Kapitola 1 (Ukážka)

22.7K 1.1K 18
                                    

Dnes som nemala svoj deň. Myslela som si, že za všetko mohol hlavne docent Boyd, ktorý sa rozhodol počas dnešnej prednášky zamerať pozornosť iba na mňa. Skončilo sa to neustálymi otravnými otázkami a chichotom ozývajúcim sa po celej posluchárni, keď som frustrovaná už viac nedokázala odpovedať.

Hnevalo ma, že mi taký parazit pokazil náladu na celý deň. Rozhodla som sa, že si zabehám, aby som ho konečne dostala z hlavy. Za iných okolností by som zišla v našom dome do suterénu, kde viselo moje boxovacie vrece, no tentoraz som sa mu rozhodla vyhnúť. Otec by hneď zistil, že čosi nie je v poriadku, sestry by iba zbytočne vyzvedali. Nemala som chuť rozprávať im o tom, že si jeden z vyučujúcich na mňa zasadol.

Hudba zo slúchadiel mi hučala v ušiach naplno a ja som v čiernych športových legínach a farebnom tielku vyrazila to ulíc. Bolo stále vlhko a teplo, no s letnými horúčavami sa to už nedalo porovnať. September bol obľúbený hlavne u turistov, ktorí sa teraz hemžili na každom kroku. Pridala som do behu a ruch vôkol mňa zoslabol. Počula som už iba hudbu a svoj zrýchlený dych a stúpajúci tlkot srdca. No i tieto zvuky sa pomaly vytratili z môjho vedomia.

„Nechápem, prečo sa ťa to tak dotklo," ozývali sa mi v hlave slová mojej priateľky, kým sme sedeli spolu pri káve.

„Žartuješ, Aki?" opýtala som sa jej. „Boyd mi počas celej hodiny nedal pokoj. To je jasná šikana zo strany vyučujúceho."

„Pochválil ťa predsa na konci prednášky. Nebála si sa ho a snažila si sa s ním viesť diskusiu aj napriek tomu, že bol neodbytný. Reagovala si omnoho lepšie než polovička ročníka. Podľa mňa sa mu páčiš. Pozvi ho na kávu!"

„Randiť so svojím učiteľom? Bŕŕŕ. Ani vo sne!"

„No tak, veď je to asistent profesora, nie je zase až taký starý."

„Je slizký a odporný. Vrcholne nesympatický."

„Tak si nájdi iného chlapa, Nadya," poradila mi pohotovo Aki a potľapkala ma po pleci. „Možno ti pomôže zabudnúť na školské útrapy," žmurkla na mňa.

„Nájdem si frajera, keď si ho nájdeš ty prvá," odbila som ju.

„Máš pravdu," vzdychla Aki a potom si dlaňou podoprela bradu. Zadívala sa cez okno našej obľúbenej kaviarne do diaľky. Bola som presvedčená o tom, že to na mňa iba hrá. „Človek musí byť na lásku skrátka pripravený."

Aki mala pravdu. A ja som vedela, že momentálne nie som pripravená zamilovať sa.

Otec si ma ako najmladšiu dcéru poriadne chránil. No aj tak sa mu nepodarilo zabrániť mi v tom, aby som si našla frajera. Bolo to ešte na strednej, randili sme spolu niekoľko mesiacov, bola som šialene zaľúbená a šťastná. Nemala som sa s kým o tieto skúsenosti podeliť. Moje sestry nepripadali do úvahy. Elie bola príliš materinská a Keeley by sa na mne iba zabávala. A moja jediná bútľavá vŕba – sesternica Victoria – odišla do Washingtonu a už sme viac netrávili spolu toľko času.

Nevedela som, čo s toľkou energiou, ktorej som mala odjakživa dostatok, a tak som vyskúšala obrovské množstvo záujmových krúžkov a kurzov. Napokon ma najviac zaujala krav maga. Otec bol nadšený. Dookola rozprával o tom, aké je dôležité mať v rukáve schovaných niekoľko trikov na sebaobranu, ako sa mať na pozore pred mužmi, a popritom netušil, že ma stačilo chrániť iba pred jedným z nich, ktorý mi vtedy ukradol srdce.

Bol to môj prvý vzťah, chcela som, aby všetko bolo dokonalé. A potom som prišla na to, že to tak skrátka v živote nefunguje. Na rozdiel od mojej najstaršej sestry Elie, ktorá našla pravú lásku, som našla sebeckého idiota, ktorý po niekoľkých mesiacoch začal na mňa čoraz viac tlačiť kvôli sexu. Predohry mu už nestačili, hoci boli niekedy poriadne pikantné. No ja som nebola pripravená zájsť ešte ďalej. Radosť vystriedala frustrácia, krav maga upadla do zabudnutia a v mojej izbe zrazu viselo zo stropu novučičké boxovacie vrece. Všetci vedeli, že sa niečo deje, no ja som o tom s nimi odmietala hovoriť. Rozchod bol veľmi dramatický

The Deal - Dohoda [VYDANÉ KNIŽNE]Où les histoires vivent. Découvrez maintenant