Kapitel 4

59 5 0
                                    

Isabellas perspektiv
Jag vaknar yrvaket upp och försöker minnas vad min mardröm handla om men kan inte minnas. Så jag tar upp mobilen från mitt nattduksbord och kollar vad klockan är. Den är 03:47. Även om det är mitt i natten kan jag inte somna om så jag väljer att skicka en snap för att se om någon annan är vaken. Jag lägger ner mobilen på nattduksbordet och väntar på att den ska plinga. Det dröjer inte alls länge förrän den gör det och snapen är från Luke.
Jag öppnar snapen han skicka och där står det:
Kan inte du heller sova?.

Jag svarar med en svart bild och texten:
Nej jag kan inte sova. Varför e du vaken?.

Han svarar direkt:
Jag hade en mardröm och kunde inte somna om.

Lucas perspektiv
Jag ligger vaken i sängen och vet inte vad jag ska göra. Klockan är 03:47, ändå kan jag inte somna om. Då hör jag hur det plingar till i mobilen. Jag vänder mig ganska snabbt om i sängen och är nära på att trilla ner på golvet.  Jag tar upp mobilen och ser att det är från Isabella. Jag går in på snapchat och kollar vad hon skicka.
Hon skickade en svart bild med texten:
Vaken?

Jag svarar med en svart bild och skriver:
Kan inte du heller sova?

Hon svarar direkt och det står:
Nej jag kan inte sova. Varför e du vaken?

Jag svarar henne att jag hade en mardröm och inte kunde sova.
Jag frågar henne samma sak och hon svarar:
Samma här, mardröm

Jag svarar henne:
Tänk att du ligger på en grön äng med en massa blommor och kvittrande fåglar

Hon svarar:
Varför? och jag börjar småskratta eftersom jag kan se hennes ansiktsuttryck framför mig. Förvirrat och trött med ett gulligt leende.

Jag svarar:
Gör det så får vi se om du somnar❤️

Eftersom hon inte svarar så antar jag att det funkade. Jag försöker själv och jag känner hur ögonlocken blir tunga och tillslut somnar jag.

Isabellas perspektiv
Jag vaknar av att mitt alarm när klockan är halv 7, jag gnuggar mig i ögonen och gäspar. Jag orkar verkligen inte gå upp men vet att jag måste så jag sätter mig upp i sängen och drar handen genom mitt orangeblonda hår och gäspar igen. Trött reser jag mig upp och går fram till min garderob. Jag tar på mig ett par svarta högmidjade tajta jeans och en ljusrosa crop top med långa ärmar. Innan jag går stoppar jag mobilen i bakfickan. På väg mot hallen tar jag ett äpple ur fruktskålen. När jag kommer ut i hallen böjer jag mig fram och tar på mig mina svarta Nike tanjun skor och min gröna bomberjacka. Sen tar jag min skolväska och går ut ur huset, låser dörren och tar en tugga av mitt äpple medan jag går mot busshållplatsen.

Lucas perspektiv
Jag har försovit mig.
Klockan är 07:52.
Skolan börjar 08:20.
Och jag som hade tänkt prata med Isa innan skolan börjar och tänkt fråga om hon varit så trött som igår tidigare.
Jag tar snabbt på mig Adidasbyxor och en matt grön t-shirt, fixar snabbt till håret med fingrarna innan jag springer ut i hallen och tar på mig min jacka och ett par skor, skyndar ut genom dörren och halvt springer till skolan. I vanliga fall är jag inte personen som hoppar över frukosten men idag måste jag det om jag ska ha en chans att hinna till skolan. Men framförallt prata med henne. Jag bor typ 2-5 minuter från skolan så det är lugnt eftersom klockan bara är 08:11.

När jag kommer fram till skolan ser jag henne ingenstans. Inte på skolgården om man nu kan kalla en tråkig grusplan för skolgård, inte i kapprummet och inte i varken uppehållsrummet eller caféet. Jag antar att det bara är att vänta och se om och när hon kommer.

Ni får gärna skriva förslag på om det är något ni vill ska hända i framtida kapitel eller om det är något ni tycker att jag borde nämna mer om.
//Bella💗

Är jag ett monster?Where stories live. Discover now