Bersemuka dengannya...

1.5K 92 22
                                    

Laksamana Tarung bersama dengan Boboiboy berjalan menuju ke ruang makan untuk santapan malam. Mereka mendengar bunyi guruh di luar. "Nampaknya macam nak hujan". "Betul tu Laksamana". Mereka menuju ke ruang makan. Semasa berjalan. Tarung tidak sengaja terpijak satu butang yang tersorok membuatkan 20 pedang menikam seluruh badan dia. Darah memercik di seluruh tempat termasuk pada Boboiboy.

Boboiboy sangat terkejut. Dia melihat tangan dia dan badan dia. Dia menggeletar. Dia terus rebah ke lantai. "Lak...laksamana...Tarung..."kata Boboiboy dalam ketakutan. Sai dan Fang berlari apabila mendengarnya. Mereka terkejut melihat Tarung. Fang terus ke arah Boboiboy. "Boboiboy? Boboiboy kau ok ke? Boboiboy?". Boboiboy memandang Fang dan terus peluk dia. Dia terus menangis di dada sahabat dia. Fang peluk dia.

Fang:shh...bertenang Boboiboy...semua akan ok

Boboiboy:dia kena bunuh depan mata aku...hiks...aku takut...

Fang:shh...aku pun takut...

Boboiboy: *masih menangis*

Kaizo:apa yang berlaku? Hah?! Laksamana Tarung... Sai jom keluarkan semua pedang tu dan bawa ke bilik letak mayat

Sai:baik Captain.

Kaizo:Fang bawa Boboiboy ke bilik

Fang:baik Captain. Mari Boboiboy

Boboiboy: *angguk*

-----------------------------------------------------------

Pada malam tu,Fang berada di balkoni bilik dia menghirup udara yang segar. Tiba-tiba ada seseorang memanjat balkoni tersebut. Fang terkejut dan sedia untuk menyerang. Seorang lelaki berbaju hitam dan memakai topeng muka hitam.

Fang:kau siapa?

??:aku adalah malaikat maut kepada kau dan kawan-kawan kau.

Fang:kenapa kau target kami?! Apa masalah kami hah?!

??:saja...aku selalu target orang yang selalu menyelemat atau mempertahankan orang. Aku tak suka mereka.

Fang:patut la kau mencari ahli-ahli Tapops yang lain di luar sana

??:ye...kau ni memang bijak...cik Fang...hehe

Fang:tch!

??:aku takkan bunuh kau...tiba masanya... *keluarkan pedang dan cucuk sikit perut Fang* aku akan bunuh kau

Fang:ergh!

??:sakit? Ni baru sikit je

Fang:kau...tiada hati perut!

??:memang pun... *simpan pedang dia* aku memang darhagakan darah.

Pembunuh itu berjalan ke Fang. Dia meletakkan tangan dia di tempat dia cucuk perut Fang. Dia mengusab dengan lembut. Fang merintih sakit. Pembunuh itu jilat leher Fang. Fang terus kaku apabila di jilat begitu. "Kau boleh tahan manis...mungkin kau boleh jadi peneman aku...di katil aku". "Th-tak nak"kata Fang dalam ketakutan. Pembunuh itu memeluk Fang. Dia hidu dan cium leher lelaki lagi muda dari dia. Fang merona. "Hen..hentikan"

Kaizo baru saja masuk bilik ternampak apa yang berlaku. "SIAPA KAU HAH?!!!"Jeritnya. Pembunuh itu terkejut dan terus terjun dari balkoni meninggalkan Fang di situ. Fang terus terduduk di lantai dan memeluk diri dia. Kaizo berlari ke arah adiknya. "Adik? Apa dia buat kat adik?". Fang tunjuk kesan di leher dan perut dia. "Abang...dia kata dia nak adik... jadi...peneman dia...di atas katil"

Kaizo terkejut dan terus memeluk dia. "Tak dia takkan. Abang takkan benarkan. Abang akan bunuh dia". Fang hanya mendiamkan diri. "Mari adik,abang ubatkan perut adik". "Ok abang". Mereka pun masuk ke dalam dan Kaizo tutup pintu balkoni tu. Selapas merawat Fang,mereka pun tido

Pembunuhan mengikut ABCWhere stories live. Discover now