deel 5 ~ er moet een fout zijn!
Celia pov
het is niet mogelijk!nee,het zal vast een of andere creepy nachtmerrie zijn of een rare grap van perkamentus... nee,mcgonnagal... of eerder snape... nee, dat kan niet : perkamtus maakt niet zo een grapjes en zie je mcgonnagal of snape zoiets doen?!
Maar toch!!! er moet toch een fout zijn!!! ik ben geen slyterin!!! ik wil geen slyterin zijn!!!
ik huil......
en huil.....
en huil.....
en huil.....
en huil....
En huil....
En huil....
En huil nog meer....
........
Nog veel meer....
......
oneindig veel.....
........
.......
ik huil lang.
Heel lang.
Zo lang.
Ik huil eindeloos lang.
Alle tranen uit mijn lijf.
Ik blijf door huilen.
Tot ik niet meer kan.
Dan neem ik een beslissing.
Ik moet er met iemand over praten.
Ik zal er met iemand over praten.
Maar wie?
Dumbledore?
Hij is eigenlijk de enige dat ik dat zou vertrouwen
mischien de weasley twins?
Ik weet het ik ken ze nog maar net maar wie anders?
Ik beslis om me aan te kleden en de les te gaan binnenstormen.
Ik neem mijn uniform en doe hem aan.
Ik heb de deurklink al in mijn hand maar ik durf niet.
Hoe kan ik zo naar buiten gaan?
Zelfs als ik zou durven zal iedereen mij haten.
De gryffindors,de ravenclaws en de hufflepufs zullen mij haten.
Omdat ik een slyterin ben.
De slyterins zullen mij haten.
Omdat ik geen slyterin wil zijn.
De leerkrachten zullen me haten.
Als ze dat nu nog niet doen.
Dumbledore zal me haten.
Omdat ik hem ga teleurstellen.
Kortom,iedereen zal me haten.
Omdat ik iets ben of doe dat ze niet willen.
Waarom ik?!
Heb ik ooit iets slechts gedaan ?!
Ik ga gewoon naar mijn klas.
Ik storm binnen, zeg "sorry,minnie" en merk dan pas dat ze net boos was geworden op de weasleytwin.
"alle drie strafwerk en 50 punten aftrek."
"maar minnie wil je echt 50 punten aftrekken" begint fred vol ongeloof
"van je eigen huis"eindigd george even ongelovig als fred.
"50 punten ELK en ja,ik doe dat."zegt minerva geïriteerd
"en ga snel zitten voordat ik nog meer punten aftrek"
geïriteerd ga ik zitten naast een donkerkleurig meisje.
"sorry,maar mijn vriendin zit hier"
ik sta op,loop naar achter waar er nog maar 1 plaats vrij is naast een meisje met zwart haar. Daar ga ik zuchtend zitten.
"hi, ik ben letitia"
"ik ben celia"
"oh,ben jij dat meisje waarvan haar achternaam niet gezegt is geweest tijdens de sorteerceremonie."
"sta ik nu al bekend om die naam?"
"ja,geruchten verspreiden zich heel snel in hogwarts blijkbaar. Wathever, je zit ook in slyterin. Waarom heb ik je dan niet gezien in de slaapkamer ?"
"euhmmmm... ,omdat ik naar de astronomietoren ben gegaan en daar in slaap ben gevallen."verzin ik snel.
"ohw,kom je tijdens de pauze je koffer leegmaken ?
Ik help je wel."gellukig leek ze me te geloven.
"dankje"
sh*t! Ik wou al beginnen met het pranken.
---- de pauze ----
ik ga naar de slyterincommonroom met mijn handen vol met boeken
ik doe de deur net open wanneer er een emmer vol met slijm op me valt.
Ik hoor gelach achter me.
Ik draai me om en kijk wie lacht.
Tot mijn verbasing zijn het de weasleytwins
"seriously,konde jullie geen betere grap verzinnen.Dit is echt veel te basic"roep ik gëiriteerd naar de weasleytwins.
"ik vind het je mooi staan!"lacht een jongen met vet,zwart haar en veel puisten. Iedereen begint nu te lachen. Fantaschtisch! Hoor de sarcasme.
snel been ik naar mijn kamer,negeer mijn lachende kamergenoten en ga meteen de badkamer in. Ik doe de douche aan en geniet van de warme stralen die op mijn huid stromen. In de hoop ook al mijn zorgen weg te spoelen.
Zorgen over fred en george die mij uitlachen,zorgen over dat daarna alle slyterins meededen en zorgen over mijn ouders:die zullen nooit verdwijnen. Maar nu heb ik andere zorgen:de tweeling. Waarom? Waarom ik?
Ik zucht en draai de kraan dicht. Ik zeg "accio kleren" en trek mijn kleren aan.
Daarna ga ik naar mijn kamer en ga naar het enige lege bed. Ik begin mijn koffer uit te pakken.
----------###---------
ik hoop dat jullie hebben genoten van het hoofdstuk. meer is er niet te zeggen dus.....
every great
DREAM
begins with
--} a {--
DREAMER
kisses
JE LEEST
a slyterin ...?
Fanfictionik heb dit boek niet volledig verzonnen maar behalve van wat j.k rowling heeft geschreven wel. dus daar blijf je af! oké, voor de rest veel plezier met het lezen. celia zit op hogwarts maar is daar niet gellukig zoals de meeste leerlingen zijn. ze i...