
" nak jadi boyfriend Minmin tak? sebab, Minmin suka Yungie♡"
__
Chapter akan datang last. kot. HAHAHAHA
YOU ARE READING
[c] kindergarten | ym
Fanfiction+boleh ke seorang lelaki yang mempunyai tattoo dibelakang lehernya, bertindik di telinga, bermuka heartless--- --- jatuh cinta pada cikgu tadika? __ #2 in chick lit [05122017] Jimin as a girl. maap saya memang suka imagine Jimin jadi gigirl huehue _...