ST : 06 ✅

90 8 0
                                    

Rina menunggu uber dihadapan sekolahnya seorang diri . Naik uber je laa yg dia mampu sekarang ni .

Nak harapkan mama dan papa belikan dia kereta, sampai bila-bila pun takkan beli . Rina mengeluh perlahan .

Seketika kemudian, kereta milik nabil keluar dari perkarangan sekolah . Rina merenung ke arah kereta tersebut .

Sakit hatinya apabila melihat perempuan sewel tu ada di dalam kereta nabil . Rina menundukkan kepalanya .

Dia dah tak tahu nak percayakan siapa . " abang! " rintih rina dengan sayu . Dengan itu, setitis air mata rina mengalir .

Dia rindu sangat pada abangnya . Selalu, abangnya yg selalu mengambilnya di sekolah .

》》》》》

Rina masih lagi memeluk frame gambar abangnya seperti semalam lalu mencapai telefonnya .

Rina membuka aplikasi whatsapp. Ternyata hanya nabil seorang sahaja yg chat dia .

+ + +

My Everything

Hye sayang
Buat apa tu?
Dah makan ke?
Dah solat?

Hm hye
Tak buat apa pun
Tak ada selera
Dah solat

Kenapa tak makan?
Makan laa sayang
Nanti perut masuk angin

Biar laa aku sakit
Kau bukannya kisah pun kan?

Kenapa cakap macam tu?
Aku kisah pasal kau
Nak aku temankan kau makan tak?

Tak payah!
Lebih baik kau gi teman betina yg balik ngn kau tadi!
Bye!

+ + +

Rina terus mencampak telefonnya lalu menangis sepuas-puasnya . Rina menekup mukanya dengan bantal .

Dia menjerit semahu-mahunya kerana terlalu stress dengan apa yg berlaku sekarang . Sejak abangnya meninggal, segala-galanya berubah .

Semuanya berpunca darinya kerana bermain di taman seorang diri . Kalau tak, mesti semua ni takkan jadi .

Cukup laa hatinya sakit melihat nabil dengan perempuan lain . Kalau tak suka, cakap laa!

Tak perlu laa nak keluar dengan perempuan lain depan-depan aku! Lelaki semua sama je!

" kenapa kau buat aku macam ni? Perlu ke kau seksa aku macam ni?

Kenapa aku mesti menangis disebabkan lelaki tak guna macam kau?!

Lebih baik aku mati je laa! Semua orang suka sangat sakitkan hati aku! " jerit rina sambil menekup mukanya dengan bantal .

Dia rasa nak bunuh diri je . Geram je dengan manusia kat atas muka bumi nihh .

Rina mencapai telefonnya lalu membuka lagu yg menyenangkan hati namun tiba-tiba sahaja keluar lagu sedih .

Rina tertidur bertemankan air mata dan lagu sedih .

》》》》》

Suratan Takdir ✔Where stories live. Discover now