Chapter 8

57 5 0
                                    

"Betul nak tahu kerja hyung?"

Suho mengangguk laju.

"Memandangkan hari weddimg baekhyun dah nak dekat. Aku sarankan kau jadi pengapit pengantin. Amacam? Cun x?" kata sehun.

"ha? Erk! Sejak bila pulak baekhyun nak kawin? Dengan sape? Bila?" tanya suho bertalu talu.

"sebab tu aku suruh kau jadi pengapit. Baru kau tahu siapa pengantin tu." jelas sehun.

"orait. Aku setuju."

"ok cun."

##

"chagiiiii. Chagi nak bju macam mane? Biar ai yang belikan" pelawa baekhyun

Sedang leka memilih baju, baekhyun bersuara.

"kita pilih tema warna hitam ye."

"kenapa hitam? Chagi nak pink"

"alaaaaa. Boleh la kita pilih warna hitam ye" pujuk baekhyun.

Tiba di hari perkahwinan.

"Adabi.... Melazatkan. Adabiiii.... Menyelerakan. Mengandungi pelbagai rempah. Melazatkan kari dan kuah"

D.o bergoyang goyang menari lagu adabi sambil masukkan rempah kari adabi dalam masakannya.

"Shuhhhhh. Time masak mana boleh nyanyi" tegur chen.

"kenapa lak? Suka ha--"

"orang bagi nasihat ni dengar la. Jangan nak menyampuk. Jangan nak buat pandai ye. Patutnya aku yg masak bukan kau" marah chen.

"eleh. Diri tu dah la x pandai masak. Nak ajar orang pulak. Weyh. Kau xde baju ke? Asyik pakai kain tuala tu ke aku tengok." sindir d.o

"suka hati ahh. Dah. Shuhh shuhh. Jangan kacau aku nak masak ni."

"Pengantin sudah tiba." ujar kai.

"ha? Mana tuan empunya suara ni?" tanya suho.

"sini"

"mane?"

"sini la hyung"

"mana?"

"SINI LA BENGAP!" marah kai. Dia keruk kepala suho dengan kuali d.o

"woii. Mane la aku nampak. Dah tau muka tu hitam, kau pakai baju hitam buat ape?"

"kan baekhyun nak kawin. Dia pilih tema hitam. So, kita kenala pakai hitam." jelas kai.

"weyh weyh. Siapa pengantin pompuan tu? Aku nak gi usha ah kejap. Mana tau dia berkenan dgn aku ke." bisik chen.

"x payah. Kau masak!" d.o tegas.

"AAAHHRRRRGGGGGGGGHHHHH"

"ape dah jadi ni? Sehun? Kenapa ni?" tanya suho. Gelabah.

"baekhyun hyung kunyit...." kata sehun sebelum pengsan.

"kunyit? Ha. Meh sini. Letak dalam kari ni. Biar sodap sikit." kata d.o

PANG!!

D.o kene lempang dgn kuali

"bukan kunyit warna kuning tu la bongok. "

"habes tu?"

#To be continue.

*nak buat pendek je cita ni. Terlalu hbar sangat.

Sikit je lagi nak ending. Hahah. Bye

EXO LifestyleWhere stories live. Discover now