Play…>>> ..
معلش يا جماعه لو صوتي واطي أصل تاي نامت في حضني من تعب السفر برغم إننا إتفقنا نسمع الريكورد دي سوا ( بصلها بحب ) عارفين تاي جميله أووي حتى و هي نايمه , ملامحها البريئه الهاديه بتخلي قلبي دايما ً يخرج من مكانه ..♡
هو أنت حبيتها عشان شكلها ؟!
السؤال ده إتسألي كتير ,, شكلها !!! (إبتسم) منكرش إنها جميله ,, ومش هنكر إن قولت عن الحب من أول نظره و إن تأملت في جمال عنيها كمان , صح كنت غرقان في حبها و أنا مش واخد بالي بس عارفين إكتشفت إن الحب أسمى من كده بكتير مش مجرد شكل جميل و لا مجرد حب من نظره , و لا كمان عاطفه بتضرب جواك فجأه من لمسة إيد , ولا حتى كلمة الحب إل سهل على آي حد إن يقولها ,, الحب أعمق من كده بكتير , نظرة فحواها رحمه و رضى نابعة من سعادة قلب ,, حنان مسكة إيد بتقولك في كل لحظه متخفش أنا جنبك ,, كلمة بحبك إل بتشوفها فَعّل دايماً ؛ و إل بتخلي قلبك سمعها طول الوقت حتى لو مترجمتش في حروف ..
حب قايم على موده و رحمه , قايم على عطاء متبادل , حب ميتغيرش مع تجاعيد في ملامح ,, ميتغيرش مع علامات الزمن إل إستهلكت جسمنا ,, بالعكس في تجاعيد دي ذكريات ماضى جميل ,, بنشوف ذكريات حاضر لسه بنبنيها ما بينا ,, ذكريات لمستقبل يشهد حبنا ,, ذكريات حب أرواح حبت بجد ,, أرواحنا إل إندمجت و شدت وثاق الحب ما بينا , عُقدت الحبل إل صعب إنها تتفك ,, حب متبادل بيخلينا نتخلى عن راحتنا في سبيل إننا نسعد بعض , من غير ما نشوف في ده و لو للحظه آي عناء إننا بنعمل كده ,(مسح على شعرعها بحب ), بالعكس كنا دايماً بنشوف سعاده و رضى قلوبنا لوجدنا في حياة بعض برغم المصاعب ,, عشان أقدر أقول و بكل ثقه إن حبيت روح تاي , روحها إل كانت دايماً شيفاني أحسن حد في دنيا برغم عيوبي ,, روحها إل كانت المرايه إل بشوف في عنيها قد إيه أنا جميل , روحها إل حبت كيو بكل ما فيه , حبته بعيوبه قبل مميزاته , عشان كده هفضل ممتن لوجدها في حياتي و أفضل دايماً أقول و أكد إن تاي بالنسبالي الروح إل بتكملني (روُح خُلقت لروُح) ...و تتلاقى الأرواح عبر منامها .. حلماً جميلاً ليته لا ينتهي ..
روح خلقت لروح ..💜
______________________________شكراً لكل للقلوب إل إدتني من وقتها و شاركتني بقلوبها الرقيقه حروفها .. أتمنى تكون روايتي الصغنونه نالت حبكم و إستحسانكم 💙..
من القلب للقلب سطرت لكم مني تحياتي :
Reemaa Magdy
🐘
أنت تقرأ
روُح خُلقّت لروُح (مكتمله)..
Short Story... عندما يكون القلب المحب ملجأ الروح الهائمه ♥ و عندما يكون القلب شغوفاً بحب الروح ♥ و عندما يكون الحب يمس عمق الروح فعندها تكون الروح خُلقت لروح ♥... روح خُلقت لروح ....♥