celia pov.
ik draai me om en kijk naar het bootje achter mij.
Wat als...nee,dat ga ik niet doen.
waarom niet? vraagt die irritante stem in mijn hoofd.
En net als nu geef ik altijd toe tenminste,als het over mijn favoriete bezigheid gaat.
Ik spreek een nonverbale spreuk uit en wacht op het resultaat.
Fred pov.
Opeens voel ik een golf water en ben ik doorweekt.ik ben zeker dat george zich weer eens verveeld,daar zullen we eens een einde aan maken.ik haal mijn hand door het water en gooi het allemaal over george.george spat water in mijn gezicht.aha,gaan we het zo spelen?dan heb ik wel een verassing voor jou. Ik trek mijn toverstok en richt hem op george.
George pov
Fred richt zijn toverstok op mij maar om te voorkomen dat fred zijn spreuk mislukt en ik in een varken of iets anders word getransformeerd neem ik het bootje vast en draai het om.We komen ale drie het water in. We spetten water naar mekaar en hebben veel plezier.
Celia pov
We komen aan land maar fred,george en die andere jongen hadden dus niet gemerkt dat hun bootje vanzelf weer was omgedraait en weg was gevaard.Iedereen behalve Hagrid had het gezien maar niemand had de moeite genomen om hen te verwittigen,ik bedoel het is grappig om ze zien kloten.
We zijn eindelijk in de grote zaal aangekomen maar ik irriteer me dood aan al die gestreste gezichten om me heen.Na de eindeloze toespraak van Anderling en het liedje van de sorteerhoed kan de sorteerceremonie eindelijk beginnen.
"Marin,Hanna"was een meisje met brede schouders en vettig,zwart haar en veel puisten.Ze ging op de kruk zitten en na ongeveer 15 seconden riep de hoed "slyterin"daarna volgde een jongen die blijkbaar "Steward,Wassim"noemde en in ravenclaw thuishoorde.
"Canavan,Melissa"was de volgende en stapte zenuwachtig naar voor,ze had net de sorteerhoed op wanneer de deur van de grote zaal luidruchtig openging en er drie doorweekte jongens in de deuropening verschenen.ze wisten duidelijk niet wat ze moesten doen.met mijn hand maakte ik een klein gebaar dat ze moesten komen.
ze kwamen in de rij staan, zeiden"sorry we hadden enkele probleempjes met het bootje"tegen professor anderling,wierpen mij een dodelijke blik omdat ik het niet kon laten om te lachen en zwaaiden naar twee andere rosse jongens die waarschijnlijk hun broers waren.Opeens bulderde een stem "huffelpuff"en had iedereen opeens door dat de sorteerceremonie nog steeds doorging.
"dat was een genant moment voor jullie fred en george weasley."
"dat was het zeker mevrouw celia ...... weetikveelwat"
"dat is mijn achternaam niet"
"wat dan wel"
"gaat je niks aan"
"we komen er toch achter"
"Veel succes"
op dat moment zei Anderling"Weasley,Fred"
Hij keek opeens veel gestresster dan ervoor maar toen hij op het krukje ging zitten was daar al niks meer van te merken."Gryffindor"riep de sorteerhoed dan ook enkele seconden later. Hetzelfde gebeurde bij george.
En dan riep Anderling opeens "celia". Terwijl ik naar fred en george mij je-zal-het-nooit-weten-blik werp word het muisstil in de zaal. Iedereen keek het meisje-dat-geen-achternaam-had aan. dan begonnen mensen te fluisteren:
"waarom heeft ze geen achternaam?"
"mischien is ze wees ofzo..."
"wie is dat?"
"waarom doet ze niet gewoon als de anderen?" waren de meest voorkomende opmerkingen.
Ik hoorde mijn hart zo hard bonken dat ik verbaast was dat de hele zaal het niet kon horen. Ik stapte naar voren en ging twijfelend op het krukje zitten."Ja,ik zie bijna alle eigenschappen van ......."
Een cliffhanger!!!Waar denken julllie dat ze zal worden ingedeeld??? Sorry dat ik zo traag update maar ik heb het gewoon te druk.
Love u all
learn from yesterday
live for today
hope for tomorrow
JE LEEST
a slyterin ...?
Fanfictionik heb dit boek niet volledig verzonnen maar behalve van wat j.k rowling heeft geschreven wel. dus daar blijf je af! oké, voor de rest veel plezier met het lezen. celia zit op hogwarts maar is daar niet gellukig zoals de meeste leerlingen zijn. ze i...