Chapter 8 :Tenang .

6 0 0
                                    

"Rose..rose.."

Dlm terkebil ii aq membuka mata .

"Kau ni , kata nk teman aq drive , last ii aq sorg ii , kau daa terbongkang ! "ngeluh reyna .

"kau ni macm baru beberpa minit lps pulk knl aq . aq kene tidur sebb nnty aq mabuk laa ... kau nk aq muntah kat kete kau ke ?"tukas aq pula .

"haih..dlm berdebat dgn kau . semua kau mng . kalau mcm ni , balik laa jom . "

"eh .. eh.. jgn nk merepek ! kita daa smapai k ? "kataku .

"what ever ! "kta reyna .

"Reyna ! tung---"

Trut .... Trut  ...

"hello mksu? knp ? "soalku.

"rose tnya mksu knp ? rose daa smpai ? "soal mksu .

"daa..baru je smpai . maksu oky x kat umh ?"soalku.

"spttnya mksu yg tnya rose . rose oky x kat sana ?"soaln dibals soaln.

"baru nk ma----"

"Woiii ! "

Aq menoleh . Terkaku .

"rose ? rose ?"

"haa ? ye mksu ?"lamunn ku terhenti .

"knp tu rose ? "soal mmyku.

"tadi rose sndr kat kereta dy . pastu dy marh rose ."kataku.

"Laa .... daa ii pergi mintk maaf dulu . nnty mksu call lagi . bye syg . "

"bye mksu ."

****

"err ... awk ? assalamualaikum ? "sapaku .

"ape awk ii ? sdp bontot awk je sandr kt kereta sy eh ?" sergah dy .

"sy ... sy.. mintk maaf laa..sy x persan..sorry sgt ii.. kita org islam kene memaafkn org..islam itu indah.."aq menunduk.

"ape yg awk merepek ? kereta sy ni bru je cuci tau xx ? suka ii je..kau tahu x brape harga kete ni hah ? "sergh dy lagi.

"kau ni ! org daa mintk maafkn ann ? aduih..sush laa , ade org mcm ni kat dunia ni..serabut ! org daa mintk maaf jual mlh pulk ? aq mmpu laa beli kete ni kau tahu x aq spe hah ? aq ank Dato ' Raykal laa..kau spe ? sekrg ni aq pemilik syrikt Orkid Holding tu !"gilirn aq meneking dy pulk . abih terkejut beruk !"

"Haa ? budk mcm kau ni ? daa jadi pemilik syarikat ? haha ? lwk gila ! jgn laa nk menipu budk ! "sindir dy .

"suka hati kau laa..mls nk lyn kau ! otk sewel ! "kataku dan berlalu pergi.

"budk mcm kau xthu ape ii psl bisnes ! jgn nk mimpi ! "aq mendgr dy menyindir ku dri belakg.

●●●●●●

"Dasar beruk ! " jeritku dan menghmps kan badnku kekatil .

"Woii..lu ape psl ? "jerit reyna dri dlm toilet .

"Kau nk thu x ade laa sorg beruk tu, aq just sandar kt kete dy je kott .. mrh nya macm laa aa ni roskkan kete dy ty .. manusia jenis ape tah .. "kataku .

"Yg kau sandar kat kete dy tu knp ? sengja cri psl "kta reyna .

"Aq pulk yg kene ? haduih ... "kataku .

"Haa..rose mlm ni jln ii nk ? "soal reyna setela kluar dri toilet .

"Xnk ahh ..kau pergi laa..aq nk stay je ... pent laa .."kataku .

"Suka hati la..." kata reyna.

●●●●●

"rose aq pergi dulu .. kalau kau nk ape ii kau call je pihk service hotel(?) ni ae ? "kata reyna .

"Ye...oke .. bye .. "kataku .

"aik ? halau nmpk ? "katanya .

"bguslaa kau sedr , aman sikit bilik ni kalau kau xde .. seng aq nk tdur.."kataku.

"oke fine ! aq dinner kat luar auu .. kalau kau lapr call je pizza ke ape ke ? "katanya.

"kau ni aq tahula ..semk betul laa .. daa ii shuhh ii "kataku .

"Bye..."

Bamm !!

Aq tersentk . Alahai minah ni . maunya pintu tu rosak dy nk byr ke . bukn dy berduit sgt pon .

aq mengambil keputusan untuk keluar mengambil angin . Ya , sejuk . teng . damai . berbeza dgn suasana di KL .

Aq menarik nafas dalam . menghayati suasana yg indah .

(Sorry pendek . 569 patah perkataan . hehe . tunggu je laa next chapter .)
Abaikan typo , abaikan ayt yg tah apa ii

He's MineWhere stories live. Discover now