Kau ada namchin nama Kim Seok Jin. Dia ni kira namja idaman semua perempuan. Yelah, dahlah handsome pandai masak lagitu. Siapa je taknak.
Tapi, ada satu sifat dia ni buat kau annoying. Suka membebel.Dia punya bebel tu fuh 💦. Tak boleh cakap lah weh.
Baik kita start eh.
Satu hari, kau bercadang nak buat surprise untuk Jin. Kau nak buat kek, yelah untuk birthday dia.( walaupun birthday dia dah lepas. )
Kau dah sediakan bahan dan cari resepi. Kau pun startlah buat kek even tak reti.
Tengah kau sibuk kat dapur, time tu jugaklah ada org tekan loceng.
Y/n: Ish! Setan nirojim mana pulak ganggu ni!
Kau pun bukak pintu. Dan kau nampak Jin. Hebatlah betul betul setan depan pintu. K joke. Jangan marah.
Jin pandang kau.
Jin: Ya Allah! Y/n!! Apsal muka chagi putih melepak ni?? Muka, rambut lagi? Nak tumbuh uban cepat ke apa?
Jin terkejut tengok kau. Yelah, tepung full melekat kat badan kau. Buat kek ke main tepung ni? Jin mengalihkan pandangan ke dapur korang.
Jin: Chagi buat apa kat dapur ni?! Allahu. Mengucap Jin mengucap.
Jin mengurut dada. Dia pandang kau. Air mata kau dah mula turun. Emo lah pulak.
Y/n: Chagi mintak maaf. Chagi cuma nak buat surprise untuk oppa. *nada sayu*
Jin: Oppa pun nak mintak maaf sebab marah Chagi. Dah, chagi duduk kat ruang tamu. Oppa tolong bersihkan dapur.
Kau angguk. Akur.
1 jam kemudian...
Jin: Chagi.
Y/n: Apa? *pandang jin*
Jin: Cake dah siap. *angkat kening*
Y/n: Yae?! *terkejut*
Kat dapur..
Y/n: Woah!
Kau terpegun dengan kek yang Jin buat. Cantik. Dapur pun kemas.
Y/n: Hebatnya oppa ni!
Jin: *kembang hidung* Well, tengoklah pro yang buat. Ha, Chagi. Lain kali, nak masak ke, bake ke. Panggil oppa. Ni tak dah tak pandai masih jugak buat. Small small not die. Big big troble people. Bla bla bla bla bla *membebel*
Y/n: // Erh! Tak habis habis membebel. Kutuk aku lagitu!// *sumbat kek dalam mulut Jin* Senyap pun. *blah*
Setelah itu, Jin meninggal kerana tercekik tulang kek...
Tamat~
Panjang pulak chap ni 😹
Request by: greybelida
YOU ARE READING
Mini Fanfiction
RandomFanfiction yang teramatlah pendek dengan idea yang taklah seberapa ada disini. Segalanya untuk hiburan semata mata.