In 50 years, people won’t remember the clothes you wore, they’ll remember how you made them feel. Think before you speak.◤ ──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
┆ ┆ ✽ ┆ ✼ ┆ ┆ ┆ ✽ ┆ ┆ ┆ ✼ ┆ ✽ ┆ ┆
┆ ✽ ┆ ❀ ┆ ┆ ┆ ┆ ┆ ❀ ┆ ✽ ┆
┆ ✿ ✿ ┆ ✽ ┆ ✿ ✿ ┆
❁ ┆ ❁
❁
Pada hari pertama persekolahan, cuaca pada hari ini kelihatan indah sekali. Kedengaran burung-burung berkicauan dan angin meniup sepoi-sepoi bahasa pada ketika itu.
Ketika itu sesetengah para pelajar yang berada di dewan sedang nyenyak di buai mimpi, manakala yang masih sedar itu sedang kebosanan mendengar ucapan panjang lebar dari Pengetua sekolah ini. Dan pengetua ini sudah mula berucap kira-kira 20 minit yang lalu dan tidak menunjukan tanda-tanda untuk berhenti pun. Bawa mengucap banyak-banyak ye Pengetua.
'Panjang betul ucapan pengetua sekolah baru aku ni ye. Sudahlah kaki aku ni dah mula rasa nak kebas duduk dekat atas simen macam ini. Sabarlah duhai hati, teringat pula dekat budak nama Noah tu. Ish, jangan macam-macam Adni! Fokus! Haihh.. ' Keluh Adni Syakura dalam hati sambil menongkat dagunya sambil termenung memerhati Pengetua sekolah tersebut dengan muka berkerut.
"Adni, kau okay tak ni?" soal seorang gadis comel di hadapan Adni Syakura dengan nada berbisik.
Mereka berkenalan ketika Adni Syakura tidak sengaja terjatuhkan botol air gadis itu. Dari situlah permulaan pengenalan bagi dua gadis ini. Nama penuh gadis ini ialah Nur Sumayyah. Sumayyah seorang gadis yang berperwatakan comel dan mempunyai rupa paras yang cantik. Dia merupakan seorang Pengawas sekolah yang tegas disekolah ini. Untuk pengetahuan kauorang, walaupun Sumayyah seorang yang tegas tetapi dia mempunyai ramai peminat.
"Aku okaylah Maya. Tapi aku letihlah dengar pengetua ni membebel. Aku nak pergi ke kelas sekarang nii! " rengek Adni Syakura perlahan.
"Alahaii, buat muka comel pula kau ni. Sabarlah,tak lama lagi pengetua berhenti lah berucap tu. Dah tak lama tu, tengoklah pernafasan dia yang tersekat- sekat tu pun aku dah tau. Hehehe" Gelak Nur Sumayyah lagi.
"Akhir kata daripada saya, saya meminta kepada keseluruhan pelajar sekolah ini untuk menjaga tingkah laku dan adab sepanjang tahun ini. Sekian, terima kasih"
Kesemua para pelajar mulai memberikan tepukan gemuruh kepada Pengetua. Begitu juga pelajar yang nyenyak tidur itu juga menepuk tangannya dengan kuat.
"Baiklah para pelajar diminta untuk masuk ke kelas masing-masing... Ingat jangan merayau!" Kata seorang guru wanita tegas.
'Eh tak kan lah hari pertama sekolah diorang ni pergi merayau? Cikgu ni biar betul. Eh, apa nama cikgu tu agaknya ye? Dia tu cikgu disiplin ke? Inilah masalah pelajar baru, tak tahu apa-apa pasal sekolah baru diorang. Haihh, nanti nak tanya Maya lah'
Bagai teringatkan sesuatu, Adni Syakura memanggil nama Nur Sumayyah.
"Maya! "
" Yes Adni Syakura???" soal Nur Sumayyah kepada Adni Syakura.
YOU ARE READING
F A T E
Teen FictionF A T E [On Hold] ༺♡༻ Dia seorang gadis yang pemalu dan tidak tahu cara untuk bergaya dan bersosial. Sekali pandang nampak macam nerd, dua kali pandang eh! Nampak comel pula budak ni. Kehidup...