Rina masuk ke dalam kelas dengan perasaan yg sedih . Not in mood!
Rina duduk di tempatnya dengan perlahan lalu mengeluh . Rina hanya termenung sahaja . Aida memandang ke arah rina .
" rina, kau okey tak? Nampak macam tak okey je! " tanya aida.
Rina memandang ke arah aida lalu menggelengkan kepalanya sahaja tanpa berkata apa-apa . Aida mengeluh perlahan .
" kau banyak berahsia dengan aku . Kita kan bestfriend, kenapa kau tak pernah nak share masalah kau dengan aku?
Kau anggap aku apa, rina? " tanya aida dengan sebak .
Rina mengeluh perlahan lalu memandang ke arah aida . Rina memegang kedua-dua tangan aida dengan lembut .
" aida, tak semua masalah yg perlu kita kongsikan dengan orang . Lebih baik aku pendam daripada aku luahkan! " kata rina dengan lembut .
Aida mengusap tangan rina dengan lembut .
》》》》》
Cikgu aisyah mengajar mereka seperti biasa macam selalu . Mereka semua menyalin nota yg tertulis di papan putih oleh cikgu aisyah .
Rina sudah lama siap menyalin nota . Dia memang pantas menyiapkan kerja .
" rina, cikgu nak minta tolong sikit boleh? " tanya cikgu aisyah yg berada di hadapannya .
Rina memandang ke arah cikgu aisyah . Rina dan aida duduk dihadapan sekali iaitu dihadapan meja cikgu .
" saya nak awak panggil Tengku Nabil Adrian dari kelas 5B1 . Suruh dia datang sini! " kata cikgu aisyah lalu menghulurkan pas keluar .
Rina hanya menurut sahaja . Namun dia tertanya-tanya mengapa cikgu aisyah memanggil nabil .
Rina terus menuju ke kelas 5B1 . Terpaksa laa dia hadap muka nabil . Nasib baik crush dunia akhirat hahaha .
Rina terus mengetuk pintu apabila sudah sampai dihadapan kelas 5B1 .
Matanya terarah pada nabil . Sakit hatinya apabila melihat nabil bermesra dengan perempuan lain .
Perempuan itu memegang tangan nabil . Nabil hanya biarkan sahaja . Pelajar baru ke? Pegang-pegang tangan je kerja! Panas pulak hati kita .
Rina terus mengalihkan pandangannya pada cikgu yg berada di dalam kelas itu .
Kenapa laa asyik dia sahaja yg kena hadap dengan nabil? Benci betul laa!
" cikgu aisyah nak jumpa dengan Tengku Nabil Adrian sekejap! " kata rina dengan tegas sedikit .
Rina sengaja menekan nama nabil dengan kuat . Nabil hanya terdiam sahaja lalu menepis tangan Leyla yg memeluk lengannya .
Rina terus keluar dari kelas itu . Nabil terus keluar dari kelas dengan pantas untuk mengejar rina .
Rina hanya mendiamkan diri sahaja tanpa mempedulikan nabil. Nabil mengeluh perlahan . Salahnya juga!
" nis! " panggil nabil dengan lembut namun rina hanya tidak menghiraukan sahaja panggilan dari nabil .
Sampai sahaja di tempat yg tiada orang, nabil terus menarik tangan rina . Rina menoleh ke belakang . Nabil merenung anak mata rina .
Nabil menggenggam tangan rina dengan kemas dan lembut sahaja.
Rina mahu memandang ke tempat lain namun dia tidak boleh berpaling ke arah lain . Dia tak tahu kenapa tak boleh ." kau kenapa? Jangan laa macam ni . Kau jeles ke tengok aku dengan perempuan tu? " usik nabil .
Nabil sengaja mahu menguji rina . Rina menggempal penumbuknya . Dia rasa macam nak tumbuk je muka nabil . Nabil tanya soalah bodoh!
" siapa je yg tak jeles bila crush dia bermesra dengan perempuan lain?! " kata rina dengan tegas .
Nabil tersenyum manis . Baru dia tahu yg rina sukakannya . Rina memandang ke arah lain . Dia geram dengan sifat nabil .
" kau sayang aku ke? Jangan risau laa! Aku tak pernah layan perempuan lain selain kau .
Aku layan kau sebab kau special bagi aku . Aku sayang kau sorang je . So, lepas ni tak payah laa nak jeles-jeles lagi dengan aku! " kata nabil dengan lembut .
Setitis air mata rina mengalir kerana terharu dengan kata-kata nabil .
Dia tidak menyangka bahawa nabil menyayanginya . Kalau dia boleh peluk nabil, dah lama dia peluk .
" dah laa jangan menangis lagi . Nanti tak comel laa muka tu kalau kau menangis . " kata nabil lalu mengelap air mata rina dengan menggunakan jarinya .
Rina tersenyum manis . Mereka berdua terus menuju ke kelas 5D1.
Sampai sahaja di kelas, mereka hanya beriak selamba sahaja . Nabil macam biasa laa .
Tangannya di dalam poket seluar. Setiap hari dia memang macam tu . Bajet macho hahaha . Tapi memang macho pun!
" rina, kenapa lambat sangat? Dating ehh? " usik cikgu aisyah . Terus terbatuk-batuk rina .
Nabil menahan ketawa lalu berdiri di sebelah cikgu aisyah . Cikgu aisyah ketawa kecil melihat muka rina yg sudah mula merona kemerahan .
" rina, kau dengan nabil bertengkar ke? Lama betul kau panggil dia! " bisik aida pada telinga rina . Aida ni ada je nak bergosip .
Tak menyempat langsung! Rina hanya menggelengkan kepalanya sahaja memikirkan perangai aida.
" tak ada laa . Tadi aku tolong cikgu sebab tu lambat sikit . " bohong rina . Tipu sunat! Aida hanya mengangguk sahaja tanpa syak wasangka .
Rina mendengar perbualan antara nabil dan cikgu aisyah .
" nabil, kenapa awak minta cuti seminggu? Lama tu, nabil.. " kata cikgu aisyah dengan hairan . Tergamam rina .
Rina terus memandang ke arah nabil . Nabil juga turut memandang ke arah rina . Cikgu aisyah memandang nabil dan rina silih-berganti .
" hm saya ada hal keluarga . Saya rasa cikgu pun tahu hal keluarga saya . " kata nabil dengan tenang .
Namun rina tetap curiga dengan nabil . Cikgu aisyah mengangguk faham .
" kau rasa nabil nak pi mana cuti seminggu? " tanya aida . Rina hanya menjongketkan bahunya tanda tidak tahu .
Rina hanya termenung sahaja memikirkan nabil .
________________
TAK ADA IDEA MAAF...
YOU ARE READING
Suratan Takdir ✔
Storie d'amoreNurul Nisrina Humaira atau dikenali sebagai rina ialah seorang yg sangat tegas dan dingin apabila dengan orang yg tidak dia kenal namun dia juga ada hati dan perasaan seperti orang lain . Dia juga ada menaruh harapan dengan Tengku Nabil Adrian iaitu...