Chapter 6

71 7 4
                                    

"kalau kau tipu siap kau!"

"Hidup hidup aku tanam kau!"

Sehun yg sudah depan pintu hanya meneguk air liur.

##

"Kamsahamnida" ucap baekhyun sambil tunduk hormat.

"baiklah. Tahniah encik baek--"

"Tahniah, bacon."

"ha? Ape kau cakap? Aku bukan danging BABI la setan! Nak aku cepuk kau?" tengking baekhyun. Sengaja menekankan perkataan 'babi' tu.

Lelaki yg memanggilnya bacon tu gementar. Takut.

"tu la kau. Kan aku dah cakap nama dia baekhyun. Bukan babi." tegur rakan sebelah lelaki tu.

Baekhyun menjeling tajam. Terus sahaja dia keluar dri situ.

Dia ternampak gelagat sehun yg terkial kial di pintu stadium.

"Omma! Tolong thehun! Thehun nak tiket percuma tu!" jerit sehun di kawasan org ramai yg nak tuntut hadiah yg sama.

"Nah 2 tiket percuma. Harap dapat sertai ye." kata penjual tiket dgn tenang kpd sehun.

Sehun menjerit keriangan.

"Hey!"

Seorang lelaki menyapanya.

"Hy-hyung bu-buat apa ka-kat sini?" tanya sehun cemas.

"ooo. Ni la kerja kau ye? Merempat sana sini. X reti nak balik? Tu apa tu? Surat cinta? Ha?"

"Hyung! Jangan la! Hyung!"
Jerit sehun selepas baekhyun mengambil semua tiketnya.

"oooo. Nak tengok bola x ajak. Kalau suho hyung tau, boleh sakit kau. Nak aku bagitau?" ugut baekhyun.

"jangan ahh. Thehun nak tengok Ronaldo, Messi, pastu.. Er.. Ha! Pastu yg kpala botak tu. Sape tah. X kenal. Ha! Pastu yg muka dia hitam hitam tu. Yg macam kai tu. Alaaa. Spe tah mamat negro tu. Abang kai kot"

"banyak songeh kau!" kata baekhyun sebelum lepuk kpala sehun.

"aku nak join kau boleh?" kata baekhyun lagi.

"xleyh. Tadi sape suruh ketuk kepala thehun. Padan muka." kata sehun sebelum menjelir lidah.

"kenapa?"

"sebab thehun nak dating dengan pinku pinku ngan bubble tea ni."

"WOI!! kau da gilo ka! Please ahh sehun. Aku x kan bagitau suho hyung. Aku janji." tengking baekhyun.

##

Ting tong. Loceng rumah ditekan.

Chen yg berkembang dgn tuala pink keluar. Posmen depan umah. -,-

"ouch. You make me to taste you." kata posmen tu.

"kau nak penyepak?aku tahu la aku sexy. Dah, x payah nak mengada. Aku tumbuk kang." ugut chen.

"e-er. Nah!" posmen menghulur sekeping sampul surat terus berlalu.

Chen ambil terus masuk dan letak atas meja tanpa membukanya.

"arrrrggggghhhhh. Aku stress ni." jerit suho terus campak iphone 7 plus plus gile. Hancur. Si yoda lak datang amik bakar.

"yah!! ASAL KAU BAKAR PHONE AKU TU?! EEEEE! KAU NI KAN! SAJA BUAT AKU NAIK ANGIN!" Suho marah.

Si yoda hanya sengih tayang gigi.

"angin? Alaaaa. Suruh la sehun tu buat taufan skali. Biar hancur lagi." sindir cy.

EXO LifestyleWhere stories live. Discover now