Sahabat mati pada hari yang sama

1.4K 100 11
                                    

Sudutan episode lepas...

Kaizo:sakit belakang aku...

Fang:maaf abang. *terasa sesuatu menitik di atas kepala dia. Pandang atas* Y-ying?!!

-----------------------------------------------------------

Fang:Ying...

Kaizo:Fang...mari kita turunkan dia.

Fang:ok *guna kuasa dia tuk turunkan mayat Ying*

Cara pembunuh itu bunuh Ying lagi seram dari Yaya tadi. Kaki Ying sebelah kanan telah di potong. Leher di jerut dengan dawai besi,pegelanggan tangan di kelar sehingga nampak isi dan dada dia di toreh. Fang menggeletar melihat Ying begitu. Kaizo tahu perasaan Fang. Dia terus peluk Fang. Fang peluk balik. "Abang...adik takut...". "Shh...semua akan ok...mari tukar baju. Baju kita dah kotor"kata Kaizo yang cuba menenangkan Fang. Fang angguk.

Mereka berdua pergi ke bilik untuk salin baju. Selepas itu,Fang baring di katilnya. Kaizo baring sebelah dia. Fang memandang keluar tingkap. Tiba-tiba satu panah datang dari luar dan terkena katil. Panah tu hampir-hampir kena muka Fang. Kaizo tarik dia dan biarkan dia dalam pelukkannya. Dia ternampak sehelai kertas yang di ikat pada panah itu. Kaizo mengambilnya dan baca.

Kepada ahli-ahli Tapops dalam rumah ini,
        Saya ialah malaikat maut korang yang darhaga dengan darah korang..hehehe aku dah bunuh 2 kawan kau! Hehehe sedap darah mereka... Orang kedua akan di target ialah Laksamana Tarung....

                                                  Drpd:malaikat maut

Kaizo:tch! Dia ni siapa?

Fang:target seterusnya ialah Laksamana Tarung.

Kaizo:ye

Fang:tunggu...rasanya adik tahu siapa yang buat semua kekecohan ni

Kaizo:siapa?

Fang:pembunuh bersiri...

Kaizo:tunggu maksud adik pembunuh yang ikut ABC tu ke?

Fang:ye. Kalau dia dapat bunuh Laksamana Tarung,dia akan bunuh-

Kaizo:Sai dan Sheilda

Fang:mari bagitahu diorang abang

Kaizo:jom

Kesemua ahli-ahli Tapops berkumpul di ruang makan untuk berbincang. "Jadi maknanya pembunuh bersiri ni muncul balik ya?". "Ye commander. Kami dah kenal pasti dan sasaran seterusnya ialah Laksamana Tarung"kata Fang. "Kalau dia dapat bunuh Laksamana Tarung mereka akan bunuh Sai dan Sheilda". Sai dan Sheilda terkejut.

Sai:aku takkan benarkan dia bunuh kami

Boboiboy:Fang,pembunuh ni seorang yang licik ke?

Fang:ye dan cara pembunuhan pun sangat kejam. Ying dibunuh lagi teruk dari Yaya. Kaki Ying di potong

Boboiboy:seram cara dia bunuh.

Kaizo:Sai,Sheilda,korang berdua kena berhati-hati

S,S:baik Captain!

Pembunuhan mengikut ABCWhere stories live. Discover now