Chapter 7:Silap

7 1 0
                                    

Ting..Ting..

Reyna bfftj ♡

-weyh..rose jom lepk..

-ala weyh xboleh laa kjp lgi aq kene pergi butik dgn jack.

-Laa yeke?pukul brape?

-dlm pukul 4 ptg..

-Ishh kau ni spmt laa skrg baru pukul 2..yok ahhh,aq rindu kau gila ii ni..kita shoping kat ioi mall...

-aduh..nthlaa

-Rose,just untuk beberapa jam je..pukul 4 nnty suruh laa jack amik kau kat ioi mall.

-haishh,kau ni selalu sgt hasut aq laa..oke laa kau amik aq...

-haa oke ii,kau ade mase 30 minit je untuk bersiap,cpt siket!aq otw..bye

-yelaa bye..

Offline-

"Ermmm...mksu..rose nk kluar kjp dgn reyna blh?"soalku.

"Isshhh,xbole ii,rose kn kene test bju kat butik petg ni.."bantah mksu.

"Ala,mksu test bju tu kan ptg sekrg bru pukul 2,nnty rose suruh jack amik kat ioi je..pliss.."rayu ku.

"No,no n no!maksu bukn xthu perangai rose,kalau daa lepk esok pgi bru balik...nnty karang rose lupa psl ptg ni.."kata mksu.

"Ala pliss maksu..nnty mksu call laa rose bgithu daa pukul 4,suruh jack dtg amik..boleh kn?"rayuku lagi.

"jnji dgn mksu jgn lupa eh?pukul 4 nnty mksu dgn parents jack tunggu dkt butik kalau rose xde siap eh?"maksu memberi amaran.

"Rose xtakut dgn ugutan maksu tu.."kataku.

"ouh xtakut,rose jgn pndg rendh nnty iphone kesayangan rose tu jadi korbn nk?"soal maksu.

"alaa mksu ni xaci ahhh main rmps ii iphone.."aq mencebik.

"dh ii mksu nk masak,pergi bersiap cpt nnty reyna nk dtg kn?"arah mksu.

"eh..aah laa,bertekk dgn mksu lupa pulk nk lpk dgn reyna harini..hehe.."kataku dn terus menaiki tgga.

++

aq mengenakn bju kmeja bewarna putih dn sluar jeans hitam,rmbutku yg bwrna perg asli dilpskn kebelakang,jam gshockku ku sarungkn di pergelangan tgn dan mengambil iphone ku yg bwrna pink gold.

Tin...tin....

"mksu rose pergi dulu,assalamualaikum."kataku lalu meyalm tgn mksu.

"oke ii jgn lupa ptg ni..jga diri syg!"jerit mksu.

"Reyna,kita singgh kat kedai handbag jp,aq nk beli baru.."kataku.

"Handbag?bukn minggu lps bru tukr baru ke?"reyna menyoal.

"ouh..handbag tu aq hadiahkn kat mksu aq.."kataku.

"ouh..kau nk pergi kdai mne ni?"soal reyna lgi.

"Kdai fav aq laa"kataku.

He's MineWhere stories live. Discover now