Kaizo beritahu semua tentang pembunuh tu cakap dekat Fang. Boboiboy memandang kawannya. Dia duduk sebelah Fang dan pegang bahu dia. Fang pandang Boboiboy. "Jangan risau,kita orang akan pertahankan kau". "Betul cakap Boboiboy tu,Fang"kata Sheilda. Fang senyum dan angguk.
Kaizo:sekarang ni kita perlu cari cara untuk keluar dari sini. Ouh ye mana Sai
Sheilda:aku pun tak tahu dia mana. Dari tadi dia menghilang
Kaizo:jom cari dia.
All(except Kaizo):ok!
Mereka pun mencari Sai. Boboiboy dan Kaizo terjumpa satu pintu untuk ke loteng. Boboiboy bertukar menjadi Boboiboy Api dan guna kuasa dia untuk menerangi jalan untuk ke loteng. Sesampai saja di loteng,Kaizo terbau darah. Dia suruh Api jalan ke hadapan. Mereka berdua berjalan dan ternampak topi Sai. Kaizo ambil surat khabar dan bakar hujung surat khabar itu. Dia mencari di seluruh kawasan.
Kaizo ternampak beg dan banyak kesan tompokan darah di beg tu. Tanpa berlengah masa,dia terus bukak isi kandungan dan ternampak mayat yang dipotong 18 tapi itu bukannya Sai. Mayat dalam beg itu adalah mayat alien perempuan. "Captain Kaizo...". Kaizo berjalan ke arah Boboiboy Api.
Kaizo:nape ni?
Api: *tunjuk di lantai*
Kaizo: hah?!...S-Sai....
Sai dibunuh dengan hanya sebilah pisau saja. Mungkin pisau yang tercucuk di leher dia digunakan. Isi perut dia pun terkeluar dan tangan kiri dia di potong. "Captain...apa kita nak buat?". "Kita terperangkap kat sini. Kita tak boleh hubungi sesiapa dari luar dan kapal angkasa aku dan Commander telah dirosakkan". "Kita nak buat apa"kata Api.
Tiba-tiba,Api mendapat panggilan dan ianya Gopal. "Boboiboy,Fang...Fang dah hilang!". "APA?!!!". "Tolong! Kita perlu cari dia". Kaizo dan Api pandang. "Kita perlu tinggalkan dia disini"kata Kaizo dan ambil kain buruk dan tutup mayat tu. "Mari pergi,kita perlu cari Fang"
Mereka berlari turun ke ruang tamu untuk berjumpa yang lain. "Ada jumpa abang aku Captain". "Ada...tapi dia dah mati"kata Kaizo. Sheilda terus menangis dan Boboiboy cuba tenangkan dia.
Kaizo:Gopal,bila kali terakhir kau nampak Fang?
Gopal:kali terakhir saya nampak dia di coridor nak ke ruang tamu. Tiba-tiba bila tengok balik dia dah hilang.
Kaizo:tch! Mesti pembunuh tu dah culik dia. Boboiboy pecah 3 tapi pecah Tanah,Api dan Petir
Boboiboy:nape pulak?
Kaizo:aku rasa aku tahu mana pembunuh tu sorokkan Fang.
Boboiboy:baikla...
YOU ARE READING
Pembunuhan mengikut ABC
ActionPembunuhan bersiri ini dilakukan oleh seorang pembunuh yang licik,pandai dan ganas. Dia sukar untuk di tangkap malah polis tidak dapat menangkapnya.Pembunuhan dia adalah mengikut ABC dari Z ke A. pembunuh itu kini ingin menyerang Boboiboy dan kawan...