EXO Story
CP.4##
At Exo's House.
"Bosan ah duk sensorang. Tengok tv lagi bosan" rengek Chanyeol sambil tukar tukar siaran di tv.
"Annyeong Monggu. Aku x bosan selagi Monggu ada ngan aku" kata Kai sambil memeluk anjing kesayangannya,Monggu.
"Yah!! Kau ni kang. Aku ada sebelah kau kot... X kang x nak layang aku yg melanda kebosanan ni." kata Chanyeol.
"K bye. Aku nak naik atas. Nak main ngan Monggu aku ni." balas kai sinis.
"YAH!!"
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Chanyeol tidur-,-
"Chanyeol-ah!! Monggu aku hilang!!" jerit kai depan Chanyeol.
"APE!!! KACAU AKU TIDUR AH!!" Marah Chanyeol. Api menyambar baju Kai.
"Suho hyung!! Tolong aku!! 뷰 ㅅ 뷰"
Jerit Kai.Meanwhile,
"Opocot mak kau hijau tahi biru" Suho melatah.Terkejut.
"Hyung! Mak thethun bukan thijau la hyung!" jawab Sehun.
"Kau ni dah kenapa Suho hyung" Kata D.O
##
"Ha! Kau letak mana Monggu kau? Bukan ke tadi dia ada ngan kau?" tanya Chanyeol.
"Tadi dia ada kat sini!" jawab kai.
뷰 ㅅ 뷰
"Omo! Kai! Monggu kat sini!" Chanyeol memanggil Kai.
"Monggu? Mane?"
"Ni!"
"Woiii. X yah nk wat lawak jadah kau la. X kelakar pon-_-" kata Kai yg langsung tidak nampak gelagat Monggu.
"Eh?! Ta-tadi dia ada kat si-sini! Aku betul betul la. Aku x gurau. Srs." balas Chanyeol.
Chanyeol masuk bilik Kai.
"MONGGU!! KAI!! MONGGU!!" jerit Chanyeol.
"Mana? Mana?" cepat cepat Kai masuk biliknya. Tiada Monggu.
"Dah la. X yah nak lawak jadah sangat.!"
"Monggu aku dah HILANG!!!" jerit Kai.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
"Kai!" bisik Chanyeol.
"Jangan jangan, Monggu kau ada....
"TELEPORT" jawab mereka serentak.
"Kalau dia ada teleport, skang ni dia kat MANA?!! Huwaaarrrrggghhhh!!" jerit Kai -,-
"Kau guna la teleport kau -_- tu pon nak kena ajar ke" ujar chanyeol.
"diam ah kau capang" Hati kai panas.
##
"Arrrrrggggggghhhhhhh. Anjing sesat siapa lak ni!!. Eiii. Dah la aku tengah berkemban." jerit chen.
"Ha? Anjing? Mane? Mane?" kata baekhyun. Ntah dri celah mana datang mamat bantut ni.
"Ni....
"Monggu!!" kata Baekhyun lagi.
"Haish. Ni mesti kes tercucuk jarum teleport kai neyh" xiumin bersuara.
"Ha! Ape lagi. Jom ahh kita balik umah guna teleport Monggu ni. Boleh la aku mamposkan mamat tiang tu."
##
Ting.
Member Exo tiba di rumah.
"ouwk! ouwk!" monggu menyalak. Berlari ke arah Kai.
Kai mencari bunyi itu.
Lalu.....
"MONGGU!!! Kau pergi mana. Aku rindu kau"
"Mamat tiang tu mana?" tanya baekhyun kpd kai.
"Tuuu."
Kai menunjuk chanyeol di dapur dgn memuncungkan bibirnya."Annyeong park chanyeol" sapa baekhyun dgn senyuman x ikhlas.
"B-baek. A-acaner kau..
"ahhh. X kisah ahh. Ha! Kau nak rasa?"
Sampuk baekhyun. Belum sempat yoda tu habis ayat. Penumbuk baekhyun ada tepat depan mukanya.
"Huwaaaaarrrrrrrgggghhhhh. Tanak! Tanak! Sakittttt!!" rayu yoda.
"hah! Buat apa tu. X payah nak drama. Aku x bayar pon. Dah. Shuh shuh. Aku nak masak. Lapar" arah d.o di dapur.
Ting tong. Ting tong.
Loceng rumah berbunyi.
Suho buka pintu.
"Tuan. Barang tuan dah sampai. Satu set meja makan. 10 paket boazi. Set baju sejuk. Semuanya.....
Membulat mata suho menanti harga yg bakal disebut.
"95 juta won"
"APE? MACAM MANE BOLEH MAHAL SANGAT! SIAPA SURUH ORDER SET BAJU SEJUK NI? HA?!" Muka suho naik baran. Berapi.
"Er er. Baju tu... Thehun yg order" sehun bersuara. Tersenyum kelat.
"hah. Kau bayar! Senang sikit hidup aku." arah suho kpd sehun.
"aku je la yang bayar. Sian suho hyung"
"kau... Biar betul ni? Kau x demam kan chanyeol?" kata suho yg terkejut chanyeol menawarkan dirinya untuk bayar semua sebelum mencubit cubit pipi si yoda.
"hadoi.... Ha! Brape semua?"
"95 juta won. Cepatlah bayar."
Buk
"hah? Woiii! Asal ni?" tanya suho.
Chanyeol pengsan. Tadi nak bayar -_- ni dah pengsan.
"amiklah 95 juta tu. Aku dah sign tu" kata chanyeol separuh sedar sebelum menyerahkan sekeping cek.
#*To be continue*
Vote boleh? ≥﹏≤