Küçük Prens, 325, 326, 327, 328, 329 ve 330 numaralı küçük gezegenlerin bulunduğu yere gelmişti. Bu yüzden, yapacak bir iş bulmak ve bilgisini arttırmak için onları gezmeye başladı.
İlk uğradığı küçük gezegende bir kral oturuyordu. Kral, sırtındaki erguvan rengi bir kürkle sade, ama görkemli bir tahta kurulmuştu.
Küçük Prens' i görünce:
"Hah, işte bir uyruk!" diye bağırdı.
Küçük Prens kendi kendine "Beni şimdiye dek hiç görmediği halde nasıl tanıdı acaba?" diye düşündü.
Krallar için hiçbir şeyin zor olmadığından haberi yoktu. Bütün insanlar onlar için birer uyruktu.
Kral, sonunda hükmedebileceği birini bulunca:
"Yaklaş da seni daha iyi göreyim, " dedi.
Küçük Prens, oturacak bir yer bulmak için çevresine bakındı, ama bütün gezegen, şu güzel kürklü mantoyla kaplıydı. Bu yüzden ayakta kaldı ve çok yorgun olduğu için esnemeye başladı. Kral:
" Bir kralın karşısında esnemek görgü kurallarına aykırıdır," dedi. "Bunu sana yasaklıyorum."
Küçük Prens ezilip büzülerek:
"Kendimi tutamıyorum," dedi. "Uzun bir yolculuk yaptım ve hiç uyumadım..."
Kral:
"Öyleyse sana esnemeni emrediyorum!" dedi. "Yıllardır esneyen kimseyi görmedim. Esneyenleri hep merak etmişimdir. Haydi, bir daha esne! Bu bir emirdir."
Küçük Prens kıpkırmızı kesilerek, "Utanıyorum... Artık esneyemeyeceğim," dedi.
Kral:
"Hımm!" diye karşılık verdi. "Öyleyse sana arada bir esnemeni emrediyorum. Arada bir..."
Kralın ne söylediği pek anlaşılmıyordu, canıda biraz sıkkın gibiydi.
Çünkü kral, otoritesine saygı gösterilmesini istiyordu. Sözünün dinlenmemesine tahammül edemezdi. O, mutlak bir kraldı. Fakat çok iyi yürekli olduğundan akla uygun emirler verirdi.
"Bir generale deniz kuşu kılığına girmesini buyursam ve general de bu buyruğuma uymasa bu, generalin suçu olmaz; benim suçum olur," diyordu.
Küçük Prens çekinerek sordu:
"Oturabilir miyim?"
Kral, kürklü mantosunun bir kenarını gurulu bir şekilde çekerek,
"Sana oturmanı emrediyorum!" dedi.
Küçük Prens, kralın bu küçücük gezegende kime hükmettiğini merak ediyordu. Ona şöyle dedi:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Küçük Prens - The Little Prince / Türkçe
FantasyKüçük Prens (Fransızca ''Le Petit Prince'') Fransız yazar ve pilot Antoine de Saint-Exupéry 'nin en ünlü romanı. 1943'te yayımlanmıştır. RomanNew York'ta bir otel odasında yazılmıştır. Kitapta Exupéry'nin çizimleri de bulunur. Dünya çapında çok oku...