➵ Bab 6

68 10 0
                                    

Do you believe love at first sight?

┆      ┆ ✽ ┆ ✼ ┆ ┆ ┆ ✽ ┆ ┆ ┆ ✼ ┆ ✽ ┆      ┆

   ┆ ✽ ┆      ❀          ┆ ┆ ┆ ┆ ┆          ❀      ┆ ✽ ┆

   ┆      ✿                    ✿ ┆ ✽ ┆ ✿                      ✿    ┆

   ❁                                      ┆                                     ❁                           

                                             ❁

"How's your first day at school?" soal Puan Alisah kepada anak-anaknya yang baru pulang daripada sekolah itu.

"Okay "

"Just okay? Seriously?" soal Puan Alisah sekali lagi dengan nada tidak puas hati. Pendek sangat jawapan diorang ni.

"For me ummi, nothing unusual happen to me." kata Adni Syakura lalu rebah diatas sofa rumahnya.

"Yelah tu 'nothing unusual happen' tadi bukan ke-"

"Along! " potong Adni Syakura pantas. Mulut Adham Syafiq ni bukan boleh percaya sangat, nanti benda mengarut yang dia cakap.

"Okay fine Along diam! " kata Adham Syafiq merajuk.

"Macam-macamlah korang ni. How about you guys? " soal Puan Alisah kepada Adhwa Syahir dan Adhwan Syakib.

"Kita orang okay, just penatlah ummi. " kata Adhwa Syahir manakala Adhwan Syakib disebelah hanya mengangguk setuju.

"Hmmm, yelah. Oh ye, nanti malam ada tetamu nak datang. Jadi ummi harap kamu semua tak keluar pergi mana-manalah nanti malam. " kata Puan Alisah sambil tersenyum.

"Siapa yang datang ummi? " soal Adham Syafiq teruja.

"Kawan babah, dia datang dengan family dia. Adni nanti malam pakai baju kurung okay, lepastu tolong ummi dekat dapur. Okaylah ummi nak pergi kerja, pukul 6 petang nanti ummi balik nak masak. Adni jangan lupa, okay sayang?" soal Puan Alisah sambil memandang Adni Syakura untuk meminta kepastian.

"InsyaAllah boleh Ummi." jawab Adni Syakura lalu menyalam tangan Puan Alisah yang diikuti oleh abang-abangnya dibelakang.

"Bagus bagus, ummi pergi dulu. Assalamualaikum. " kata Puan Alisah lalu berlalu pergi.

"Waalaikumusalam! "

"Pergi mandi woi! " jerit Adham Syafiq lalu pergi kebiliknya.

"Syakib, siapa lambat mandi dia kawan kambing! Hahaha! " kata Adhwa Syahir lalu berlari masuk ke biliknya.

"Syahir! Aku nak mandi dulu! Ini tak adil! " jerit Adhwan Syakib yang mengejar langkah Adhwa Syahir yang menuju ke bilik. Almaklumlah, sama bilikkan.

"Ya Allah! Macam monyet!" kata Adni Syakura sambil menepuk dahi.

.·:*¨༺ ༻¨*:·.

F A T EWhere stories live. Discover now