Dôvody, prečo nám chýba sebavedomie 2. dôvod

30 1 0
                                    

•Sociálna úzkosť
Takmer každý z nás mal negatívnu skúsenosť v interakcii s ostatnými – v škole si nás doberali, naše názory ľudia znegovali... Korene tohto strachu však môžu byť ešte hlbšie ako iba v školských časoch. Mohli to spôsobiť aj naši rodičia, keď nás neustále porovnávali s našimi kamarátmi či spolužiakmi a dávali nám príliš najavo naše neúspechy či zlé známky.
Mnohí z nás majú teraz strach zo situácií, kedy sa majú rozprávať s ľuďmi, či už ide o rodinné oslavy, pohovory, alebo večierky. Máme strach z toho, že nás budú ľudia hodnotiť negatívne, že sa budú sústrediť iba na naše negatívne vlastnosti, čo nás ďalej vedie k úplnej strate dôvery a ďalším starostiam vo svojom vnútri.

Ako teda prekonať strach zo sociálnej interakcie?
~Hádajte sa so svojim najväčším kritikom – a teda so sebou. Pripomínajte si svoje dobré vlastnosti – máte skvelý zmysel pre humor, ste dobrý kamarát, alebo dobrý umelec. Nech je to čokoľvek, určite sa vo vás nachádza niečo dobré, na čo môžete byť hrdí.
~Ak hovoríte s ľuďmi, ktorých dobre nepoznáte, premýšľajte nad témami rozhovoru, v ktorých ste doma.
~Ak sa pokúsite vyhnúť sociálnej interakcii, všetko sa iba zhorší. Choďte na tú oslavu alebo na párty, aj napriek tomu, že ste nervózni. ~Skúsenosti sú veľmi dôležité, veď nič sa bez praxe nenaučíte.
~Dajte si reálne ciele. Aj keď je to len krátka konverzácia s niekoľkými cudzími ľuďmi na oslave či párty, môže to byť jeden z tých najdôležitejších krokov, ktoré v tomto smere spravíte.
~Zamerajte sa na iných ľudí. Spravte zo seba pozorovateľa a preskúmajte to, ako dávajú ľudia okolo seba najavo emócie, alebo to, o čom sa rozprávajú. Pomôže vám to k tomu, aby ste sa menej zameriavali na svoje negatívne pocity a naučíte sa tak nové spôsoby komunikácie s ľuďmi.

Dôvody, prečo... Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz