➵ Bab 5

78 8 0
                                    


One measure of friendship consists not in the number of things friends can discuss,but in the number of things they need no longer mention.

。・:*:・:*:・ ☆ ・:*:・:*:・。                         。・:*:・:*:・ ☆ ・:*:・:*:・。

┆         ┊       ┊    ┊    ┊             ┊   ┊      ┊       ┊       ┊                   

┊         ┊       ┊     ┊  °❀             ❀° ┊      ┊       ┊        ┊

┊         ┊       ┊     ☪︎;                            ☪︎;     ┊      ┊        ┊

┊         ┊       ┊.                                            .┊       ┊        ┊

┊         ⁕     ˚♡ ⋆。˚                                  ˚ 。⋆ ♡˚      ⁕         ┊

✽ ⋆      ┊ .  ˚                                                         °   .┊     ⋆ ✽

˚❁                                                                    °❁


Tok tok tok

"Yes ada apa?" Soal Cikgu Hanania selamba kepada seorang pelajar perempuan.

Awal tahun macam ni banyak pulak kerenah anak murid dia ni. Macam-macam soalan dia orang ni tanya. Tapi, kenapa nampak macam kenal budak tu eh? Hmmm, ni yang susah bila ada short term memory ni.

"Errr, saya pelajar baru yang tadi tu cikgu. Cikgu kan suruh saya tunggu dekat luar tadi." kata pelajar perempuan itu sambil menundukkan kepalanya.

Adni Syakura berasa segan dengan pandangan rakan sekelasnya itu. Malu!

"Ya Allah! Maaf Adni. Cikgu terleka tadi, lalai sangat layan budak-budak ni. Maaf yer, mari sini masuklah. " kata Cikgu Hanania serba salah sambil menarik lembut tangan Adni Syakura untuk masuk ke dalam kelas.

"Perkenalkan diri awak." kata Cikgu Hanania sambil tersenyum kepada pelajar tersebut.

"Ehem, Assalamualaikum and Good morning. Nama saya Nur Adni Syakura. Saya dulu bersekolah di SMK Permata Intan. Tempat tinggal saya berdekatan dengan kawasan persekolahan ini saja. Saya rasa itu saja kot cikgu" kata Adni Syakura sambil menoleh ke arah Cikgu Hanania.

"Siapa siapa yang ada nak tanyakan soalan?" Soal Cikgu Hanania kepada anak muridnya.

"Saya cikgu! Saya nak tanya, kita orang semua nak panggil awak apa yer?  Adni or Syakura?" Soal seorang pelajar perempuan di kelas itu.

"Awak semua boleh panggil saya Adni. " Kata Adni Syakura sambil tersenyum manis.

Kebanyakkannya ramai pelajar disitu yang membalas senyumannya. Kelas sporting wehh!

"Ada siapa siapa yang nak bertanyakan soalan lagi? " soal cikgu Hanania kepada anak-anak muridnya.

"Apa hubungan awak dengan Senior Adham Syafiq? Sepupu atau teman wanita? Tapi tengok daripada muka macam tak layak saja jadi teman wanita! " kata seorang pelajar perempuan sinis sambil melihatnya dari atas kebawah. Oleh disebabkan soalan yang panas daripada gadis itu, ia telah menyebabkan satu kelas menjadi bising.

F A T EWhere stories live. Discover now