Part 50

2.4K 94 4
                                    

Pagi nan indah. Jam menunjukkan pukul 5 pagi. Aku merengangkan badan sebelum mengambil tuala dan biarkan tergantung di bahu kiri. Genap seminggu dah aku cuti. Hari ini aku kembali ke sekolah.

Selesai memasangkan pakaian sekolah aku terus turun ke dapur untuk sarapan. Kelihatan Aleeya, lina dan asniza yang menyibukkan diri menyediakan sarapan masing masing.

Aku mengambil roti dan sapu kan jem kegemaran aku. Nutella. Habis sahaja sarapan aku terus ke rak lalu mengambil kasut sekolah.

Kunci kereta yang berada di atas rak aku ambil sebelum memberi salam kepada Aleeya, Lina dan Asniza.

Perlahan lahan aku membawa kereta keluar dari perkarangan rumah mewah ini. Sepanjang perjalanan hanya lagu english dan kpop yang bersiling ganti memenuhi gegendang telinga.

Sampai sahaja aku di sekolah semua memandang aku. Namun aku jenis yang tak kisah so aku jalan terus ke kelas dengan perasaan gementar, takut, sedih. Semua bercampur adu.

Dengan bismillah aku melangkah masuk ke kelas. Beg aku letakkan di bawah meja. Kerusi duduk aku tarik dan melaburkan punggung ku.

Pandangan luar kelas sedikit menenangkan aku. Hampir semua classmate aku memandang kearah ku. But still aku buat tak kesah.

Hanya seseorang ini yang aku cari dan salah satu tujuan aku ke sekolah. Kelihatan dia bergelak sakan dengan skuad pengecut dia tu.

"Hye Qaisara. Cantik pula kau hari ini." Pujian tak ikhlas tulus dari hati. Dia memandang aku pelik namun kawan nya pula sudah ketakutan pasal mereka tahu nanti akan ada perang dunia yang berlaku di hadapan diorang.

"Yeh, ada apa LOSER?" bawah bertenang Ariana. Dia hanya seekor semut untuk dikalahkan dan engkau adalah ratunya.

"Yaa aku cuma nak tanya kau. Dah puas hidup ke sampai kacau hidup aku?" Soal aku. Perang baru je nak mula tapi Qaisara dah takut namun cuba di cover. Kalau kat belakang berani pula kacau hidup aku.

"Upss tapi aku tak pernah pun kacau hidup kau pasal hidup kau tak menarik langsung" sinis je minah ni kata hidup aku tak menarik. Kalau tak menarik kenapa engkau wujud dalam hidup aku ah?.

"Kau jangan bermain dengan aku Qaisara. Aku boleh je lenyapkan kau sekarang" tegas aku berbicara sambil mengenggam kuat tangan nya.

Qaisara sedaya upaya menarik tangan nya namun kudratnya tidak mampu melawan kekuatan genggaman aku.

Baru sedikit dah kecut. Ini baru permulaan untuk kau Qaisara. Kau sendiri yang cari nahas dengan aku. Well, this Evil Queen is comeback to conquer sekolah ini.

Dah lama mungkin diorang tengok aku berlembut sahaja. Biarlah ini kali terakhir aku menatang minyak ke bara api.

"Kau dengar sini elok elok. Lepas ini kalau aku tahu kau buat masalah kat aku, jangan harap kau boleh balik dengan keadaan sempurna. Mark my word hoe.

Genggaman itu aku lepaskan sebelum keluar dari tempat jijik ini. Pintu kelas diorang sengaja aku hampas kuat.

Semasa perjalanan ke kelas sempat aku bertembung dengan aleeya, lina dan asniza yang baru sahaja sampai.

"Weh tadi aku dengar bunyi pintu dihempas" kata Lina. Aku ketawa menahan perut. Diorang memandang aku dengan pelik. Dah kenapa kawan aku ni?

Aleeya memegang dahi aku. Ok je suhu dia ni. Dah gila kot takpun salah makan ubat. Lina memberi isyarat kepada asniza namun asniza mengangkat bahu tanda tak tahu.

"Dah dah dah. Actually aku yang hempas pintu sampai macam tu. Alah saja nak gertak Geng Gucci tak laku tu"

"Kenapa tak beritahu. Macam bergegar je sekolah tadi kau hempas pintu. Marah ke cik adik oii?" Aku mengelengkan kepala.

"Takdelah aku nak marah dan untuk pengetahuan korang, game dah mula" kata aku.

"What, that mean the revenge is already start?" Soal Aleeya dengan nada gembiranya. Dah lama nak buat plan ni cuma ada je yang menghalang. Terutamanya Irfan. I hate that guy.

"Yup and guess what, baru je aku marah sikit dah kecut perut. Itukah minah gangster yang nak kalahkan aku. Dia tak tahu ke yang aku ni evil queen" bangga kejap puji diri sendiri. Bukan angkuh tapi fakta.

Lina, aleeya dan asniza buat muka jelik acah muntah. Baru je aku nak buka mulut dah datang spoiler mood aku. Siapa lagi kalau bukan lelaki tak guna tu dan geng mulut puaka dia.

Aku terus membawa langkah daripada tempat tu. Namun sempat dia tarik tangan aku. And guess what he get from that, penampar berapi aku.

"Kau dengar sini baik baik, aku bukan murahan macam si Qaisara mudah untuk kau sentuh. Hanya yang halal dan terbaik sahaja boleh. Lepas ini kalau kau berani buat macam ini lagi, percayalah bahawa tangan ini akan aku jadinya puntung sebelah"

Amaran dari aku langsung Irfan buat tak layan. Sekali lagi aku kalah dengan rayuannya. Kenapalah aku lemah sangat di mata Irfan.

"Please sayang don't be like this. Kalau sayang berubah sebab Irfan, please jadi Ariana yang Irfan kenal, sayang dan cinta. Irfan tersiksa sangat tengok sayang menjadi seseorang yang bukan diri Ariana. Please. Just give me one more chance and semua kesalahan Irfan akan perbetulkan. Irfan takkan Tengku Ariana Amelia pergi dari hidup Irfan. Kerana Tengku Ariana Amelia hanya milik abadi Tengku Irfan Hakimi"

Sayu aku memandang mata Irfan yang basah dibanjiri air mata. Ummi pernah kata yang air mata lelaki hanya tumpah untuk orang yang dia cinta dan sayang. Mungkin inilah masa nya untuk aku menjadi manusia yang memaafkan orang lain. Aku juga tidak lupa yang aku juga tak sempurna untuk menghukum orang lain.

Aku mendekatkan muka ku ke telinga nya. Lalu aku bisik sesuatu.

"This is your last change. As it if's your last"

Aku senyum manis kearahnya lalu dia pun membalas dengan senyum menampakan sebaris gigi putih. Aku menyapukan air matanya.

"Thanks sayang. Trust me, I will fix everything" kata Irfan. Aku mengangguk.

"Jangan berjanji kalau tak mampu tunaikan" sindir Lina. Nampaknya diorang masih tak boleh maafkan Irfan.

"Dahlah, aku baru je nak happy korang dah spoil" kata aku. Diorang pun membalas senyum namun dalam diam Lukman, Hafiz dan Rafiqal senyum.

Namun ada seseorang yang memerhati dari awal lagi cuba untuk menahan amarah dan cemburu dalam hati ini. Amaran yang diberi diabaikan. Mula lah syaitan membisik ke telinga. 'I don't care if aku disakiti demi memperjuangkan hak cinta aku. Irfan you will always be mine' bisik dia kepada hatinya yang dah panas melihat adegan sweet itu.

TBC

Tak lama lagi birthday author so mungkin author aku cuba rajinkan diri mengupdate untuk reader tersayang. (24/12/2003) ❤

From,
BELOVED AUTHOR

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now