"Bang, ayah pergi overseas dulu. Ada kerja nk diselesaikan di sana. Kau cuti-cuti sekolah ni jgn nk melepak je dgn si Roy tu. Ayah tahu kamu berdua ni top student kat asrama tu, jgn senang-senang sgt. Next year SPM! Ha Yumi, tlg tgkkn abang kamu ni ye"
Aku tersedar dgn kata-kata ayah dlm kotak fikiranku. Ceyh, mcm mane aku tk igt ayah g overseas ni. Cis!
Kini perasaan aku bertukar 360° kpd marah. Menangis la kau kat situ. Teresak-esak kau buat adik kau menangis Zaki. Kejamnya kau.
Kesian mmg lah. Tapi dh naik lemak, dgn abang sndiri pun jd haih. Keluhan hatiku tk cukup untuk mengatasi diri ni drpd terus memujuk Alisa.
Top student kot, mesti lah tahu. Makin dipujuk makin naik bulu nya nanti
Keadaan memaksa Zaki. Adik paling tersyg merajuk, tapi demi mngjr haih. Terpaksa dilebihkan adiknya.
"Ye lah lisa, abang minta maaf. Abang tk sepatutnya tengking kau. Hm"
Scene romantik dgn kepala Alisa di bahuku dan ayt-ayt manis yg terpacul keluar satu persatu dari mulutku mmbuatkn Alisa senyum tk terhingga.
"Yay syg abang! Btw bang, lepas ni kita mkn kat mcd depn tu eh. Adik lapar lah"
"Ha ye la tu, sape nk g beli? Ayah tkde Pak Mat pun cuti kan"
"Abang lah g beli, tu kereta ada. Ala dekt je, nah duit"
"Hmmmmmmmmmmm"
Zaki terus menyarungkn baju dia. Setakat nk g beli mcd untuk adik aku, mmg tk sesuai tapi Roy ajak lepak, sesuai sgt ni. Hatiku berkata-kata.
Tuptup pintu diketuk
"Ha ye dik, ko nk apa? Tkyh intai-intai lah, tk cukup ke kau terjah bilik air aku td?!"
"Kau sindir aku ke bang hahahahahha. Besa-..."
Kringgggggg iPhone Zaki berdering. Nama Roy muncul.
"Bye dik abang geraklu, mcdelivery je lah eh nnti hahhaha"
Mmber asrama aku termasuk Roy, semua gelar aku 'JM'. JM ni short form for janji melayu hahahahagga
"Alah ko ni bang! Cari pasal lah!"
Sengihku dilontarkan pd dia, hahahaha tergamam dia.
"Ye la ye la halah ko ni", keluh Alisa
*Aeon Mall*
Vroommm
Kereta dipacu laju smpai Aeon mall Bukit Tinggi untuk aku lepak dgn Roy dgn mmber ku yg lain.
15min dh berlalu tapi aku masih dlm kereta memandu laju
"Ha smpai pun mmber kita ni, dia punya 5min tu haih mengalhkn anak dara bersiap"
Lepak punya lepak, member semua dh bla nk balik. Mana tk nya, dh pukul 11:30 pm kedai pun nk tutup. So tinggllah aku dgn Roy.
"Ha Zaki, ape cite kau dgn adik kau tu?"
Diam membisu Zaki memberi 1001 maksud kpd Roy. Dia dh tahu apa kesudahannya nnti.
"Tkpelah Zaki, nnti kau free kau cite. Ak geraklu mak aku pun dh call"
Tgn Roy ditarik Zaki menyebbkn dia terduduk dgn kesakitan pd tulang pungkoknya itu.
"Ko ni dh knpa aduiii sakit bont-..."
Ttba Zaki mencelah;
"Dia dh semakin teruk Roy semenjk aku bakar surat dia tu haih"
Turn Roy pula yg diam membisu
Dua-dua diam tk beri respond, aircond dlm mall tu dh cukup sejuk untuk buat mereka mngntuk
"Ok lah Zaki, aku cau dulu. Sorry to ask you about this"
"Sokay Roy, nnti ak ceritakn ape yg trjdi td"
Tersenyum Roy sbb kwn dia dh kembali normal. Salam geng antara mereka pun dh settle, mereka berdua pun cau.
-----------------------------------------------------------
Nantikan chap seterusnya tau!Tq yg support tu😘
Komen cite matbunga ni, kritik pun tkpe🔥
Vote rmai-rmai, ajak lah mmber korg baca sekali tau!
Hehe❤
YOU ARE READING
Adik, Stop!
RomansaCinta tu buta. Tk kisah, ahli keluarga mahupun org luar. Semuanya bergantung pd kita, cara kita mengawal nafsu kita. Cerita ni yg berkisahkan tentang Alisa, tingkatan 4, yg cintakan seorg instafamous, Zaki, tingkatan 5. Syg dh terlalu syg, smpai...