On Altı

168 7 0
                                    

Yedinci gezegen dünya oldu böylece.

    Dünya, sıradan bir gezegen değildir! Orada (zenci kralları saymayı unutmazsak) yüz on bir kral, yedi bin coğrafyacı, dokuz yüz bin iş adamı, yedi buçuk milyon ayyaş, üç yüz on bir milyon kibirli; yani toplam olarak iki milyara yakın yetişkin vardır.

    Dünyanın boyutları konusunda size bir fikir vermek için şunları söyleyebilirim: Elektriğin bulunmasından önce, altı kıtanın tamamı üzerinde dört yüz altmış iki bin beş yüz on bir fener yakıcısından oluşan gerçek bir ordu görev başındaydı.

     Böyle bir şey, biraz uzaktan bakılınca çok hoş bir görüntü oluşmasına sebep oluyordu. Bunlar, balerinler gibi düzenli bir şekilde hareket ediyorlardı. Önce Yeni Zelanda ve Avustralya fenercileri fenerlerini yakar, sonra uyumaya giderlerdi. Ardından sırayla Çin ve Sibirya fenercileri dans ederek sahneye girerlerdi. Sonra, onlar da görevlerini yapıp kaybolurlardı. Ondan sonra sıra Rus ve Hintli fener yakıcılarına gelirdi. Sonra Avrupa ve Afrika fenercilerine... Ardından Güney Amerika'nınkilere... Daha sonra Kuzey Amerikalı fenercilere... Sahneye çıkış sıralarını hiç şaşırmazlardı. Böylece muhteşem bir gösteri olurdu.

    Yalnızca Kuzey Kutbu' ndaki tek fener yakıcısıyla Güney Kutbu' ndaki meslektaşı, hayatlarını tembellik içinde geçirirlerdi. Çünkü onları işleri, yılda iki kez olurdu.


Küçük Prens - The Little Prince / TürkçeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin