Chapter 1:Curang

33 4 4
                                    

"Adrian,ape ni!"kataku,aq memandangnya.

"Rose ni semua slh faham,i boleh explain"kata adrian,aq hnya berdiam diri,xnk tuduh melulu,mungkin ni adiknya atau sepupu sepapatnya?

"U ape ni?explain ape?soal seorg wanita yg berada disebelh Adrian,suaranya agk mengada ii dan gedik.

Aq masih berdiam diri cuba untuk memahami semula apa yg berlaku.

"Rose,knlkn ni kwn i"kata adrian.

"U ape ni!"jerit wanita itu sehingga semua org tertoleh2 kearah kami,xreti malu betul perempuan ni."Untuk pengetahuan u,I ni  tun ---"

" U diam ! "

Perempuan yg berada disebelah adrian tersntak.Seketika kemudian perempuan yg berada disebelah adrian itu terus berlari pergi.

Aq pula ? And ya , aq kaku . Aq ingin berura ii ingin pergi tetpi adrian pants menghalang .

"Rose,i can explain"kata Adrian,aq?aq sendiri xthu nk buat ape,bingung!

Aq terus berjln tnpa memandg kebelakng . Aq berjln , berjln , berjln dan tnpa ku sedr aq telah pun terlaggr seseorg .

BukK !!

"Sorry...Sorry sgt2.."kataku,wajh ku ditundukkn.

"its oky..."

"Err..i've to go..sorry"kataku,sesekali aq menyeka air mataku yg mulai kering.

"Ehh..?!Rose!dh lma i xnk nmkp u.."kata nya tiba ii.

"Sorry?"soalku.

"Mummy u kwn baik mummy i.."trg nya.

"i kene pergi.."kataku.

"jp!btw this is my card.."katanya.

"thnk u...i pergi dulu.."kataku.

"kjp laa..i rindu kat u ni..jomlaa kita lunch sama ii"cadg nya.

"Sorry,but i have to go now,ade bende pnting i nk uruskn"kataku dn berlalu pergi meningglkn jack.

"ouh..oky.."kata jack.

++

"Mummy!"jeritku,bau maskn mummy menusuk hidung sia!

"Rose,tadi Adrian call dy kata dy nk jumpa dgn Rose,ade hal penting katanya"kata mummy,hal penting konon podahhh!

"Mummy,Rose nk mandi dulu"kataku,mls nk ckp psl Adrian sekrg ni,buat sakit hati je!

"Rose,rose gaduh dgn Adrian ye?"serkp mummyku,aduhh!

"mna adelha mummy,dh2 Rose dh busuk ni,Rose nk mandi.."kataku,aq nk solat n mengadu pada Allah.

"Oky syg,lps mandi solt semua,Rose turun kita mkn same2 ye?"kata mummyku,aq hnya senyum dn mendaki tgga.

●●●●

"Mummy,Rose rase Rose nk smbung belajr kt Oversea lha"katku dn menghirup milo panas.

"Haa?knp kat oversea?"soal mummyku,aq menghela nafas berat.

"sje nk cari pengalamn baru"kataku smbil menonton siaran yg tertayang di tv.

"Hmmm,kalau tu yg Rose nk mummy oky je,nnty mummy suruh kwn mummy settlekn semuanya"kata mummy.

"Mummy ikutlha sekali,kita bina life bru kat sana"cadgku,hrp sgt mummy dpt ikut.

"Xboleh Rose,Mummy ade byk nk settlkn kat sini,kalau bukn mummy siapa yg nk handle syarikat kita tu?Mummy xboleh biarkn syarikt kita macm tu je,ni wasiat papa"kata mummy,seperti yg disangka mummy xnk.

"Hmmm,oky Mummy..."kataku sedih.

"Mummy,Rose tidur dulu ye,gud nite mummy,Assalamualaikum"kataku,aq xngntuk tpi sebenarnya kpl aq ni mcm nk pitam!

Memang .... sejk dua menjk ni kpl aq rasa mcm nk pecah ! pening , pitam semua rasa ade .. tiba ii ...

Aq rebah,mataku perlhan2 tertutup,suara mummy menjerit2 memanggil ku dan senyap...

Abaikan typo , Abaikan ayt yg tah apa ii Papai !!

He's MineWhere stories live. Discover now